7 Haziran 2013 Cuma

CILEK RECELI TARIFI VE PUF NOKTALARI

CILEK RECELI TARIFICILEK RECELI TARIFI
CILEK RECELI TARIFI
 Tekrar merhaba...
Ülkemizin içinde bulunduğu kaos ve yaşanan gerginlik herkes gibi beni de etkilediği için bir haftadır paylaşım yapmadım biliyorsunuz. Ama neticede yemeden yaşanmıyor..! Dualarım yanlıştan dönülmesi, insanların hatalarını anlaması ve yalan yanlış bilgiyle kırılan gönüllere sebep olunmaması, çocuklarımızın mutlu bir geleceği olsun diye çaba gösterilmesi vs..
Söylenecek çok fazla şey var ama taraflaştırılanlardan olmamak için olabildiğince sağduyulu ve serinkanlı kalmaya çalışıyorum.. Fanatikçe ve etki altında kalarak yapılan söylemlerin önce dostluklarımıza, çevremize sonra tüm topluma zarar vereceğini düşünüyorum.. Paylaşımlarımı genellikle düşüncelerimi kelimelere döken köşe yazıları üzerinden yapmaya ve kimseyle polemiğe girmemeye çalışıyorum.. Bu dönem geçici ama kırdığımız kalpler biliyorum ki kalıcı olur..
O yüzden herkesi de ağzından çıkan veya kaleminden dökülen kelimelerden önce azıcık düşünmeye davet ediyorum.
Bir an evvel yöneticilerin bu üzücü duruma bir çözüm bulmalarını dileyerek sözümü bağlamak istiyorum.Ülkem ve tüm insanlarım için iyi ve hayırlı olan ne ise o olsun..

ÇİLEK REÇELİ TARİFİ

malzemeler:
  • 750 gr ezik çürük olmayan ayıklanmış çilek(1kg dan arada ağıza atılanlar ve çürükleri çıkarınca bu kadar kaldı)
  • 650 gr şeker
  • 1 çay kaşığı limon tuzu veya 1 limon suyu

ÇİLEK REÇELİ nasıl yapılır?

  1. Çilekleri önce yıkayıp, sonra ayıklayalım ve derin bir tencereye koyalım
  2. Şekerini üzerine dökelim ve en az 10 saat sulanmasını bekleyelim(akşamdan sabaha gibi)
  3. Sulanınca ocağa alıp harlı ateşte kaynatalım ve üzerinde oluşan köpükleri hızlı hızlı alalım 
  4. Kıvam alana kadar kısık ateşte pişirelim.
  5. Kıvamı geldiğinde limon tuzunu veya limonunu ekleyip beş dakika daha pişirip kapatalım.
  6. Benimki toplamda 25 dakika pişti, tam kıvamında bir reçel oldu. Ne çok koyu, ne fazla sıvı..Siz damak tadınıza göre ayarlayın.
  7. Ilıdıktan sonra kavanozlara dolduralım
Afiyet olsun

VİŞNE REÇELİ tarifi için buraya tıklayabilirsiniz..
---------------------------------

