28 Aralık 2013 Cumartesi

AY CICEGI POGACA TARIFI

AY CICEGI POGACA TARIFI
AY CICEGI POGACA TARIFI
AY CICEGI POGACA TARIFI
 Resmin üzerine tıklayıp büyütebilirsiniz.

Komşularıma ikramlarımdan ilk paylaşacağım tarif bu görselliği de lezzeti de güzel poğaça... Yapımı da belli noktalara dikkat ettiğiniz sürece son derece kolay merak etmeyin. Biz beğendik, umarım sizler de dener ve beğenirsiniz..
Daha önce bu tarifi sevgili Melek'in sayfasında görmüştüm...Ben küçük oynamalar yaptım, teşekkür ediyorum arkadaşıma..

AY ÇİÇEĞİ POĞAÇA TARİFİ

Malzemeler:
  • 125 gr margarin veya tereyağı (eritilecek)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 4 su bardağı un (yaklaşık)
İçi:
  • Yeterince peynir, 
  • maydanoz,
  • yumurta akı (dilerseniz haşlanmış patates de kullanabilirsiniz, o zaman tuz ve karabiber ilave etmelisiniz)
Üzerine:
  • Susam, 
  • çörek otu, 
  • 1 yumurta sarısı

AY ÇİÇEĞİ POĞAÇA nasıl yapılır?

  1. Tüm malzemelerimizle- unu sonradan ve yavaş yavaş ekleyerek- özlü bir poğaça hamuru yoğuralım
  2. İki parçaya bölelim
  3. Tepsimize yağlı kağıt yerleştirelim
  4. Hamurumuzun birini merdaneyle servis tabağı büyüklüğünde açalım(yaklaşık 30 cm çapında) 
  5. Altını unlamayı unutmayın, kaldırırken sıkıntı yaşarsınız
  6. Tepsimize düzgünce serelim
  7. Peynirimizi resimde gösterdiğim şekilde dışına simit şeklinde; içine top şeklinde yerleştirelim
  8. İkinci parça hamuru da açalım ve onu da üzerine kapatalım
  9. Kenarlarını sıkıca kapatalım veya ruletle çevirelim
  10. Ortaya bir kase kapatalım ve kasenin çevresini çatalla şekillendirelim
  11. Dış tarafa iki parmak eninde yine resimdeki gibi kesikler atalım
  12. Her bir parçayı yan çevirelim ve üzerine yumurta sarısı sürelim
  13. Ortaya çörek otu, her tarafına da susam serptikten sonra bekletmeden 200 derecelik fırınımızda kızarana kadar pişirelim
Afiyet olsun

9 yorum:

Ferkay dedi ki...

Çok hoş görünüyor bende not almıştım ama hala deneyemedim. Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

belgin ablacım yine harikalar yaratmışsın sana yorum yazıyorum ama bir türlü gönderemiyorum.tarifini aldım mutlaka denicem yalnız her bir parçayı yan çevirelim demişsin onu anlayamadım.sevgilerimle.Neslihan

belgin kıral dedi ki...

Niye gönderemiyorsun Neslihan cığım, gelmiş işte :) Başka bir sorun mu var yoksa? Yan çevirmeye gelince, üstünü kapatıyoruz ya; kesik atınca kenarı açılıyor, o açık kısmı üste gelecek şekilde bir çeyrek tur attırıyoruz yani :D oldu mu?

Adsız dedi ki...

görüntü cok guzeel:) ama benım bı sorum var hamuruna yumurtanın sarısı dımı akı degıl yanı yanlıslık yapmayalımda:)

Adsız dedi ki...

tamam belgin ablacım şimdi oldu,msj gönderememe sebebinide çözdüm benim bilgisayarımdan kaynaklı,emeğine sağlık,ellerin dert görmesin.bu arada fotoğrafından gördüğüm kadarıyla ne kadar hoş bir hanım olduğunu da söylemeden edemeyeceğim.sevgilerimle..

belgin kıral dedi ki...

Çözdüğüne sevindim Neslihan cığım..Bol bol yorumlarını beklerim artık..Güzel bakışın ve düşüncen için de ayrıca teşekkür ederim, sevgilerimle :)

Adsız dedi ki...

Bugun misafirlerim aycicegi coregine bayildi ellerine saglik Belgin cigim sayende iyi hava attim -Nurten

belgin kıral dedi ki...

Canııım, çok sevindim :) Ama çöreğe ne hacet, senin havan yeter zaten :D Afiyetler olsun arkadaşım...

Adsız dedi ki...

İspanakli peynirli denemek istiyorum bu tarifi.ama çigden kavurmadan ispanagi tembel isi benimkisi..:-) olurmu sizce.?

Related Posts with Thumbnails