29 Şubat 2008 Cuma

SUTLU IRMIK HELVASI TARIFI

SUTLU IRMIK HELVASI



SUTLU İRMİK HELVASI TARİFİ

malzemeler:
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı toz şeker+ 2 kaşık şeker
  • 2 su bardağı süt yada (1 su bardağı su+1 su bardağı süt)
  • 4 yemek kaşığı tereyağı yada margarin
  • 4 yemek kaşığı ceviz(dilerseniz çam fıstığı)

SUTLU İRMİK HELVASI nasıl yapılır?

  1. Sütü ve şekeri küçük bir tencerede sadece şeker eriyene kadar ısıtalım 
  2. Yayvan bir tencerede yağ ile cevizleriirmiğin rengi dönene kadar kısık ateşte karıştırarak en az yarım saat pişirelim
  3. Kapağını çok az aralık tutup bu aralıktan sütü dökelim, kendimizi ve ocağımızı korumak için
  4. Karıştırıp kapağını tam kapatalım ve çekmesini bekleyelim
  5. Çekince dinlenmesini bekleyip tarçınla süsleyip servis yapalım
Afiyet olsun

8 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım böyle pratik yolunu gösterdiğin içinde çok teşekkürler
kollarıma güvenmediğim için pek yapmazdım bu helvadan
artık yapabilirim:)
mutlu haftasonları

made in funda dedi ki...

canım blogcudan sitene giremedim.yorum tazamadım.ben yorumlarımı arada buraya yazsam olur mu??burada daha kolay.
helvana bayıldım.eline sağlık.keşke olsada yesem şimdi.misler gibi..

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor canim,ellerine saglik.Sevgilerimi yolluyorum.

Fulya dedi ki...

Canım eline sağlık.Ama anlamadığım bir şey var.İrmik ve cevizi ilk önce yağsız mı kavuruyoruz?

Lezzet Gemisi dedi ki...

SIK SIK YAPTIĞIMIZ BİR TARİF. AMA BÖYLE BİR SUNUM AKLIMIN UCUNA GELMEDİ HİÇÇ. SÜPERR... ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERİM. İYİ PAZARLAR...

Yaren dedi ki...

Ne güzel olmus harika,sunumunda cok hos,ellerine saglik.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ellerine sağlık,sunum çok hış olmuş:)
Etkinliğin aklımda inşallah katılcam.
Sevgilerrr

Mutfaknotlari dedi ki...

ayyyyyy süper bi görüntü ellerine sağlık

Related Posts with Thumbnails