REÇELLE YAPIMIYLA İLGİLİ PÜF NOKTALARI

  1. Reçelin köpüklerini almak yerine minik bir parça tereyağı atmak reçeli daha parlak yapar.
  2. Reçeli kaynatırken, derin bir tencere kullanıp, kapağını da kesinlikle kapatmamalıyız, yoksa reçel kararır. 
  3. Çelik tencere kullanacaksak, altını kapattıktan sonra kaynama devam ettiği için beş dakika kadar bekleyip başka bir kaba almalıyız ki, pişme devam etmesin ve dolayısıyla kararma yapmasın.Soğumasını orada beklemek gerekiyor. 
  4. Teyzem reçelin şekerlenmemesi için limon tuzunun daha iyi olduğunu, reçelin daha iyi dayandığını söylemişti, ben de öyle yapıyorum
  5. Reçeli uzun süre kullanmayacaksanız kavanoza kaynaması bittikten on dakika sonra koyun ve ağzını hemen sıkıca kapatıp, ters çevirin..Bu şekilde küflenme ya da bozulma olmadan uzun süre dayanıyor.
  6. Ama tüketmeye hemen başlayacaksanız, iyice soğumadan kapağını kapatmayın yoksa küflenir.
  7. Mümkün mertebe az karıştırın ki çilekler ya da diğer hassas meyveler ezilmesin.
  8. Her zaman kontrollü olmanızı, reçelinizin başından ayrılmamanızı öneririm, sık sık köpüğünü almalısınız.
  9. Unutmayın ama reçel ne kadar koyu kıvamlıysa o kadar iyi dayanır ve bozulmaz..
  10. Eğer şeker kullandığınız meyvadan fazlaysa bu durumda mutlaka şekerlenecektir.
  11. Reçeli saklamak için 17-21 derecelik bir ısı gerekmektedir. (Vitamin kaybı olmaması ve içinde bakteri ürememesi açısından) 
  12. Şekerle su önceden kaynatılıp da üzerine sert bir meyve atılırsa, meyvenin pişme süresi az olur. Az olunca da reçeliniz küflenir. Küflenmemesi için meyvenin önceden pişmiş olması gerekir.
  13. Yumuşak bir meyveyi de eğer önceden haşlarsanız, şeker suyu içine alana kadar dağılır, marmelat olur.
  14. Reçeli evde yaptığımız zaman şeker kullanıyoruz. Halbuki dışarıda hazır satılan reçellerde glikoz kullanılıyor, 3-5 yıl raflarda dayanmaları için içlerine koruyucu katkı maddeleri katılıyor. 
  15. Hazır reçeli kaşıkla akıttığınız zaman glikozdan dolayı jöle gibi akar. Ev reçeli ise damla damla ve daha akışkandır.
Reçel yapma usulleri:
  1. Bazı meyveler var ki, daha önceden şekere yatırmak gerekir (çilek gibi)
  2. Bazı meyve veya sebzeleri ise kirece yatırmak gerekir
  3. Kimisi ise hafif haşlandıktan sonra kullanılıyor(elma, ayva gibi)
  4. Diğer bir kısım ise direkt, hiç bir işlem görmeden reçel haline getiriliyor
  5. Armut gibi yumuşak meyveleri ise kaynamış şekerli su hazırlayıp eklemek gerekiyor

Reçel kıvamı için yöntemler:
  • Buzdolabına daha önceden koyduğumuz bir tabağa bir tatlı kaşığı kadar koyalım, biraz durup, ortasından parmağımızla ya da kaşıkla bir çizgi çekelim. Bu çizgi hızlıca değil de ağır ağır kapanıyorsa reçeliniz olmuş demektir, limonunu ekleyebilirsiniz.
  • Aynı şekilde soğuk tabağa koyduğunuz reçel, tabağı eğdirdiğinizde ağır ağır ve yuvarlanarak akıyorsa yine kıvamı gelmiş demektir.
  • Kaşıktan son akan su gibi değil de damla damlaysa reçel kıvama gelmiş demektir
  • Su dolu bir çay bardağına bir damla damlattığınızda dağılmadan duruyorsa olmuş demektir.
  • Soğuk tabağa tek bir damla damlattığınızda hemen yayılmıyor, top gibi duruyorsa yine kıvam olmuş demektir..
  • Reçelin suyundan çay kaşığının ucu ile bir damla alıp dökün.Son damlası iplik gibi uzayarak akıyorsa olmuş demektir
  • Eğer reçeliniz sulu olduysa ve mikro dalga fırınınız varsa en yüksek ısısına getirip 3-5 dakika kaynatıp çıkarırsanız rengi bozulmadan reçelinizin fazla suyunu çektirebilirsiniz. Ama tekrar ocağa koyup da kaynatırsanız reçelinizin rengi koyulaşır, güzel olmaz.
  • Ya da yayvan bir kaba alıp üzerine tülbent kapatıp çok güneşli bir yerde iki üç gün güneşte de fazla suyunu çektirebilirsiniz..Bu da annelerimizin yöntemidir.
  • Eğer reçeliniz çok koyu olduysa içine sakın su karıştırmayın.. Ayrıca az bir ölçüde sulu kıvamlı bir şerbet hazırlayıp üzerine ilave edebilirsiniz. 
  • Ya da iki ayrı reçeli karıştırabilirsiniz. 
  • Eğer reçeliniz şekerlendiyse sakın atmayın! Annelerimizin yaptığı gibi şeker eriyene kadar bir kaynatın, reçeliniz kurtulur ve tekrar yenilecek hale gelir.

72 yorum:

Unknown dedi ki...

