12 Haziran 2014 Perşembe

LABNELI POGACA TARIFI

LABNELI POGACA TARIFI
LABNELI POGACA TARIFI

Geçen hafta gelen misafirlerime ikram için hazırladığım menüde bu güzel poğaçalar da vardı..Kimbilir ne zaman "denenecekler" dosyasına kaydetmişim yanına yıldız koyup ama kısmet bu zamana imiş.! Üzerinden neler neler geçti, hangi derelerden ne sular aktı. 
Hani vardır ya -teşbihte hata yoktur derler- " Kul plan yapar, Yaradan güler" diye; çoğu zaman ben bunu hissettim. O yüzden akışına bıraktım artık yaşamı. Eskiden "şunu bunu alayım, seneye hazır olur " diye düşünürdüm. Şimdilerde bunun ne kadar komik olduğunu düşünüyorum; sanki sözleşmemiş, kontratımız varmış gibi. !!! 
Haydaaaaa!! Nereye bağladım şu benim meşhuuurr denenecekler dosyamı..Fevkalade yani :) 
Neyse bende çene bol da, kendi kendime konuşuyor olmaktan öteye gitmediği için yormayayım sizleri; geçelim tarifimize..Neticede siz buraya benim iç dünyamı okumaya gelmediniz değil mi ? :)

Labneli poğaçaların lezzeti harika, ev halkı çok beğendi. Ama benim favori poğaça tarifim hala ve de hala krem şantili poğaça larım. Yok onun üzerine poğaça.. Gerçi bir de 25 senedir yaptığım emektar kolay poğaça tarifim var ki, krem şantili ile tanışana kadar ki gözbebeğimdi o benim. Onun da hakkını yememeliyim yani.. :) Denerseniz hak verirsiniz emin olun..



LABNELİ POĞAÇA TARİFİ

malzemeler:
  • 1 kutu labne peyniri
  • 1 çay bardağı sıvıyağ 
  • 1/2 paket erimiş margarin
  • 2 adet yumurta(birinin sarısı yüzüne sürülecek)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yeterince un  ***
İçi: 
  • Maydanozlu, 1 yumurta aklı peynir(yumurta akı peynirin tepsinize akmasını engeller)

LABNELİ POĞAÇA nasıl yapılır?

  1. Tüm sıvı malzemeleri yoğurma kabımıza koyup tel çırpıcıyla iyice karıştıralım
  2. Unu, tuz ve kabartma tozunu eleyerek ilave edelim
  3. Unu mutlaka azar azar ekleyelim, yoğurdukça kaşık kaşık ilave edip, elimize yapışmayan ve kolay şekil alan, yumuşacık bir hamur olduğunda un eklemeyi keselim. Bu en doğu un ölçüsüdür. Aldığı kadar un bu demektir. 
  4. Hamurdan cevizden iri parçalar alıp elimizle yuvarlayarak ortasını parmakla bastırarak düzleştirelim
  5. Peynirli harçtan bir tatlı kaşığı koyup hamurun ağzını büzdürerek kapatalım
  6. Şekil verip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yerleştirelim
  7. Üzerine yumurta sarısı sürüp (dilerseniz çörek otu ya da susam serpebilirsiniz) 180-200 derecede ısınmış fırınımızda kızarana kadar pişirelim
Afiyet olsun

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Kendi adima paylastigin herseyi zevkle okuyorum Belgin abla, yazdiklarinin hepsi cok dogru ama insaniz iste mutlaka birseyler icin plan yapiyoruz :) Belki sadece icinde bulungumuz ani yasamamiz gerek...
Hersey guzel gonlunce olsun Belgin Abla...
Pogacalar harika gorunuyor, ellerine ve emegine saglik :)
Sevgilerimle, her zaman mutlu kal :)

Unknown dedi ki...

Hmmmmm,,,,enak enak enak
Betul betul betul :D

Obat Penyakit Gula Basah
Obat Sakit Jantung
Cara membersihkan Rahim Tanpa Kuret
Obat Infeksi Paru Paru
Obat Jantung Lemah

Related Posts with Thumbnails