13 Mayıs 2013 Pazartesi

MAKARON / MACARON TARIFI

macaron/makaron tarifi
CIKOLATALI MAKARON / MACARON TARIFICIKOLATALI MAKARON / MACARON TARIFI

CIKOLATALI MAKARON / MACARON TARIFI

 Makaron ya da macaron her nasıl isimlendiriliyorsa, bana bugüne kadar en çok sorulan tarif oldu..Ben de en sevdiğim halini yapıp aşama aşama görüntüleyip sizlerle paylaşmak istedim. Yapımı bazı internet sitelerinde anlatıldığı kadar aman aman zor filan değil, öyle çok kasmayı gerketirmiyor ..Sadece dikkat edilmesi gereken bazı kurallar var..
Ben sizlere son derece pratik bir şekilde anlatacağım, kolaylıkla da yapacaksınız merak etmeyin.
Lezzeti evet gerçekten çok güzel, ama benim için bir acıbadem kurabiyesinin yerini tutamaz..

Daha detaylı derseniz yazının devamında :)

ÇİKOLATALI MAKARON / MACARON TARIFI

malzemeler:( hassas terazi olmadan makaron yapmaya girişmeyin bence)
  • 150 gr pudra şekeri(mutlaka katkısız)
  • 75 gr robotta çekilmiş toz badem 
  • 10 gr kakao
  • 30 gr toz şeker
  • 75 gr yumurta akı
  • 1 çimdik tuz
ganajı:
  • 100 gr bitter veya kuvertur çikolata
  • 100 ml süt kreması( 1/2 kutu) 

ÇİKOLATALI MAKARON/MACARON nasıl yapılır?

  1. Ganaj için süt kremasını minik bir tencereye alıp kaynama başlayana kadar ocakta tutup altını kapatalım
  2. Parçalanmış bitter çikolatalar ile birleştirip iyice karıştıralım ve soğumaya bırakalım
  3. Pudra şekerini, badem ununu ve kakaoyu robotta veya eğer yoksa rondoda ara sıra sallayıp havalandırarak pürüzsüz bir hale getirelim,süzgeçten geçirelim.
  4. Yumurta aklarını önce bir çimdik tuzla köpürtüp sonra toz şekeri 3 kerede ekleyerek yüksek devirde (yaklaşık 3-4 dak. kadar-el mikseri olursa 7-8 dak) tıraş köpüğü kıvamına gelene kadar mikserle çırpalım
  5. Kuru malzemeyi yumurta aklarıyla iki defada alttan üste yavaş yavaş karıştırarak birbirine yedirelim
  6. Yağlı kağıt serilmiş tepsiye  krema torbasıyla aralıklı sıkalım
  7. Tepsiyi tezgaha 3-4 kez vuralım ve üzeri kuruyana kadar yaklaşık 1 saat bekletelim
  8. 160 derecede önceden ısıttığımız fırının orta rafında 15 dakika pişirelim
  9. Soğuyunca aynı boyutta olanların aralarına hazırladığımız ganaj kremadan sürelim 

Makaron/macaron yapımında dikkat edilmesi gereken şeyler:

  1. Tüm malzemeler oda sıcaklığında ve mutlaka kuru olmalı (yumurta bir gün evvelden kırılıp buzdolabında ağzı jelatinli olarak bekletilmeli)
  2. Mutlaka terazi kullanılmalı
  3. Toz badem evde çekilerek olmaz; yağı çıkar nemlendirir. Pasta malzemeleri satılan yerlerden hazır alınmalı
  4. Çırpma için mümkünse cam ya da metal kap kullanılmalı
  5. Pudra şekeri marketlerde satılan katkı maddeli olanlardan değil; pasta malzemesi satılan yerlerden/sitelerden alınmalı(celal usta iyi bu hususta)
  6. Yüksek devirli robot ya da mikser kullanmak gerekiyor.
  7. Yumurta aklarını çırpma kabında ters döndürüldüğünde bile(spatulayla vurunca bile dökülmemeli) dökülmeyecek kadar çırpmalı. Ama daha fazla çırpılırsa sönerler.
  8. Yapım aşamasında oda sıcaklığı hiç değişmemeli, pencere asla açılmamalı,hava akımı olmamalı. Aksi takdirde makaronlar çatlayabilir. 
  9. Asla taze meyve kullanılmamalı.
  10. Tüm kuru malzemeler birlikte çok iyi, havalandırılarak robottta çekilmiş, karışmış ve elenmiş olmalı
  11. Fırın tepsisine makaronlar aralıklı sıkıldıktan sonra mutlaka 3 kere mutfak tezgahına vurulup hava kabarcıkları giderilmeli
  12. Verilen pişirme süresine uyulmalı
  13. Oda ısısında makaronların yüzeyi  kuruyana kadar bekleme yapılmalı
  14. Her seferinde tek tepsi pişirilmeli, fırın kapağı ilk 12 dakika kesinlikle açılmamalı
  15. Çırpma işlemi bitince metal kaşık kullanmamalı; silikon spatula veya tahta kaşık kullanmalı;alttan üste doğru yavaş hareketlerle karıştırılmalı.
  16. Makaronlara sıcakken dokunulmuyor. Diğer kurabiyeler gibi sıcakken yerinden oynatırsanız elinizde kabuğu kalır. Soğuduktan sonra spatula yardımı ile çıkartmanız gerekiyor
  17. Makaronları fırında az tutarsanız sakız olur, çok tutarsanız kupkuru olur. 15 dakika yeterli geliyor.
Afiyet olsun

32 yorum:

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , bunu kesinlikle deneyeceğim :) sevgiler

Adsız dedi ki...

Çekilmiş badem unu ne demek normal bademımı un halıne getryrz orayı anlamadım da :( badem unu ve pudra sekernı de normal olcu olarak vermenz mumkunmu?? Sımdıden cok tesekkur ederım

belgin kıral dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

Macaronu çok severim canım ellerine sağlık sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık Belgin,
Makaronlar nefis görünüyor.
Senin dediğin gibi yapımı çok zormuş gibi anlatıldığı için yıllardır "aman çok uğraştırıcı" diye düşünüp hiç denemedim bile : )
Eminim pek çok kişi bu yüzden makaron yapımından uzak durmuştur.

Adsız dedi ki...

Karıştırmak çok zor bu normal mi yoksa yanlış mı yaptım ?

belgin kıral dedi ki...

Doğru yapmışsınız yanlış anlamadıysam yumurta aklarının mikserle çırpılmasını kastediyorsunuz. Evet biraz uzun sürüyor tıraş köpüğü kıvamına gelmesi ve makaronun en yoran kısmı diyebiliriz. Benim robot-mikserim olduğu için doğrusu o konuda zorlanmadım ama bu tad için o zorluğa katlanılır bence :) Canım istiyor ama artık mutfağım aşırı sıcak olduğu için maalesef yapamıyorum , size afiyet olsun :)

dilan(didem) dedi ki...

tepsiye sikarken sikma torbasi kullaniyorsunuz degilmi ??

dilan(didem) dedi ki...

selamlar benim sormak istedigim tepsiye sikarken sikma torpasimi kullaniyorsunuz yoksa kasikmi ??

belgin kıral dedi ki...

merhaba sevgili dilan(didem)kesinlikle sıkma torbası..başka türlü kaşıkla filan olur mu bilemiyorum doğrusu, ben her zaman sıkma torbası ve düz uçlu duy kullanıyorum..

sessizliğin çuvalı dedi ki...

denedim,tadı güzel oldu ama hiç kabarmadı. neyi yanlış yapmış olabilirim ?

belgin kıral dedi ki...

Şimdilerde artık ev sıcaklıkları makaron yapmaya pek uygun değil, doğrusu.:( Ama kabarmamasının sebebi muhtemelen traş köpüğü kıvamına geldikten sonra da çırpmaya devam etmiş olmanız.Yani fazla çırpmışsınız ve yumurta akları sönmüş diye tahmin ediyorum.