Nefis görünüyor ellerinize saglik afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

tarifiniz için teşekkür ederim, benim için oldukça faydalı bilgilere mevcut.

belgin kıral dedi ki...

Rica ederim, faydalı olabildiysem ne mutlu bana...sevgiyle kalın

ozlem dedi ki...

Bugun deniycem ;-)

belgin kıral dedi ki...

Cok guzel olmasini dilerim ben de kayisi receli yapiyoum:)

ozlem dedi ki...

Dun ogledenbsonra 4 gibi yikanmis ayiklanmis cileklerin uzerine sekeri doktum ve bu sabah 9da pisirdim.ilidiktan sonra kucuk bi kavanoza koydum kalani ise kahvaltilik recelligime koydum yedim.siddetle tavsiye ediyorum super bir tarif bu.cok tesekkur ediyorum :-) nefis bir tat bu yaa

Adsız dedi ki...

tarifiniz gerçekten güzel bugün denedim çok da güzel oldu.

belgin kıral dedi ki...

sevgili Özlem ve adsız okurum, beğendiğinize çok sevindim..Afiyet olsun..Vişne reçeli tarifimi de denemenizi öneririm.. :)sevgiler

Adsız dedi ki...

Yok boyle tarif. Dun annemden almistim bircok soru isareti kalmisti aklimda. Ozellikle kivam icin verdiginiz ornekler mukemmel. Mest oldum. Umarim piratiktede basaririm. Tesekkurler...

belgin kıral dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
belgin kıral dedi ki...

elimden geldiğince dilim döndüğünce anlatmaya çalıştım.Umarım başarılı olursunuz, koyu ya da açık olursa gibi kötü seçenekler için de çareler ekledim, kolay gelsin ..güzel yorum için teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Basardim sayenizde. Cok da guzel oldu. Ama kopuklerini alirken birazda serbetini almisim galiba, 750 gr cilekten yaklasik 700 gram recel cikti. Bu normalmi? Cok tesekurler. Emeklerinize saglik.

belgin kıral dedi ki...

Çok sevindim, rica ederim..sevdiklerinizle afiyetle yiyin.. Suyunun buharlaşmasından sonra o kadar kalması çok normal.

Adsız dedi ki...

Cok tesekkurler harika bir anlatim

Unknown dedi ki...

Merhaba püf noktaları için teşekkürler bende bubgece çilekleri şekere yatırıp yarın kaynaticam umarım güzel olur. Ama şekerin bardak karşılığı nedir acaba mutfak terazim yok malesef :((

Unknown dedi ki...

Merhaba püf noktaları süper olmuş çok teşekkürler. Bende çilekleri bu gece şekere yatırıp yarın kaynaticam ama şekerin bardak karşılığı nedir acaba.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Nursen Hanım,ben genellikle ölçü bardağı olarak 200 ml lik su bardağı kullanıyorum. Onu da sizin için ölçtüm, yaklaşık 340 gr şeker alıyor. Kolay gelsin, afiyetle yiyin reçelinizi..

Unknown dedi ki...

Çok teşekkürler Belgin hanım..

Adsız dedi ki...

Mümin YAMAN
Valla benim hanim boyle ugrasmayi sevmez ama ben cok merakliyim. Daha once portakal receli yapmistim cok ii olmustu. Simdi sekere yatirdim 10 saati dolmasini bekliyorum;-)

belgin kıral dedi ki...

Mümin Bey, umarım çok leziz bir reçeliniz olmuştur. Afiyetle :D

Unknown dedi ki...

Yavuz Aydın
Bilmeyenler ve tecrübesizler için yaptığınız bol açıklamalı tarif için teşekkür ederim. Mümkün/ihtiyaç oldukça tariflerinizden faydalanacağım, teşekkürlerimle.
Benim gibilere naçizane tavsiyem; Tavsiyelere uyunuz. Osmanlı macunu denen şekerlemeye benzedi reçelim. Kaşıktan akışına bakarak kıvam anlamaya çalıştığım için. Tabağı soğutmanın mantığını çok geç farkettim. Soğuk tabak olayını yapınız.
Harlı ateşte, süt gibi bir anda kabarıyor; Başından ayrılmayınız. Herkese afiyetler olsun.

belgin kıral dedi ki...

Mutfak bilindiği gibi çıraklıktan başlar.Mutlaka ama mutlaka hatalar, ve maceralarla doludur :) Sizinki de kaybı üzücü ama paha biçilmez tecrübelerle dolu... Onları benim okuyucularımla paylaştığınız için çok teşekkür ederim Yavuz Bey..

gulcin dedi ki...

