10 Ocak 2009 Cumartesi

PANDİSPANYA TARIFI VE PUF NOKTALARI

 PANDİSPANYA TARIFI VE PUF NOKTALARI PANDİSPANYA TARIFI VE PUF NOKTALARI



Genelde pastalarımda kullandığım , lezzetli güzel bir pandispanya ölçüsüdür bu. Dilediğiniz gibi uyarlayabilirsiniz..Kakaolu ya da sade yapabilirsiniz. Kakaolu yapmak için un miktarını bir fincan azaltıp yerine kakao koyarak değiştirebilirsiniz. Miktarını doğru orantılayarak daha minik ya da daha büyük yapabilirsiniz. Fikir vermesi açısından genelde kullandığımız yuvarlak borcamda yaparak ölçü boyutunu göstermek istedim. 26 cm lik kelepçeli kalıpta da yaklaşık aynı yüksekliği verir.Daha yüksek yani kalın yapmak isterseniz kalıbınızın çapını düşürün lütfen..

PANDİSPANYA TARİFLERİ

1.PANDİSPANYA ÖLÇÜSÜ:
  • 4 adet yumurta 
  • 4 yemek kaşığı şeker( 1/2 su bardağı) =150 gr 
  • 3/4 su bardağı un+nişasta =120 gr 
  • 1 limon rendesi 
  • bir fiske tuz 
  • 1 adet kabartma tozu 
2.PANDİSPANYA ÖLÇÜSÜ:
  • 5 yumurta 
  • 4 fincan şeker 
  • 5 fincan un 
  • 1 çay bardağı ılık süt 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya 
  • Dilerseniz 2 dolu yemek kaşığı kakao (un ölçüsünü bu kadar azaltın) 

PANDİSPANYA nasıl yapılır?

  1. Yumurtaların beyazlarını çırpma kabımıza alalım ve şekerle birlikte ,şeker eriyene ve traş köpüğü gibi olana kadar çırpalım 
  2. Sonra yumurta sarıları ve bir fiske tuzu ayrı bir yerde beyazlaşana kadar çırpalım 
  3. Kabartma tozu ile elenmiş unu ilave edip; limon rendesini de katarak kaşıkla alttan üste doğru yavaş yavaş söndürmeden karıştıralım. 
  4. Kalıbımızı ya margarinle yağlayalım veya yağlı kağıtla kaplayarak 160 derece fırında yüzü kızarana kadar pişirelim 
  5. Kürdanla kontrol edip, çıkaralım ve soğuduktan sonra kullanalım 
afiyet olsun


PÜF NOKTALARI

  • Genel olarak yumurta başına 1 yemek kaşığı un; 1 yemek kaşığı şeker kullanarak pandispanya yapılır 
  • Su ve yağ ilave edilen pandispanyalar daha yumuşak , ve keksi bir dokuda olurlar 
  • Kullanacağımız kuru malzemeleri birleştirip elemek gerekiyor 
  • Yumuşak bir pandispanya keki için yumurta aklarını ve sarılarını ayrı ayrı çırpmak gerek. 
  • Yumurta beyazlarını şeker ile, şeker eriyip tıraş köpüğü kıvamına gelene kadar çırpmak gerek. 
  • Kuru malzemeleri ayrı bir kabın içine ve mümkünse iki kez elemeli. 
  • Pandispanya yaparken un kattığımız zaman tahta kaşık ile karıştırmalı ,metal kaşık kekin kabarmasını önlüyormuş. 
  • Kekimizi ısıtılmış fırına verdikten sonra ilk 15 dakika kesinlikle merak edipte kapağını açmıyoruz. 
  • Kekimizin pişip pişmediğini öğrenmek için bir kürdan batırmanız yeterli, eğer kürdan kuru çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir. 
  • Keki fırından çıkardıktan sonra tel üzerine ters çevirip bekletirsek sönmesini engellemiş oluruz. 
  • Kek ılınmadan kalıptan çıkarmamalıyız. Sıcakken çıkarmaya çalışırsak dağılabilir.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

evet uyarmalıyım, bu tarifi yaptım yağladıgım halde tepsiye yapıstı. kek fazla geldi fırına tastı. kekin ustu yandı, içi pişmedi. plastik gibi oldu. neye ugradıgımı sasırdım. acıklama bekliyorum

belgin kıral dedi ki...

Cidden çok şaşırdım. Emeğinizi ve üzüntünüzü bir yöntemi varsa telafi edebilmeyi çok isterim..Sizin durumunuzu yaşadığım çok anlar oldu, ne hissettiğinizi anlayabiliyorum. Anlayamadığım bu kadar klasik bir tarifin olmayışı..?? Sayısını unuttuğum kadar çok yaptım çünkü. Ama daha detaylı yazmalı, kap ölçüleri, fırın ısıları konusunda uyarmalıydım sizleri.Yarım saat evvel yoldan geldim, çok yorgunum ,ama yarın ilk işim tarifi daha detaylandırıp daha açıklayıcı yazmak olacak.
Dilerseniz ben size yapıp göndereyim. Belki kendimi affettirebilirim...:(

belgin kıral dedi ki...

gerekli düzeltmeleri yaptım, umarım şimdi daha anlaşılır olmuştur

Unknown dedi ki...

çok naziksin ablam büyük ihtimal benim beceriksizliğimden. artık kalıba koymam gereken hamur mıktarını biliyorum :(

Unknown dedi ki...

önceki tarifte 3 yk kaynar su 2 yk yag vardı. şimdiki tarife bunları koymayacagız mı?

belgin kıral dedi ki...

Estagfurullah Sevtap cığım, hepimiz hata yapıyoruz. Çöken pandispanyalarımın sayısını unutttum. Su ve yağ koyarsan pandispanya sünger kek denilen yumuşak kıvamda oluyor. Orman pastası tarifinde o pandispanyayı kullandım ben. Buraya daha önce onu koymuştum. Ama isim pandispanya yapımı olunca en temel pandispanya hamuru bu olduğu için değiştirip klasik ölçüleri koydum.Ymuşak ve yüksek olsun istersen
Orman pastası pandispanyasını kullanabilirsin..sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Slm. Un ile nisastayi bi arada yazmisiniz acaba ayri ayrimi olculeri. 120gr. Un 120gr. Nisastami.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Yeliz Çınar..Un ve nişasta toplam ölçüsü 120 gr kadar olacak..

Adsız dedi ki...

Mrb. Bu pandispanyayi borcamda yapsak olur mu? Tesekkurler

Unknown dedi ki...

Ben borcamda yaptım harika oldu tarif için teşekkürler Belgin hanım

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Bahar hanım, beğenmenize çok sevindim, herkese faydalı olabilecek dönüşünüz için çok teşekkürler, sevgiyle kalın :)

Unknown dedi ki...

Borcamda üstü çabuk pişiyor altı daha hamur kalıyor bunun için ne yapmalıyız

belgin kıral dedi ki...

Borcamda pişirme yaptığınızda tavsiyem fırında alt rafa koymanız..sevgiler

Related Posts with Thumbnails