Adsız dedi ki...

yumurta beyazıyla şekeri yarım saat kadar çırpmama rağmen traş köpüğü kıvamına gelmedi bende öylece karıştırıp fırına attım fakat hem çok az çıktı hem de yana doğru çok büyüdü ama az kabardı. aynı zaman da sakız gibi ağzıma yapıştı sonuç olarak çöpe gitti. en evde makaron yapımını tavsiye etmiyiyorum ayrıca tarifteki kakao miktarı çok fazla

Adsız dedi ki...

Yumurtalar bayat olmali kismini anlamadım?

Unknown dedi ki...

ben bugün arifinizi denicem inş kardeşlerim çok istiyor yalnız tek soruları kaç tane çıkıcak abla =) acaba bu tariften kaç tane çıkıyor

belgin kıral dedi ki...

Yani bir gün oda sıcaklığında kalmalı.sevgiler

belgin kıral dedi ki...

Hiç saymak aklıma gelmedi sevgili Çiğdem :)

Adsız dedi ki...

Gıda boyasıyla nasıl yapılır ?

Unknown dedi ki...

mutfakta rutubet olmaması için kış aylarımı uygun acaba?

Adsız dedi ki...

Merhaba ismim Meltem , Uğraştım. 2-3 defa denedim ama hiçbirinde alt kısmı o şekilde kabarmadı , ve rondodan geçirdigim soyulmuş bademler bir türlü un haline gelmedi ve elenemedi , ilgilenirseniz sevinirim cok yapmak istiyorum çünkü bu kurabiyeyi :)

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Meltem, makaron yapımı gerçekten riskli ve tarif etmeye çalıştığım gibi de zahmetli...Mutlaka uyulması gereken kuralları var. Benim kendi yaptıklarımda da bir sefer olursa, bir sefer olmayabiliyor. Badem unun biraz bayatsa bile tutmayabiliyor. Badem ununu hazır satılanlardan aldığımız halde iki kez eleyip,un kıvamında elenenleri kullanmak gerekiyor.
Yardımcı olmak isterim elbet ama nasıl yapacağımı bilemiyorum. Dilersen youtube da video olarak da çok güzel anlatımlar var. Belki daha fazla yardımcı olur sana..
Kolay gelsin canım :)

Adsız dedi ki...

Badem unu yerine normal un kullansam ne olur? Evde yok ve benim canim makaron yapmak istiyo :(

zeynepozturk dedi ki...

pelin hanim çikolatalı yapmak istemezsek kakao yerine ne kullanmalıyız acaba? Teşekkürler. .

sesu dedi ki...

Tezgaha vurmak nedemek anlamadim daha acik anlasilir yazarsan sevinirizm

Adsız dedi ki...

Bademi rondodan geçirdim ama un gıbı olmadı öğlemi olması gerekıyor

Adsız dedi ki...

kac kisilik

Nuran dedi ki...

Merhaba Belgin kiral hanim siize acil iki sirum olacak yanitlarsaniz cok membun olurum 😄 birincisi badem ununu evde kendimiz yapabilirmiyiz? Yapabilirsek tarif edermisiniz mumkunse , ikinciside partimize yapacagimiz makoronu nekadar onceden yaparsak tazeligini korur cok tesrkkurler 😄💐

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Nuran hnm, olabildiğince çabuk ancak cevap verebiliyorum. Badem ununu evde kendim rondoda çok ince çekip, defalarca eleyerek ben de kendim yaptım. Ama o unla yaptığım makaron tutmadı maalesef :( Ben hazır almayı tercih ediyorum o yüzden..
İkinci sorunuza gelince makaron uzun süre tazeliğini koruyor, bozulmuyor, önceden yapabilirsiniz..sevgiler

Unknown dedi ki...

Yaptım biraz büyük oldu ama tadı mükemmel di.teskkurler

zeynepozturk dedi ki...

Merhaba yumurta aki gr olarak kac gr olmali acaba?tesekkurler..

belgin kıral dedi ki...

Hatice hnm, afiyetler olsun :)

@yemektarihcisi dedi ki...

Evet ama evdeki bademin yağı çıkar makaron dağılır. Aktaran yada butik pasta malzemeci si den yağı alınıp çekilmiş lazım.

Related Posts with Thumbnails