Sekeri cileklerin uzerine doktum aksamdan sabaha bekledim ama sulannadi nedenk acaba

Joker dedi ki...

Selamlar,
Ben yarım kilo çileğe 2,5 su bardağı seker koydum.bekletiyorum simdi. kaynattiktan sonra ne kadar limon koymam gerek acaba?

Teşekkür ediyorum.

belgin kıral dedi ki...

Gülçin hnm, sulanmış olması gerekir.

Sibel hnm,bana şeker oranı biraz fazla geldi ama siz yine de dolu 1 çay kaşığı limon tuzu (veya 1/2 limon) atın bence. kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Ben iki bucuk kilo cilege iki kilo seker koydum bir limon suyu ve baya da limon tuzu koydum ya cokmu eksi olacak acaba ben biraz eksi severim ama sanirim çok o oldu

arzum dedi ki...

Yaklaşık iki kilo çileğe 6 su bardağı şeker ekledim tereddütte kaldım umarım güzel olur ilk deneyimim

arzum dedi ki...

Yaklaşık 2 kilo çileğe 6 su br. Şeker ekledim ama tereddütte kaldım umarım olur ilk deneyimim

Unknown dedi ki...

Merhaba ben yasemin. Bugun cileklere sekeri doktum ve bekletecegim fakat calistigim icin ancak yarin aksam 9 gibi kaynatacagim birsey olurmu acil cvp bekliorum.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Yasemin hanım, çok fazla beklerse aşırı sulanan şeker (çilek suyu da)çilekleri biraz gevşetir, yumuşatır ama genel olarak bir şey olmaz.Buzdolabında bekletin mümkünse ve suyunu tam çektirmeye gayret edin.
Ama bir daha yaparsanız tavsiyem sizin şartlarınız uygun oladığı için şekere yatırma yöntemiyle değil de ağdalaştırma yöntemiyle reçel yapmanız.
Öncelikle şekeri 1-1,5 bardak suyla ağdalaşana kadar kaynatın. Sonra yıkanmış çileklerinizi ekleyin. kıvamını kontrol edin. olmuş gibi görünce limon tuzu veya limon suyunu ekleyip bir iki taşım kaynatıp kapatın. mümkünse tencerenizin üzerini tülbentle kapatıp güneşte kalan suyunu buharlaştırın.
umarım yardımcı olabilmişimdir, sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Merhaba ben 2.5 kg çileğe ne kadar seker koymam gerekir tesekurler

Adsız dedi ki...

Naşarılı bir yazı teşekkür ederim :-)

şayan dirik dedi ki...

merhaba :) akşamdan şekere yatırdığım çilekler bozulmuş, bir tuhaf kokuyordu. yine de kaynattım ama pişmiş hali de normal değil ne yazık. garip, hoşa gitmeyen, bozuk hissi veren bir koku var. :( ilk sorum; bu haliyle sağlığa zararlı bir şey mi acaba, yemek doğru mu? ikincisi; neden bozulmuştur ki sizce?

belgin kıral dedi ki...

Merhaba,
Bu söylediğinizi kesinlikle hiç yaşamadım.. Ama şaşırmadım da! muhtemelen ya çilekler taze, diri ve sert değildi, ya da malum olduğu üzere çok fazla hormon basılıp çilek çilekliğinden çıkartılmış zannımca. Kokusu hoş olmayan bir çilek reçeli düşünemiyorum çünkü.. Bence de yemeyin siz o reçeli..:( Bulabilirseniz minik, taze ve diri, yumuşakları içinden ayıklanmış dağ çilekleri kullanın. Bulamıyorsanız da dondurulmuş minik çileklerden kullanın..

şayan dirik dedi ki...

çok teşekkür ediyorum cevabınıza sevgili belgin :) kocaman başarılar size :)

hatice bilgic dedi ki...

Visne recelim cok sert oldu biraz serbet ekleyip tekrar kaynatip kavanozlara koysam uzun sure dayanir mi?

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Hatice hnm, Kıvamında hazırlanmış şerbeti ekleyin ama hepsini birden tekrar kaynatmayın. Çünkü reçelinizin rengi değişir, koyulaşır. Reçel tekrar kaynatılmaz genellikle. Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba benim çilekler büyük biraz ikiye bölersem daha çok su bırakır mı? Akşam dışarda mı bekletiyoruz. Bi de ölçüyü göz kararı yapacağım bakalım nasıl olcak.

