31 Ocak 2013 Perşembe

ZENCEFILLI BISKUVILER TARIFI (ANNA'S GINGER THINS-IKEA)

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS)
ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS)
ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS)
İKEA dan alıp ilk yediğim günden beri kalbimin bir köşesine yer eden bu güzel kurabiyeler artık benim mutfağıma da girdi.. :) Tarifi kitcheninred blogunda gördüğümde hemen denemeye karar vermiştim. Ama ölçüler bizim alışık olduğumuz 1 su bardağı , ya da 3 kaşık şeker gibi ölçüler olmadığı için ancak 3. yapışımda bence tam formuna ve bizim damak tadımıza uygun hale geldi...

İlkinde bana çok şekerli gelmişti. İkincisinde tadı da gevrekliği de harikaydı ama ben ununu ölçmeyi unutmuştum :( 
Üçüncü seferde ise her şey idealdi, kıvam filan mükemmeldi... Ben de size bu haliyle aktarmaya karar verdim. Ama siz derseniz ki yok ben orijinal tarifi göreyim buraya tıklayabilirsiniz..

Yiyen hemen herkesin çok beğendiği, ağızda dağılıp giden bu güzel bisküvileri kendi adıma da kesinlikle tavsiye ederim.. 

Zencefilin faydalarını hemen herkes artık biliyor ama bisküvilerim daha faydalı olsun derseniz , mevcut şekeri kaldırıp, pekmezini biraz daha artırıp, küçük çocuklara da rahatlıkla yedirebilirsiniz..(2 yaşın altına zencefili uzmanlar kesinlikle önermiyor ama bilginize)

zencefilin faydaları(alıntı)
  • İştah açıcıdır,
  • Antiseptik özelliği kanın temiz kalmasını sağlar,
  • Mideyi düzenler,
  • Mide bulantılarını giderir,
  • Mide ağrılarında ve hazımsızlıkta iyi bir seçimdir,
  • Bağırsaklarda biriken ve atılamayan gazların kolaylıkla atılmasını sağlar(colic),
  • Solunum yollarını açar,
  • kanın yapısını daha akışkan hale getirir(ki bu kalbin daha rahat çalışması demektir)
  • Vücutta sıcaklık ve terleme meydana getirir.
  • Zencefil gerçekten iyi bir anti oksidandır(oksitleri temizler dışarıya atılmasına yardımcı olur)
  • Kalp ritminin düzene girmesini sağlar,
  • özellikle romatizmal rahatsızlıklarda bin yıllardır kullanılmaktadır.
  • Baş ağrılarını giderici özelliği vardır
  • Uykuyu rahatlatır,
  • Kandaki kollesterolu diğer bir çok bitkiye nazaran daha fazla oranda düşürür,
  • Bu ve buna benzer daha bir çok faydaları vardır zencefilin.

Şimdi buyurun tarife :


ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS--IKEA)

Malzemeler:
  • 120 gr erimiş tereyağı 
  • 4 yemek kaşığı  toz şeker (100 gr) ) 
  • 1,5 kahve fincanı pekmez (120 ml) 
  • 1 yumurta sarısı 
  • 3 bardak (240 ml lik) elenmiş un(bir parmaklık bölümü açarken kullanacağız)
  • 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kaşığı zencefil
  • 1 ya da 2 tane karanfil tozu (orijinalinde yok ama İkea kutusunda ben okuduğum için koydum siz isterseniz koymayabilirsiniz)
ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS)

ZENCEFİLLİ BİSKÜVİLER(ANNA'S GİNGER THİNS) in yapılışı:

  1. Erimiş tereyağı ve şekeri mixerle iyice çırpalım
  2. pekmez ve yumurta sarısını ekleyip çırpmaya devam edelim
  3. Unu, kabartma tozunu, karbonatı, tarçını, zencefili, karanfil tozunu da ekleyip güzelce yoğuralım(oyun hamuru gibi olsun)
  4. Unlanmış tezgahta yarım santim kalınlığında açıp istediğimiz kalıpla keselim
  5. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında (en fazla 10 dakika )çok hafif kızartıp çıkaralım

Afiyet olsun

Notlar: ***Fırından çıkardığınızda yumuşak olacak, durdukça sertleşecek.
             ***Unu her zaman kontrollü ekleyin, birden bire hepsini boşaltmayın.
             ***Tepside iyice soğuduktan sonra kurabiye kutularınıza ya da kavanoza doldurup, uzun süre tazeliğini kaybetmeden kullanabilirsiniz..
              ***Hamuru açarken mutlaka altını unlayın yoksa ince açtığımız için tepsiye alırken parçalanabilir.
              ***Şeker oranını ilk seferinde değil belki ama ikincide kendi damak tadınıza göre ayarlayın.


29 yorum:

Unknown dedi ki...

en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık sevgiler

PINAR DOĞAN dedi ki...

Ellerinize sağlık. Bu tarifi mutlaka denemeliyim çok güzel görünüyorlar. Yalnız yumurta kullanmasak ne olur. Ben bisküvi ve kurabiyelerde yumurta kullanmayı pek sevmiyorum, bu bisküvileri yumurtasız yapsak tadında veya kıvamında farklılık olurmu acaba

belgin kıral dedi ki...

