8 Aralık 2008 Pazartesi

KAŞARLI DEREOTLU KREP


http://sefertasim.blogspot.com

http://sefertasim.blogspot.com
http://sefertasim.blogspot.com
Her evde krep yapılır..Özellikle haftas sonu kahvaltılarının vazgeçilmezleri arasındadır kendisi. Ben az değiştirip içine dereotu ve kaşar rendesi de kattım..Sade krep sevmeyen oğluş bir kaç tane birden yedi..
Tarife bile gerek yok aslında..Hiç bir zaman ölçü kullanmadım çünkü.
Ama yeni başlayanları, öğrencileri, bekarları düşünerek biraz daha yardımcı olabilelim diye yaklaşık bir ölçü veriyorum.

Buyurun :

KAŞARLI DEREOTLU KREP

malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 3 su bardağı süt
  • 2 su bardağı un
  • dereotu
  • 1 su bardağı kaşar rendesi
  • Tuz
  • zeytinyağı
yapılışı:
  1. Önce yumurtaları tuzla iyice çırpalım 
  2. sütü ekleyip yine çırpalım
  3. Ununu tuzu ekleyelim 
  4. Çok sıvı olmayacak, çok katı da olmayacak, koyu akıcı bir kıvam elde edeceksiniz. Tavaya döküp eğdiğimizde çok hızlı ya da çok ağır akmamalı. Normal akıcılıkla tüm tavayı kaplayabilmeli. Koyu ya da sıvı ise un veya süt ile dengeleyelim.
  5. Kaşar ve dereotunu da ekleyelim, hamurumuz hazır
  6. Tavamızı bir çay kaşığı kadar yağlayalım, ısınınca küçük bir kepçe hamur dökelim ve tüm tavayı kaplamasını sağlayalım
  7. Kenarları hafif kalkınca tavayı şöyle bir sallayalım tutmuyorsa altüst edelim
  8. Arkalı önlü silikon spatula yardımıyla çevirerek pişirelim.
  9. Tüm hamurumuzu bitirene kadar bu işleme devam edelim

Afiyet olsun

Not: ***Sade krep yapmak için kaşar ve dereotu eklememeniz yeterli :)

5 yorum:

serapin mutfaginda pisenler dedi ki...

Tek kelimeyle MUHTESEEEMM!!!
Eline saglik cnm,hemen bugün olucak bunlardan :)

Emine dedi ki...

Merhaba belgin hnmcım sizden ricam bu krep tarifinizi yapınca aşamalı fotoğralar çekip eklermisiniz eğer hala siz göz kararı yapıyorsanız göz kararı ölçülerinizi ölçüp eklermisiniz lütfen krep görseliniz bile harika tadı daha harikadır eminim aşamalı fotoğraflarla istiyorum çünki hamurun kıvamı çok önemli iyi bir krep yapmak için deyilmi bende pek tutturamıyorum hamurunuzun kıvamını görmek için istiyorum inş cevabınız olumlu olur sevgiler

Emine dedi ki...

Merhaba keşke bir cevap yazsaydınız Belgin hnm ne güzel olurdu olumlu veya olumsuz aslında bu yorumuma da cevap yazmazsınız ama ben yinede aklımdakilerini yazmak istedim yapım aşamasında Önce yumurtaları tuzla iyice çırpalım
sütü ekleyip yine çırpalım
Ununu tuzu ekleyelim yani 1 ve 3 de tuz yazmışsınız yanlışmı yazdınız anlamadım ?

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Emine hnm,
İsimsiz yorumlar haricinde çoğunlukla tüm yorumları cevaplıyorum.. Kusura bakmayın sizinki gözümden kaçmış sanırım yaz aylarının farklı süreci dolayısıyla sanırım :( Yapım aşamalarını tek tek fotoğraflamamı ve un ölçüsünü istemişsiniz benden daha önce. Genelde kahvaltıya ve tabii alel acele hazırladığım için o biraz zor maalesef ama bir dahaki sefere un ölçüsünü yaklaşık olarak sizin için ölçmeye çalışırım. Diğer sorunuza gelince, yumurta bir çimdik tuzla çırpıldığında köpürme hacmi artıyor. Ama asıl damak tadınıza uygun miktarı sonrasında ekliyorsunuz..Ama olmazsa olmaz değil hepsini unla birlikte de ekleyebilirsiniz... umarım yardımcı olabilmişimdir.. sevgilerimle :)

Emine dedi ki...

Teşekkür ediyorum cevap için yardımcı oldunuz ewet Sevgiler

Related Posts with Thumbnails