14 Nisan 2013 Pazar

KAVALA KURABİYESİ

KAVALA KURABİYESİKAVALA KURABİYESİ
KAVALA KURABİYESİ
Çok güzel bir kurabiye tarifi ...Ama aslı bir başka itiraf ediyorum. Henüz tam o lezzeti Türkiye de yemiş değilim maalesef :( 
Bir kaç yıl evvel eşimle tadı damağımda kalan büyük bir Avrupa gezisine katılmıştık. Gezinin ilk ayağı yani Avrupa ya girişimiz Yunanistan dan olmuştu. Konakladığımız ilk yer de Kavala idi. Rehberimizin bize ikram ettiği o kum gibi bademli lezzeti asla unutamam. Sonrasında ne kadar aradıysak da, Ali Ağaoğlu gibi ben de "bu değil" ; "bu da değil" "bu hiç değil" diye diye kafamı sağa sola çevirmeye devam ettim... Aklım o lezzette kalmıştı doğrusunu isterseniz..
Diyeceksiniz ki şimdi buldun mu? Hayır maalesef hala bulabilmiş değilim. Denemelerime bıkmadan devam ediyorum. Kavala diye satılan hiç bir kurabiye de o değil :( 
Biz de benzeri ile yetinelim o zaman.... Sahicisini bulana kadar da aramaya devam :)

KAVALA KURABİYESİ

Malzemeler:
  • 1/2 su bardağı çiğ badem
  • 1 su bardağı un
  • 1 yumurtanın akı
  • 3 yemek kaşığı yumuşak tereyağı
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 paket kabartma tozu
Üzeri İçin: Pudra şekeri

KAVALA KURABİYESİ nin yapılışı:

  1. Bademleri iri kalacak şekilde rondodan geçirip, un ile beraber tavada unun kokusu çıkana ve hafif sararana kadar devamlı karıştırarak kavuralım
  2. Soğuyunca diğer malzemeleri de ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğuralım(gerekirse un takviyesi yaparak)
  3. Hamuru merdane ile açalım ve ister kalıpla ister bardakla ay şeklinde keselim
  4. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimizde 170 derecede beyaz kalacak şekilde pişirip (hafif pembeleşmesi yeterli)soğumaya bırakalım
  5. Üzerlerine pudra şekeri serpiştirip servis yapalım

Afiyet olsun


17 yorum:

Dilek'le Mutfakta dedi ki...

valla öyle bir anlattınız ki bayıldım..elnize sağlık..onlarınkinden güzel olmuştur..kavala mavala boşverin...sevgiler

belgin kıral dedi ki...

Teşekkür ederim Dilek ciğim; siz beğendiyseniz benim için tamamdır; bence de gayet güzel lezzeti :)

ikicocukluanneyim dedi ki...

benim de çok sevdiğim kurabiyeler arasındadır kavala..bir de acıbadem :)

Seninkiler de çok lezzetli görünüyor canım ellerine sağlık.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Bayılırım kavala kurabiyesine...
Ellerine sağlık...
Sevgilerimle...

elif dedi ki...

kavala kurabiyesini, tadina baktigimdan beri ben de unutamiyorum:) edirneli bir arkadasim getirmisti hediye olarak ama markasini hatirlayamiyorum. tarif hafif ve lezzetli gorunuyor. kesinlikle denicem.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık bence olmustur

keyiflisofram dedi ki...

Ellerinize sağlık biz de çok seviyoruz bu nefis kurabiyeyi ev de denememiştim en kısa zamanda tarifinizi deniycem sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.kıyır kıyır nefis görünüyor.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Oyyy oyyy hani bana ellerine sağlık canım nefis görünüyor,sevgiler.

Unknown dedi ki...

canım ellerine sağlık,görüntü çok hoş,tam olması gerektiği gibi,tadında şüphelerin varsa bilemem,biz kadınlar akılda ve damakta kalan o lezzeti bulmak için denemekten hiç üşenmeyiz değilmi:) ama özsüt ün kavala kurabiyesinide dene derim,çok lezzetliydi,tavsiye ederim,sevgiler...

özlem dedi ki...

kavala kurabiyesini tam istediğiniz gibi olması için sıvı yağ da gerekli..mkoyduğunuz margarin miktarından biraz daha az svı yağ koyarsanız istediğiniz lezzeti bulacaksınızdır emin olun..

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Özlem, bu güzel püf noktası için çok teşekkür ederim. Bir daha yaptığımda aklımda tutacağım ve uygulayacağım..Hala çok sevmekten vazgeçmedim çünkü.:)

Adsız dedi ki...

Kececizade olmasin

alev dedi ki...

o zaman ben size en iyi tarifini yazayım..1 pk tereyağ(250gr) 2 yumurta sarısı 3-4 bardak arası un (3 bardak ekleyip üstünü göz kararı iyiyce toparlanana kadar)1 pk kabartma tozu 4 yemek kaşığı şeker...ve püf noktası unu biraz daha lezzetli olması için kavurarak kullanın..işte size kavala kurabiye tarifi..yapın ve parmaklarınızı yiyin :))kesinlikle tavsiye ediyorum..denersenizde lütfen yorum olarak belirtin..

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Alev, ilk fırsatta deneyeceğim, bulana kadar aramaya devam..:) Çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

sevgili belgin ablacım,ellerine sağlık çok güzel görünüyor kurabiyen.denediğim hiçbir tarifinde sorun yaşamadım.bu tarifide deneyeceğim yalnız yağı hangi aşamada kullanıyoruz unu kavururken mi yoksa kavurduktan sonramı onu anlayamadım.sevgiler.neslihan.

belgin kıral dedi ki...

Merhaba Neslihan cığım :) Epeydir senden haber alamıyordum, sevindim yazdığına..Unu ve bademleri kuru olarak kavurup soğuduktan sonra yumuşak yağı kullanarak normal kurabiye gibi yapacağız tamam? :) sevgimle...

Related Posts with Thumbnails