7 Nisan 2009 Salı

CEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİ

CEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİCEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİ
CEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİCEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİCEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİCEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİ

Ennnffeess bir pasta ...Denemeyen yemeyen kalmasın. Tüm dostlara ve sevdiklerinize yedirmenizi tavsiye ederim...Üç farklı tarifin bileşimi enfes bir lezzet oldu bence. Tart hamuru zaten asla vazgeçemeyeceğim güzellikte bir taban sağlıyor bana..Krema da tam ölçüde ve tam şeker kıvamında, hoş ve hafif..Karamel derseniz, o zaten başlı başına bir özgün tat...

Yememek için sevmemek için bir neden yok işte..Tüm bu övgüleri inanın hakediyor ama benim cephemden elbetteki..Karamel sevmeyen bir kişi için katlanılmaz olabilir:(

Neyse az laf çok iş, siz de kendi deneyiminizi yaşayın ve yorumlarda düşüncenizi bana belirtin olur mu?

CEVİZLİ KARAMELLİ TART TARİFİ

malzemeler:

tart hamuru:


  • 100 gr erimiş yağ
  • 2 adet oda sıcaklığında yumurta
  • 1 tutam tuz
  • 1 yemek kaşığı süt
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı + 1 parmak un

kreması:


  • 2 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr labne(altını kapattıktan sonra)

Üzerine



CEVİZLİ KARAMELLİ TART yapılışı:


  1. Şekeri yumurta ile iyice çırpalım
  2. Diğer malzemeleri de ekleyip kaşıkla karıştıralım ve yağlanıp unlanmış tart kalıbımıza hamuru yayalım, düzeltelim
  3. 170 derecede ısınmış fırında 10 - 15 dakika pişirelim,çıkınca ılınmasını bekleyelim
  4. Krema malzemelerini karıştıra karıştıra pişirelim ve kaynayınca altını kapatıp, labne peynirini ekleyelim
  5. Ilıyan tartımızın üzerine kremayı sürelim ve cevizleri üzerine iri kalacak işekilde bıçakla doğrayalım
  6. Karameli üzerine gezdirip hindistan cevizi ile süsleyelim.



Afiyet olsun
Diğer karamelli tariflerden bazıları
KARAMELLİ NAPOLYON TATLISI
http://sefertasim.blogspot.com/2007/10/napolyon-tatlisi.html#.USqLGqVUFc8

12 yorum:

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

İşte tart dediğin böyle olmalı şekliyle süslemesiyle dört dörtlük bir tart. ellerine sağlık:)

sihirlirloklava dedi ki...

canım oldukça lezzeli görünüyor.hadi bunu da deneyelim..bakalım sonumuz ne olacak :))böyle görüp görüp yapıyorum,yiyorum ve kilolar geliveriyor..sevgiler canım+

Unknown dedi ki...

Belgincim canım ellerine sağlık muhte
şem olduğu her halinden belli ben alıp gidiyorum izninle kocaman sevgi
ler...

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

ablacım harika olmuş.ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

Şehnaz dedi ki...

canım tartın enfes görünüyor.inşallah deneyeceğim.ellerine sağlık.kekcafe

lemanice dedi ki...

mmmmmmmmmmmmm.sabah sabah daha kahvaltı bile yapmadım yapılırmı bu bana.ben de kabahat ama hiç kahvaltı yapmadan yemek blogları gezilirmi dimi ama.canım benim iyi olman dileklerimle sevgiler.

durutarifler dedi ki...

Muhteşem bir görüntü.Ayrıntılı tarif. Ellerine sağlık.
İyi hafta sonları

mutfaktakiyasam dedi ki...

harika gözüküyor,ellerinize sağlık:)

Melek* dedi ki...

tart çok güzel olmuş ellerine sağlık

Lezzet Gemisi dedi ki...

offf... görüntüsü bile yeter... ellerine sağlık canım. iyi haftalar, sevgiler...

gül dedi ki...

karamele bayılırım muhteşem olur bence

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık kardeşim tariflerinle yeni karşılaştım yüreğine sağlık diyorum.

Related Posts with Thumbnails