3 Aralık 2012 Pazartesi

SOFRAM VE MİDYE BÖREK

midye börek

midye börek

MİDYE BÖREK

Uzuuuuun bir aradan sonra herkese yeniden MERHABA!
Tanıyan arkadaşlarım çok zor bir dönem geçirdiğimi biliyorlar. Çok şükür o günler geçti ama benim pek içimden gelmedi yazmak, blogla uğraşmak vs..zaten uğraşmam gereken çok daha önemli konular vardı maalesef...
Şimdilerde unutmaya, yaşamımıza normal devam etmeye çalışıyoruz mümkün olduğunca. 
Allah kimseye yaşatmasın böylesini de inşallah...

Geçen hafta iki yıl aradan sonra evimde ilk kez misafir ağırladım..Komşularım bendeydiler..Menümüz güzeldi, yedik içtik, sohbet muhabbet derken sizlerle de paylaşayım istedim.
Resimler çok kötü farkındayım ama şimdilik idare edin; öylesine çekmiştim çünkü:((( 

sofrada yer alan iki börekten biri midye börekti..hem yapılışı kolay , hem sunumu zevkli. Ben mercimekli iç hazırladım içine biraz kuru oldu ama bir dahaki sefere patatesli veya kıymalı iç hazırlamayı düşünüyorum...

Soframda yer alan diğer lezzetlerin tarifini de ara ara vereceğim arkadaşlar.. Neler mi vardı?
 şimdilik açılışı bu güzel börekle yapalım bakalım...


MİDYE BÖREK

midye börek
Malzemeler:
  • 3-4 adet yufka
  • 100 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı ılık su(az gelirse ilave edersiniz)
arasına koymak için:

  • 1/5 su bardağı haşlanmış mercimek
  • 1 kuru soğan
  • tuz karabiber kimyon pul biber
üzerine surmek için:

  • 1 yumurta sarısı
MİDYE BÖREK yapılma aşamalarıMİDYE BÖREK yapılma aşamaları

YAPILIŞ AŞAMALARI İÇİN RESİMLERE TIKLAYINIZ
midye böreğin yapılışı:
  1. - Yufkalarımızı tezgahımızın üzerine seriyoruz
  2. - Tereyağını eritip su ile karıştırıyoruz ve yufkaların üzerine sürüyoruz. (tavsiyem, her zaman yaptığınız sütlü yumurtalı yağlı harçtan hazırlamanız)
  3. - Dörde bölüyoruz.
  4. - Sonra sivri köşeyi ortadan yuvarlak köşeye doğru çekiyoruz(tersi de mümkün)
  5. - Ve iki ucu diğer tarafta birleştiriyoruz.
  6. - İç malzememizi sivri ucun kenarına  koyuyoruz
  7. - Yufkayı için üzerine iki kere  katlayıp ters çeviriyoruz.
  8. - Üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN

misafir sofrası
misafir sofrası
misafir sofrasımisafir sofrası


misafir sofrası

Bunlar da masamızdan birer enstantane(kalabalık olduğumuz için bir masa daha ilave ediyoruz) ...(fotoğraf makinası ile değil telefon ile acele görüntü aldım...görüntü kalitesi için kusura bakmayın)


2 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

neyseki geçti o günler ,allah bir daha yaşatmasın canım.sofran harika börekler çok güzel ellerine sağlık

ozguluntarifleri dedi ki...

Canim arkadasim tekrar bloguna donmene cok sevindim. kotu gunler gecirdin hayirlisiyla bunlarin ustesinden geldiniz. Allaha sukur bir daha Allah gostermesin canim benim.Tekrar hos geldin diyorum.Cok opuyor sevgi ve selamlarimi gonderiyorum.

Related Posts with Thumbnails