10 Ağustos 2009 Pazartesi

VISNE KOMPOSTOSU KONSERVESI TARIFI

VİŞNE KOMPOSTOSU KONSERVESİ

VİŞNE KOMPOSTOSU KONSERVESİ TARİFİ


Nasıl yaptım? Çok kolay bir yöntemle kış boyu doğal içecek tüketip, tatlı ve pastalarımızda kullanacağımız vişneler hazır oluyor..Siz kilerinizi geniş tutmaya bakın :)


malzemeler:
  • 2 kg vişne
  • 3 su bardağı şeker
  • 3 lt su 
vişne konservesi nasıl yapılır?
  1. Vişneleri yıkadım , güzelce saplarını temizledim
  2. Tencerede su ve şekeri karıştırarak kaynattım
  3. Vişneleri de içine atıp iki üç dakika kaynatıp kapattım
  4. 4 tane 1 lt lik kavanoza paylaştırdım
  5. Kapaklarını sıkıca kapattım ve ters çevirdim
  6. Kapak arızası olanlar bu aşamada belli oluyorlar 
  7. Eğer sızma olursa mutlaka kapağı değiştirin
  8. Soğuduktan sonra güneş görmeyen bir yerde muhafaza edebilirsiniz..
Afiyet olsun


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba Belgin Hanım.Su ve şekeri ne kadar kaynatmamız gerekir.Birde konserve açıldıktan sonra ne kadar sürede tüketilmesi lazım.İlginiz için teşekkürler.Hayırlı ramazanlar.Kübra

belgin kıral dedi ki...

Merhaba sevgili Kübra; su ve şekeri sadece kaynatıyoruz, ve hemen vişneleri ilave ediyoruz, iki üç dakika vişnelerle birlikte kaynıyor, hepsi o kadar..Açıldıktan sonra da kullanmayacağınız miktarı bir hafta kadar buzdolabında muhafaza edebilirsiniz..Bir şey olmuyor. Meyve suyu gibi düşünün. Ama daha uzun süre bekletecekseniz, buzdolabı poşetinde dondurucuda çok daha uzun süre saklayabilirsiniz. Çıkarttığınızda sadece çözülmesini beklemeniz yeterli, lezzetinden hiç bir şey kaybetmez..kolay gelsin, afiyet olsun

Related Posts with Thumbnails