31 Ocak 2014 Cuma

ESKISEHIR HELVASI TARIFI

ESKISEHIR HELVASI TARIFIESKISEHIR HELVASI TARIFI

 Geçen hafta sevgili komşumuz Hatice de toplanmıştık.. Sağolsun çok güzel şeyler hazırlamıştı.. Ben de menüdeki farklı ve güzel lezzetlerden bir kaçını sizlerle de paylaşmak istedim.. Lezzetine ben kefilim, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz..
Bu helva Eskişehir ve civarında düğünlerde, mevlütlerde, hacı yemekleri vs özel günlerde özellikle yapılır ve çok sevilirmiş. 
Tane tane irmik helvası kıvamında değil, daha ziyade, un helvası gibi..Ağzınızda dağılıp gidiyor...

Hatice arkadaşım ayrıca benimle kendisi için çok özel olan bir yemek hocasının defterini de paylaştı..Nefis tarifler var içinde. Sırası geldikçe yapıp ben de sizlerle paylaşacağım inşallah..
Teşekkürler sevgili arkadaşım, her günün böyle güzel geçsin ... :)


ESKİŞEHİR HELVASI TARİFİ

Malzemeler:
  • 1 su bardağı irmik
  • 1/2 su bardağı un
  • 1 su bardağından 1 BAŞparmak eksik sıvıyağ (2/3 gibi)
  • tuzsuz fıstık veya çam fıstığı (yoksa kullanmayabilirsiniz)
Şerbeti:
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
Ayrıca:
  • 1 yumurta sarısı
  • 1/2 su bardağı süt

ESKİŞEHİR HELVASI nasıl yapılır?

  1. Önce şerbeti 3-4 dakika kaynatıp, ılımaya bırakalım
  2. Süt ve yumurtayı çırpıp kenarda bekletelim
  3. Yağımızı tencereye alalım ve önce fıstıkları kavuralım
  4. Ardından unu ve irmiği ekleyelim ve kısık ateşte sürekli karıştırarak 10-15 dakika kavuralım
  5. Tencereyi ocaktan alıp dikkatlice şerbeti dökelim, karıştıralım
  6. Yumurtalı sütü de döküp yine hızlıca karıştıralım ve tekrar ocağa alıp kapağını kapatarak kısık ateşte demlendirelim
  7. Altını kapattıktan sonra servise kadar ılık tutmaya gayret edelim
  8. Dondurma kaşığıyla servis yapalım
Afiyet olsun

17 yorum:

pınar doğan dedi ki...

iştah açıcı görünüyor,irmik ve un bir arada kullanmış, irmik helvasınıda un helvasınıda çok severim bu tarifi denemem lazım,yalnız yumurta kullanmasak lezzetinde bir eksiklik olurmu acaba

belgin kıral dedi ki...

Yumurta tariflerde lezzet açısından çok etkilidir..Kullanılmazsa lezzet mutlaka farkedecektir ama es geçilebilir diye düşünüyorum neden olmasın ? :D sevgiler

pınar doğan dedi ki...

Haklısın. Tekrar ellerine sağlık Sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba belgin hanim siviyag yerine tereyagi ya da margarin kullansak olurmu?onudamı 1 su bardağına yakin koymaliyiz.tesekkur ederim.kübra

belgin kıral dedi ki...

Elbette sevgili Kübra, aynı ölçüde eriterek kullanabilirsiniz

İstanbul Yemek Firması dedi ki...

Çok değişik bir tarif. Eminim güzel olacaktır. Deneyeceğim, teşekkürler...

Unknown dedi ki...

merhaba helvayi cok severim denedim tarifi bence irmik helvasina benziyor sadece daha yumusak bi kivami var gibi bir de sekeri bana az geldi pistikten sonra ekledim

Unknown dedi ki...

degisik bir tarifmis tesekkurler

Mrs. Yuceturk dedi ki...

Denedim gayet guzel oldu.. tereyagi kullandim.. tesekkurler..

Pelin umut dedi ki...

Süper görünüyor.irmik helvasına un katılmadan yapılınca bulgur pilavı gibi tane tane oluyor güzel olmuyor.süt ve yumurta da eminim lezzet katıyordur.ilk misafire deniycem.teşekkürler.
Bu arada ne güzel hamurişleri tatlıları varmış eskişehirin.denedikçe hayran kalıyorum

Adsız dedi ki...

Harika bir helva herkese tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor bende yaptım herkes Çok beğendi

Müjgan dedi ki...

Helvam bir harikaydı. Teşekkürler.?

Adsız dedi ki...

Eline sağlık benim annem 76 yaşında bu helvayı bize hep yapar su yerinde süt katar demeyin lezzetine

belgin kıral dedi ki...

Afiyet olsun Müjgan hnm, sevgiler

Handan dedi ki...

Özel un helva tarifiniz vardı teyzenizin zannedersem tarifimi rica etsen

belgin kıral dedi ki...

Merhaba HAndan hanım, gecikme için kusura bakmayın :( aradığınız tarif http://www.sefertasitarifleri.com/2007/10/un-helvasi.html burada Belkıs teyzemin özel un helvası ..sevgiler

Related Posts with Thumbnails