2 Şubat 2012 Perşembe

PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ-2

PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ
Herkese yeniden "merhaba" :)
Çoooook uzun bir ara olmuş maalesef. :(  Merak eden, arayan, mesaj bırakan tüm dostlara selam ve sevgiler... Merakınızı gideremediğim için özür dilerim.Bunca zaman tabii ki çok şeyler yaşandı .Herkes kadar hayatın kimi zaman güzellikleriyle coştum, kimi zaman silleleriyle boğuştum.. Uzun uzun anlatamayacağım, burada açıklayamayacağım bir dünya şey işte. Yorulmuştum, biraz ara vereyim derken taaa bu günlere gelmişim ister istemez. Umarım aynı şeyleri bir daha yaşamam...:(
      Bugün hepimizin mutfağında illa ki yapılmış, basit peynirli börek tarifini yayınlamak istiyorum...Hatta ikinci kez yayınlıyorum (başka şekilde) Bu da benim yoğurt yeyişim diye :) Belki yeniden blog heyecanı duyarım ne dersiniz??:))) Hem de geçmişte eksik kalan bir linki tamamlamış, bir arkadaşa verdiğim sözü tutmuş olurum böylece.
Hadi buyurun :


PEYNİRLİ TEPSİ BÖREĞİ
malzemeler:
  • 6 adet yufka
  • 1 paket erimiş margarin
  • 3 yumurta (2’si içine 1′i üzerine)
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1 büyük kalıp beyaz peynir
  • 1 demet maydanoz
  • Çörekotu
peynirli tepsi böreğinin hazırlanışı:
  1. Peynirleri ufalayalım, kıyılmış maydonozla karıştırıp 2 yumurtayı ekleyelim ve güzelce karıştıralım.
  2. Fırın tepsimizi erimiş margarinle hafifçe yağlayalım. Bir yufkayı kenarları dışarı sarkacak şekilde tepsiye serelim, üzerine erimiş yağdan bolca sürelim.
  3. Üzerine bir yufka daha serip, onun üzerine de yağ sürelim.
  4. İkinci yufkanın üzerine yağ sürdükten sonra peynirli harcın yarısını yayalım. Onun üzerine de üçüncü yufkayı serelim. Tekrar yağ sürüp bir kat daha yufka serelim, onun üzerine de yağ sürüp kalan harcı yayalım.
  5. 5. yufkayı harcın üzerine serelim, üzerine yağ sürüp en son yufkayı da üzerine serelim.
  6. Kalan yağın içine 1 yumurta kırıp 1 çay bardağı sütü ekleyerek karıştıralım.
  7. En alttaki yufkanın kenarlarıyla da böreğin üzerini kapatıp kenarlarını sıkıştıralım.
  8. Sütlü yumurtalı karışımı böreğimizin üzerine gezdirerek her tarafına yayalım.
  9. Çörekotu serptikten sonra önceden ısıtılmış fırında üzeri altın sarısı renk alana kadar yaklaşık 30 dakika (daha az ya da fazla olabilir) pişirelim.
  10. Peynirli tepsi böreğimizi ılınınca dilimleyerek servis yapalım.
Afiyet olsun

5 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Hosgeldin canim dondugune sevindim
Boregin sahane olmus ellerine saglik
Sevgiler

Adsız dedi ki...

hoş geldiniz.acaba güncelleme vr mı diye sık sık bakıyordum.çok sevindimm. ARİFE

Adsız dedi ki...

hoşgeldiniz belgin abla...blog da yeni tarif görmek çok güzel.çok özlemiştim sizi.bundan sonra herşey sizin için mükemmel olsun.iyi kandiller.reyhan kösem

belgin kıral dedi ki...

hoşbulduk arkadaşlar..inşallah devamını getirebilirim..teşekkür ederim yokluğumda blogumu yalnız bırakmadığınız için:)))

Adsız dedi ki...

Çooook lezzetli gözüküyor :-)fena canım çekti :-)...Blogunu genel olarak beğendim ve bu yüzden sana bir teklif de bulunmak istiyorum, bana geri dönersen eğer çok memnun olurum, mail adresim: yasemin@indirimlr.com

Saygılar
Yasemin

Related Posts with Thumbnails