5 Kasım 2008 Çarşamba

SODALI PEYNİRLİ BÖREK



Tek kelimeyle nefis bir börek..Başka söze gerek yok..Fırında pişerken nasıl kabardığını anlatamam size..Ama diyebilirim ki börekde eğer peyniriniz lezzetliyse zaten başarmışsınız demektir..Börek dmek biraz iç malzeme demek yaniii.!!
Gerek misafirlere gerek ev halkına leziz bir ikramda bulunup sonra da iltifatları toplamak istiyorsanız, sevdiklerinize bu güzel böreği hazırlayabilirsiniz..

tarifi mi?
İşte burada:

1 çay bardağı sıvı yağ
2 yumurta
2 şişe soda (200 ml.lik)
200 gr civarında beyaz peynir
8-10 dal maydanoz

*Beyaz peyniri rendeleyelim ve kıyılmış maydanozla karıştıralım ilk iş olarak
* Yumurtaları çırpalım ve soda ile yağı ekleyelim.
* 3 adet yufkayı yağlamadığımız tepsiye buruş buruş olacak şekilde serelim
* Peynirli harcımızı yufkaların üzerine dağıtalım.
* Diğer kalan yufkaları da aynı şekilde üstüste dizelim.
* Böreği kare kare dilimleyelim.
* Sodalı sıvı karışımı böreğin üzerine dökelim ve bir iki saat bu şekilde bekletelim.
* 200 C de üzeri kızarana kadar pişirelim.

Afiyet Olsun....

9 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

OY OY OYYY... NE GÜZEL DE KIZARMIŞ NAR GİBİ... ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ AKŞAMLAR, SEVGİLER...

elif dedi ki...

BU BÖREĞİ YAPMIŞTIM GERÇEKTEN ÖYLE NEFİSS. ELLERİNE SAĞLIK

Unknown dedi ki...

Canımmmm enfes akşam beş çayına geleyim ben ellerine sağlık kocaman sevgiler,öptüm...

made in funda dedi ki...

canısı ne güzzel bir börek..vallahi lezzetini hayal ediyorum da mmmm bir tuhaf oluyorum.ellerine sağlık.

durutarifler dedi ki...

Benim de zevkle yaptığım ve zevkle yediğim bir börektir. ellerine sağlık

ebrulitatlar dedi ki...

Ellerine sağlık börek nefis görünüyor. Toplam kaç tane yufka olacak anlayamadım? Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Soda yüzünden kabarmıştır o.Marifet sodada:))
Şaka bi yana enfes görünüyor.Ellerine sağlık.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Nefis olmuş canım,eline sağlık.sevgilerimle...

Related Posts with Thumbnails