Adsız dedi ki...

denedim harika oldu çok teşekkür ederim. ayrıntılı kafada soru işareti bırakmayan harika anlatım ...Sevgiyle kalın NAZ

Adsız dedi ki...

Merhaba, hayatımda ilk defa reçel yapıyorum , tarife bire bir uydum, şahane oldu! Annem ilk denemede onu geçtiğimi itiraf etti. teşekkürler!
Damla.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Damla; afiyetle yiyin reçelinizi.. Daha güzellerini de yapacağına inanıyorum.. Bu güzel yorum için asıl ben teşekkür ederim ..

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Naz, beğenmene çok sevindim; cevabım biraz geç oldu özel nedenlerden...Umarım afiyetle yemişsinizdir :) MEvsimin taze çilekleri de geliyor yavaş yavaş..Hadi bakalım yeni reçellere :D

Adsız dedi ki...

Politika yorumları yazıp yemek tariflerine ekleme. Çok ayıp. İnsanlar buraya mutfak işleri için giriyor.

Unknown dedi ki...

Benim sanirim damak tadima gore cilek recelim fazla tatli oldu, onun disinda kivami her seyi cok guzel. Sizce cilek eklemek disinda sekerini nasil dengeleyebilirim? Oya

Adsız dedi ki...

Recelim eksi oldu ne yapabilirim

gamze usta engin dedi ki...

Gamze ben.

Merhaba,(ilk defa reçel yapıyorum)Dediğiniz gibi akşamdan çilekleri ayıklayıp üzerine şeker koydum. Çilek yaklaşık 2.5 - 3 kg.. evde şeker azmış 1 kiloya yakın şeker koydum, az oldu tabi. Acaba pişirmeden önce 1 kg daha şeker eklesem sorun olur mu yani illa çilekle bekletmek mi gerekir?
kolay gelsin.

Adsız dedi ki...

Limon reçeli yaptım, kabukları sert oldu. Nasıl yumuşatabilirim?

Unknown dedi ki...

Akşamdan çilekleri ayıklayıp şekeri döktüm sabah hala erimemis bu şekilde kaynatmaya başlayabilirmiyim acil cevap lütfen

belgin kıral dedi ki...

Ayhan bey, erimemiş olması ilginç ama kaynatabilirsiniz sorun olmaz..sulanan kısmı yeterli olur.

Unknown dedi ki...

Su
Merhaba öncelikle tarifleriniz için teşekkür ederim çilek reçelinin kıvamı suluysa mikro dalga yada tülbent usulü demişsiniz ama ben her ikisini de yapamam başka bir şekli var mı şimdiden teşekkür ederim

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Suzi Su,
Reçele zarar vermeden suyunu buharlaştırma hususunda bildiğim başka usul yok. Tekrar biraz daha kaynatarak da bu işlemi yapabilirsiniz ancak hangi reçel olursa olsun, rengi koyulaşır matlaşır. Tercih sizin, sevgiyle kalın :)

Fatma dedi ki...

Ben de kendi tarifimi yazdım blogumda. https://www.adimadimyemektarifi.com/cilek-receli-tarifi-ipuclari/
Tarif yazmadan önce detaylarını epey araştırdım. Sizin tarifinizdeki bilgiler çok anlaşılır olmuş.


bendekalanlar dedi ki...

Dün çilek reçeli yaptım ama fark ettimki biraz sıwı olmuş katılaştırmak icin ne yapabilirim ( bu reçelleri kışlık olarak saklıcam ) ona göre cewap werirseniz sewinirim teşkkrler

belgin kıral dedi ki...

Merhaba, rengi kararmadan reçelin koyulaşmasını sağlayabilen bildiğim sadece 2 yöntem var. Bunları püf noktalarında anlatmıştım, yine yazayım:
ya mikrodalga fırında kısa süreli çalıştırmalarla fazla suyunun buharlaşmasını sağlayacaksınız (ki dikkat edin bu kez de fazla koyulaşmasın) ya da su dolu bir tepsinin içine üzerine tülbent örterek koyup (karınca saldırıları için)koyu güneşte bir kaç gün bekleteceksiniz.. Kolay gelsin sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Cilek receline yanlislıkla tuz attım ne yapmaliyim fark edince üzerinden aldım ama tadı degişti pisirdim, Meryem

Unknown dedi ki...