Pınar cığım, ben zaten tarifin orijinalini kendi damak tadıma göre her yapışımda az biraz değiştirdim , yumurtasız da denenebilir; lezzetinin çok farkedeceğini sanmıyorum ama bisküvi kıtırlığı konusunu bilemeyeceğim..ama yine derim ki neden olmasın ? :)

belgin kıral dedi ki...

umarım sizler de benim kadar seversiniz .:)

tatlı sefam dedi ki...

tarcının kokusu burcaya geldielıne sağlik

Baharcicegi dedi ki...

zencefil,tarcin,karanfil,pekmez
kurabiyelerin yapim asamasinda ve piserken etrafa mis gibi kokular yayilmistir eminim
miniklerin beslenme cantasina kesinlikle yapilacak nefis bisküvi olmus ellerine saglik

pınar doğan dedi ki...

Tesekkurederim belgin hanim. Yumurtasiz deneyecegim bakalim nasil olacak. Bu arada banada beklerim :)

Türkan pak oral dedi ki...

Bunun başka bir versiyonunu denedim.. çok başarılıydı ama sizinkini de denicem.. yaptıktan sonra yorumlarımı yazarım..

Türkan pak oral dedi ki...

tek kelimeyle muhteşem oldu.. sadece hepsini aynı kalınlıkta yapamıyorum onun için önereceğiniz bir şey olabilirmi:-(

Gercekten çok teşekkür ederim size.. sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

sevgili Türkan, beğenmene gerçekten sevindim :) kalınlık için de önerim mutlaka merdane kullanmak..Ben onunla çok rahat ediyorum ..:)
karnabahar beyti de benden tavsiye :) çok sevgilerimle :)

Senay dedi ki...

Denedim gerçekten lezzeti aynı..fakat sanırım pekmezden rengi bir hayli koyu oldu.. Pekmez markası verebilmeniz mümkün mü? veya ne pekmezi kullanmamı önerirsiniz..Şenay Papila

belgin kıral dedi ki...

Senay hanım, beğenmenize çok sevindim. Pekmezden dolayı rengi evet biraz daha koyu oluyor..Marka derseniz ben doğal ürün kullanıyorum, size de raflardaki markalar yerine güvendiğiniz bir yerden fazla kaynatılmamış doğal pekmez almanızı öneririm... Şu yazıyı özellikle okumanızı tavsiye ederim . http://www.semaaydogdu.com/saglikkosesi/detay/pekmez-cok-yararli-ancak-bebeklere-verilmemeli/ sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

merhaba bugün yaptım ikea'dakiler gibi olmadı ama yinede lezzetli oldu . tarçını çok sevdiğim için yarım değil bir ölçek koydum yine de az olmuş tekrar yaptığımda daha çok koyacağım tarçın sevenler sizde öyle yapın :))

Unknown dedi ki...

karanfil acaip acı yaptı çok çok az koyun sevmedim yani

gulsenz dedi ki...

Bugün denedim ve çok lezzetli oldu, bir dahaki sefere daha ince yapmaya ve zencefilli biraz daha bol koymaya karar verdim. Çok teşekkürler tarif için

Adsız dedi ki...

Merhaba eritilmiş tereyağı demek tamamen sıvı haline gelmiş demek mi?

Unknown dedi ki...

Zeytinyağlı olur mu acaba süt ürünleri alerjim var Nasıl olur acaba bilen var mı

Unknown dedi ki...

yaptigim ve yedigim ennn guzel kurabiye oldu. cok tesekkurler

Unknown dedi ki...

ev yapımı pekmez koydum ama rengi çok koyu oldu şimdi fırına attım pişiyor bakalım nasıl olucak. bi tek rengine takıldım inşallah tadı güzel olur 😊

Unknown dedi ki...

Gece bi cesaret denedim. Icine booolca susam attim. Ve muthis oldu. Karanfil koymadim. Kesinlikle aci olur diye düşündüm. Ama coooik tesekkurler. Size şoyle soyleyeyim ilk defa bi sayfaya bi tarife yorum yapiyorum :)))) sevgiler tesekkurler

Unknown dedi ki...

Yaptım ve şuan kaçıncı kez yapacağım bilmiyorum🤭çocuklar bayılıyor💕💕💕

Adsız dedi ki...

Tesekkurler

Ali dedi ki...

Midem ve bagırsağımda ülser var , zencefilin faydası var diyorlar aç karnına atıştırmalık bunlardan yesem zararı olur mu ki acaba bilen var mı

belgin kıral dedi ki...

Doktorunuza danışmanızı öneririm Ali Bey, geçmiş olsun

Ada Yucal dedi ki...

Merhabalar yumurtasız denediniz mi acaba denediyseniz nasıl oldu?🤗

Adsız dedi ki...

Karanfil hariç her şeyi koydum ve tadı harika oldu, tarif için teşekkürler♡

belgin kıral dedi ki...

afiyet olsun, beğenmenize ve yorum bırakmanıza sevindim, teşekkür ederim

Esra dedi ki...

Denedim çok güzel oldu teşekkür ediyorum💐

Adsız dedi ki...

Efsane oldu. Daha önce farklı bir tarif yapıyordum ama kaybettim. Bu inanılmaz lezzetli oldu. Tarif için teşekkürler 💕

Related Posts with Thumbnails