25 Ekim 2013 Cuma

PRATIK MIKRODALGADA EV YOGURDU TARIFI

PRATİK MİKRODALGADA EV YOĞURDU TARİFİ

Son zamanlarda tembellik ettiğimin farkındayım. Affola ..:) Ama koşturmalarım, yazlık sonrası yerleşme faslım ve bayram telaşları vs. ancak bitti.
Aslında tam tembellik de değildi. Ramazan bayramının hemen sonrasında beni çok demoralize eden olaylar yaşadım. Bundan çıkışım da doğrusu pek kolay olmadı.
İnsanız her şey bizim için biliyorum ama yaşarken hiç de öyle kolay gelmiyor işte..
Lafta hep dilimizde olan "sağlığın" önemini dibine kadar anladığım ve yaşadığım bir dönemdeyim ne yazık ki...O yüzden bugünüme, her halime, her anıma binlerce şükürler olsun.
Beterinden, kaldıramayacağım yüklerden Rabbime sığınırım.

Eveeeet gelelim pratik yoğurdun tarifine..
Bunun nasıl yapıldığını bir erkekten(ama aşçı değil !), çok eski bir dostumuz olan Recep'ten öğrendim. Sağolsun anlattığından beri eski yöntemleri, sarıp sarmalamaları elimin tersiyle şööööle bir ittim. Hem çok lezzetli, hem de çok kolay bir yöntem bu..
Herkese ısrarla tavsiye ediyorum. Deneyin pişman olmazsınız :)


PRATİK MİKRODALGADA EV YOĞURDU TARİFİ


Malzemeler:
  • 1 kg süt
  • 1 yemek kaşığı yoğurt (mümkünse ev yoğurdu)

Mikrodalga fırında yoğurt nasıl yapılır?


  • Sütü 43 dereceye gelene kadar ısıtalım. Ya da serçe parmağı testi uygulayalım. Yani serçe parmağımızı yakmayan, çok hafif ısıran bir sıcaklıkta olmalı sütümüz.
  • Mayayı iyice çırpalım ve bir kaç kaşık süt ile koyuluğunu açalım ve süte ekleyip karıştıralım
  • Ağzı açık olarak mikrodalganın içine koyalım ama hiç bir şekilde çalıştırmıyoruz.
  • Yaklaşık 10-12 saat sonra yavaşça çıkarıp yine ağzı açık olarak buzdolabına koyalım
  • Bir gün sonra nefis yoğurdunuzu kaşıklayabilirsiniz.
Afiyet olsun

5 yorum:

Admin dedi ki...

Varmı ev yoğurdu gibisi yazır yoğurtlar koyu beyaz boyaya benziyor insan ne yapacağını şaşırıyor. Yazın İçin Teşekkürler. Digi Tv

vişnap dedi ki...

Anlamadığım mikro dalganın içinde çalıştırmadan yoğurdu mayalansın diye bekletiyoruz da peki bir başka mesela mini fırın içinde bekletsek olmaz mı .Aslında harika bir yöntem nefret ediyorum o yoğurdu sarıp sarmalamalardan,ellerine sağlık canımm.

belgin kıral dedi ki...

Evet canım, büyük fırında, kapağına büyük bir havlu kapatarak yapan bir arkadaşım var. Ama bu yöntemin ötesini tanımıyorum artık.! Yıllarca ben de sardım sarmaladım, kimi zaman ortam fazla sıcak oldu, ekşidi, kimi zaman az geldi ısı, tutmadı vs. Bu yöntemde EĞER MAYALAMA ISISI DOĞRU AYARLANIRSA kesinlikle hiç bir riski yok ve çok lezzetli oluyor. Sabah yap akşama kadar dursun, ya da akşam yap sabah al koy dolaba..O kadar :)
sevgiler vişnapım..

canan karaçam dedi ki...

tek kelimeyle "harika" oldu

Adsız dedi ki...

şimdi yapicam bnde ama kapak olmicak mi.kesin

Related Posts with Thumbnails