3 kilo sekere 2 kg seker koydum sizce nasil olur

Çilek Reçeli Nasıl Yapılır dedi ki...

Elinize sağlık bu sayede reçel yapımını denemiş ve öğrenmiş oldum

AYSUN YAZICI dedi ki...

Belgin Hanım çok teşekkürler püf noktaları için özellikle harika bir reçel oldu sevgiler

belgin kıral dedi ki...

Aysun hanım afiyetle yersiniz umarım, sevdiklerinizle... güzel yorumunuz için, çok teşekkürlerimle sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Dayin belgin hanım tarifiniz çok aydınlatıcı şuan bende tarifinizi yapıyorum bir yandan köpüklerini alıp bir yandanda verdiğiniz püf noktalarını okuyorum detaylar için teşekkürler ben birşey sormak istiyorum kayısıyıda aynı yöntemlemi yaptınız yoksa kireç suyunamı yatırdınız benim annemde kireç suyu ile yapar fakat ben burda kireç bulamıyorum kayısı reçelini de tane tane seviyorum tüm olmuyo açılıyo onun için ne yapabilirim acaba❓ 🤔
TEŞEKKÜR EDERİM...

belgin kıral dedi ki...

merhaba sevgili adatepe,
ben kireç yöntemini hiç uygulamadım maalesef bilgim yok o konuda. ancak kayısı reçeliniz tane tane olsun istiyorsanız, uygulamanız gereken iki püf noktası var:
1.şekerinizin ağdasını önceden kaynatıp hazırlayın ki, meyvenizi ilave ettikten sonra çok fazla kaynatmanıza gerek kalmasın
2. kayısılarınız kesinlikle çok olgun olmasın

böylelikle taneli reçel elde edebilirsiniz..diğer türlü marmelat gibi olur
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Merhabalar. Ben çalışan kadınlar için önemli bi nokta sormak istiyorum. Hafta içi akşam pazardan alınan çilekleri akşam şekere koyduktan sonra ertesi gün akşama kadar buzdolabında mı bekletmek gerekir? Bozulur mu? Akşam öyle kaynatılsa olur mu? Teşekkürler

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Şeyma hanım, yaşamınızda kolaylıklar dilerim :) Geç farkettim sorunuzu kusura bakmayın...Cevabıma gelince tam bir gün çilekleri şekerde hiç bekletmedim.Genellikle gece koydum sabah kaynattım reçelimi. Buzdolabında dahi olsa fazla sulanacağını ve çileklerin eriyeceğini düşünüyorum.
Ama size tavsiyem, bir ya da iki saat şekerde bekletin çilek ıslak olacağından sulanması için yeterli olur kanımca..Sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Yaptığım recel sekersiz oldu onu nasıl sekerli yapabilirim

Unknown dedi ki...

Limon yerine limon tuzu koyabilirmiyim

Feyda dedi ki...

Merhaba ikinci kez verdiğiniz tarifinizi yapıyorum tadına bakan herkes çok beğendi emeğinize sağlık ☺️

Sinan dedi ki...

Merhaba heryerde sekerli reçele cozum yazilmis 3 kavanoz vişne receli var ev yapimi tadi ekşimsi biraz 1 yildir bozulmadan duruyo bunu nasil tatlandirabilirim

belgin kıral dedi ki...

Sinan Bey, bir tencerede dilediğiniz oranda şekerle batası az suyu kısık ateşte
bir süre kaynatıp, ağdalaşınca ve istediğiniz kıvama gelince soğutarak reçellerinize ilave edebilirsiniz..

Kolaylezzet dedi ki...

Yedi yıl sonra da nefis görünüyor. Elinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Cılek recelıme lımon sıkmayı unuttum neyapmalıyım.

Unknown dedi ki...

Recelimi sicakken kavonoza koydum doğduktan sonra sulu oldu ne yapmaliyim

belgin kıral dedi ki...

merhaba, reçelinizin kıvamı tam olmadığı için sulu olmuş. tekrar kaynatırsanız kararır, o yüzden güneşte bekleterek fazla suyunun buharlaşmasını sağlayabilirsiniz. bu işlemi tencereniz su dolu bir kabın içindeyken yaparsanız karınca girmez. kolaylıklar selamlar

Related Posts with Thumbnails