6 Şubat 2012 Pazartesi

ÇİLEKLİ KEDİ DİLİ PASTA

ÇİLEKLİ KEDİ DİLİ PASTASI
Yine kar geliyormuş çarşambadan itibaren...Sıkıntıları henüz çok taze olduğundan hiç istemiyorum doğrusu:( Garip aslında , kaç yıldır dört gözle bekliyorduk oysa.! "Kar yağmıyor, küresel ısınmadan dolayı coğrafik yapı değişti; iklimler eskisi gibi değil, mikroplar ölmüyor" tarzında ne çok geyik yapmıştık oysa...Geldi, beyazlığıyla, temizliğiyle gönlümüzü fethetti ama o kadar işte. Evde mahsur kaldığımıza mı yanalım, soğuktan donduğumuza mı eseflenelim, düşmemek için sarfettiğimiz çabaya ve ekstra komik akrobatik hareketlerimize mi üzülelim bilemedik ..Fazladan ev ahalisiyle de daha bir içli dışlı mı olduk ne? :) Ohhh bitti çok şükür derken yenisinin haberi geldi. Bu sefer bakalım görüş gününe kimler sağ kalabilecek?

Neyse gevezeliğe nokta koyup bu nefis tarife geçelim..Hatırlayamadığım bir zamanda, netten alıp bir gün yaparım diye beklettiğim tariflerden biriydi.. Yaptım , sonra defalarca yine yaptım.Herkesin çok beğendiği hem hafif, hem pratik, mimlediğim tariflerimden biri oldu sonunda. İlk olarak bu fikri üreten arkadaşıma gönülden teşekkürlerimle..Gördüğünüz tabii oldukça eski bir resim , size maalesef ancak gelebildi...Mevsim kış, çilek yok:(((  Pekiii portakallı ya da kivili neden olmasın değil mi?
Yapıp deneyen olursa merak ederim ben şimdi , haberdar edin olur mu?

Şimdi buyurun:

ÇİLEKLİ KEDİ DİLİ PASTA

malzemeler:
  • 1,5 paket kedi dili(300 gr.)
kreması:
  • 3 yumurta
  • 1 kg süt
  • 1 paket vanilya
  • 8 kaşık şeker
  • 3,5 kaşık dolu dolu un

  • 125 gr tereyağı
  • Arzuya göre mevsim meyvesi(Muz,çilek)
  • Kullanılan meyveye göre jöle
çilekli kedi dili pasta yapılışı:
  1. Önce tüm krema  malzemeleri margarin hariç karıştırarak muhallebi kıvamında pişirelim. 
  2. Tereyağını ekleyip mikserle 5-10 dk. çırpalım.
  3. Kelepçeli kalıbın kenarlarına kedi dillerini kalıbın boyunda keserek dizelim . (Dibine yağlı kağıt koymanızı tavsiye ederim)
  4. kalan kırpıntı parçaları da  alta dizelim.
  5. Üstlerine biraz muhallebi dökelim.
  6. Bir sıra daha kedi dili dizelim muz dilimleri ile kaplayalım
  7. Kalan muhallebiyi  üzerlerine dökelim
  8. Muhallebi biraz soğuyunca çilek dilimleri ile üzerini  süsleyelim
  9. En üstede 1 paket çilek jölesini arkasındaki tarife göre hazırlayıp muzların üzerine dökelim. 
  10. Bu noktada tavsiyem, önce ince bir tabaka olarak döküp ,hafif donunca kalanını da dökmeniz olur çünkü çilekler havalanıveriyorlar:)
  11. Servis zamanına kadar buzdolabında bekletelim. Kelepçeden çıkarıp servise alalım

afiyet olsun



5 yorum:

Gönülünce dedi ki...

Ben artık sıcağı görmek istiyorum çok üşüyorum hemde çokk:)) hayırlı artık...Tatlın yazı çağrıştırıyor bayıldım tam benlik...Ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canımmmmmm hoşgeldin nasıl özlemişim.
İnşallah artık hep sayfanda bizimle beraber olursun.Bende geçen seneden
beri oldukça sıkıntılar atlattım.Eşim
beyin kanamasına bağlı anevrizma geçirdi ölümlerden döndü.Şimdi hamdolsun çok iyi.Ben sıkıntılı günle
rimi bazılarının yüzünü hiç görmediğim blog kardeşlerimin duaları ve destekleri sayesinde atlattım.Pastan harika ellerine sağlık öpüyorum.

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

tamam karın ayrı bir güzelliği var ama bende yazcılardanım sıcaklık sevenlerden... ellerine sağlık canım harika bir sunum tadıda harikadır kesin

Gurme Şirine dedi ki...

BLOGUN İLGİMİ ÇEKTİ VE SENİ HEMEN İZLEMEYE ALDIM...
SEVGİLER BANADA BEKLERİM......

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Canım ben geldim
mmmmmmm harika canım
seninle olmaktan çok mutlu oldum.:)))))))

Related Posts with Thumbnails