17 Şubat 2015 Salı

CILEKLI ISPANAKLI PASTA TARIFI

ÇİLEKLİ ISPANAKLI PASTA TARİFİ

Uzun bir ara verdim yine farkındayım.. Özürler diliyorum hepinizden :( 
Ama bilirsiniz işte, mutlaka hepiniz yaşamışsınızdır, insan fıtratı bir rutine bağlanmayı veya sürekli aynı şeyleri yapmayı istemiyor... 
Ben de ciğerim tükenene kadar üflüyorum yelkenlere, asılıyorum küreklere ;aldığı rüzgarla gittiği kadar yürütüyorum gemileri ama sonra bitiyor nefesim, isteğim, hevesim... 
Bir "es" gerekiyor o zaman işte...
Kiii güçlü bir enerji ve istek ve şevkle yeniden güzel şeyler ortaya dökülsün, kalıcı hale getirilsin.. :) 
Bakalım bu sefer ne kadar sürecek? Devamı gelecek mi? 
Valla ben de bilmiyorum...
Ya Allah diyelim o zaman :)
.................................................
Bugün çok sevdiğim canım Birsen imin bizler için yaptığı hafif, nefis bir pastayla "es"imize ara verelim istedim.. 
Bence bu dönüşe çok ama çok yakışır, deneyenler bana hak verecektir :) 
Buyurun bakalım...



ÇİLEKLİ ISPANAKLI PASTA

MALZEMELER:

Pandispanyası:
  • 4 yumurta
  • 4 kahve fincanı şeker
  • 5 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı rondoda çekilmiş ıspanak
Muhallebisi:
  • 1 litre süt
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • Ceviz kadar tereyağı
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
Üzeri:
  • 2 paket dr oetker meyveli sos
  • çilek

Çilekli ıspanaklı pasta nasıl yapılır?

  1. Pandispanya için, yumurtaları ve şekeri birlikte mikserle iyice çırpalım
  2. Un, kab.tozu ve vanilya elenerek eklenir 
  3. Ispanaklar da ilave edilip kaşıkla, yumurtalar söndürülmeden karıştırılır
  4. Borcama yağlı kağıt serilip fırına verilir.
  5. 180 derecede 15 dakika pişirilir (kendi fırın derecenizi kullanın lütfen)
  6. Ilıyınca kağıt çıkarılır
  7. Herhangi bir meyve suyuyla hafif ıslatılır
  8. Muhallebi malzemeleri mutlaka karıştırılarak pişirilir ve bir kaç dakika mikserlenir
  9. Ilınınca kekin üzerine dökülür
  10. Üzerine çilek dizilip hazırlanan meyveli sos ile kaplanır
Afiyet olsun


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Rengarenk harika bir pasta olmus :) Ellerine saglik Belgin abla...
Sevgiler...

Şebboy Çiçeği dedi ki...

Özlettiniz.

Adsız dedi ki...

Tarifiniz cok güzel elinize sağlık...emine dmr

belgin kıral dedi ki...

Beğenmenize sevindim Emine Hnm, yorumunuz için teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails