3 Nisan 2009 Cuma

SAKALLI POĞAÇA TARİFİ

SAKALLI POĞAÇA TARİFİ
SAKALLI POĞAÇA TARİFİ

SAKALLI POĞAÇA TARİFİ

malzemeler:
  • 1/2 Su Bardağı Ilık Sut
  • 1/2 Su Bardağı Sıvı Yağ
  • 1/2 Su Bardağı Yoğurt
  • 1 Tatli Kaşığı Tuz
  • 1 Tatli Kaşığı şeker
  • 1 Paket Toz Maya
  • Aldığı Kadar Un (Çok yumuşak bir hamur olacak))
Ic Harci Icin
  • 250 gr. Beyaz Peynir
Dışına:

  • 1 demet kıyılmış maydonoz
  • 1 Yumurta sarısı

SAKALLI POĞAÇA yapılışı:

  1. Ilık sut(parmak dayanacak sıcaklık önemli) ve şeker karışımında mayayı eritip, bütün malzemeleri karıştıralım ve yavaş yavaş un ekleyerek, yumusak bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
  2. Hamurun üzerini kapatıp, mayalanana kadar dinlendirelim.
  3. PÜF NOKTASI:Yarım çay bardağı suya fındık kadar hamur atın..suyun yüzüne çıkınca hamurunuz mayalanmış demektir..
  4. Bir saat sonra hamurun gazını almak için bir kez yoğuralım ve kapatıp mayalamaya devam edelim
  5. Bir demet maydonozu rondodan geçirip bir tabağa koyalım
  6. Bir demet maydonozla(ince kıyılmış) peyniri iyice ezerek karıştırıp hazırlayalım(rondodan geçirebilirsiniz)
  7. Hamurumuzun mayası gelince cevizden biraz büyük parçalar koparıp, top haline getirelim ve yağlanmış fırın tepsisine dizelim.
  8. Minik toplarin uzerine yumurta sarısı sürüp, 180-200 derece fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirelim.
  9. Fırından çıkıp iyice dinlenen poğaçaların içini biraz açalım
  10. Aralarına peynirli harcı sürelim ve ağız kısmına da sürdüğümüz peyniri maydonoza bulayalım
  11. Servis tabağına alalım
Afiyet olsun


22 yorum:

sihirlirloklava dedi ki...

eline sağlık...çok işah açıcı görünüyorlar...hımmm

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

nefis görünüyor ablacım benimde sabah kahvaltıya misafirlerim var değişik poğça tarifi arıyordum sanırım buldum:)
ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

made in funda dedi ki...

canım arada sırada görüpte yapmayı çok istediğim ama yaparsam çok yerim diye korktuğumdan yapamadım bir lezzet.inanılmaz görünüyor inan.tadını tahmin bile edemiyorum heralde ben yerken kendimden geçerim yanında sıcacık çayla!!oğlumun da isteğiyle bu kez yapacağım.ellerine kollarına sağlık canım..

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ya süper yapmışsın ellerine sağlık:) ben bunu hazır simitle denedim hatta blogumda da var. ama sen poaçayla yapmışsın, daha da süper olmuş. mis missss:)

Tijen dedi ki...

Sevgili Belgin,
Bu saçaklılar bana hep eski günleri anımsatır. Neden bilmem, pastanelerde gördüğümde çok albenili bulurdum bu güzelleri. Ellerine sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Sabah kahvaltida olsada yesem diye dusundum canim harika olmus
Ellerine saglik
Sevgiler

angel dedi ki...

merhabalar,pohaçalar ne şırın olmuşlar ya.ınsan yemeye kıyamaz.ellerıne sağlk..

gül dedi ki...

harika görünüyor sabah sabah iştahım kabardı

kizhatce dedi ki...

nefisss görünüyor arkadaşım,eline sağlık...kahvaltı yaptığım halde çok hoş göründüler gözüme:)güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle,sevgiler....

SEVİL dedi ki...

ABLACIM CANIM BENİM SABAH SABAH CANIM CEKTİ BANADA YOLLA BAK BEKLİYORUM....:))
ELLERİNE SAGLIK VALLA HARİKA OLMUŞ..

Unknown dedi ki...

ZİYARET İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER...
POĞAÇALAR HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLRİNE SAĞLIK...

Belgin dedi ki...

Merhaba adasim, pogacalar nefis görünüyorlar:))
Sevgilerimle

Narince dedi ki...

Ben de bu tür mayalı hamur işlerine yumurta akı koymamayı tercih ediyorum. Yumuşaklığını bozuyor poğaçanın. Ellerinize sağlık, sevgiyle kalın.

durutarifler dedi ki...

Ben bu pastane poğaçası gibi bu tarife bayılırım. Görüntü harikaaa.
Ellerine sağlık. Sevgiler

birsence dedi ki...

yine harikasın belginciğim ellerine sağlık...özellikle pazar kahvaltılarında çok alırım....çok severim çünkü....tarif için sağol canım...öpüyorum seni...

TATESAL dedi ki...

Çok nefis görünüyor,püf noktası için teşekkürler...

TATESAL dedi ki...

Çok nefis görünüyor,püf noktası için teşekkürler...

özgülün tarifleri dedi ki...

Belgincigim her zamanki gibi nefis bir lezzet sunmussun ellerine saglik ,hamarat arkadasim benim iyi bir hafta gecirmen dileklerimle.
KUCAK DOLUSU SEVGİLER

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Çok güzel görünüyor.
Çok beğendim.

Karen Hanim dedi ki...

Sefertaşının anlamı açıkladığınız için çok teşekkürler. Anlamı çok beğendim ve bir blogun ismi çok yakıştığını diye düşünüyorum.

elif dedi ki...

sakallılar nefis olur bilirim ellerine sağlık

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmmmmmm... ben de çok severim bu poğaçaları. epeydir de yapmıyorum. canım çekti şimdi. :)) ellerine sağlık. sevgiler...

Related Posts with Thumbnails