10 Ekim 2008 Cuma

MANTAR SOTE TARİFİ

MANTAR SOTE TARİFİKREPTE MANTARLI ET SOTE
TAHİNLİ VE ÇİĞ KÖFTE
TARHANALI MERCİMEKÇORBASI
BADEMLİ SEBZELİ PİLAV

KREPTE MANTARLI ET SOTE

GARNİTÜRLÜ ENGİNAR ÇANAĞIKARIŞIK HOŞAF

GARNİTÜRLÜ ENGİNAR ÇANAĞI

PEYNİRLİ BÖREK
MANTAR SOTE TARİFİ

Ramazan'da güzel bir iftar sofrası..Şükürler olsun o masayı nimetlerle doldurana. Yengemin emeğiyle ben kendi tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Sevgili abim ve yengeme , ayrıca canım Merve'me tekrar çoook teşekkürler..

Şimdilik sağlıcakla..

MANTAR SOTE TARİFİ

Mantar çok sulu ve kattığınız her şeyi, bütün lezzeti içine çekebilen sünger yapıda bir sebzedir. Ama musluk altında fazla yıkarsanız veya suda fazla bekletirseniz kendi lezzet ve aroması kayboluyormuş. Bu yüzden en doğrusu soymak ya da suya batırıp, çok hızlı bir şekilde çıkarıp temiz kuru bir bezle suyunu iyice çekmeden kurulamak gerekiyormuş.

Tavuk ve balık yemeklerinin yanında bence harika bir garnitür..

MALZEMELER

  • 400 gr kültür mantarı 
  • 1 dolu kaşık tereyağı 
  • 2-3 kaşık zeytinyağı 
  • 2 diş sarımsak 
  • Taze kekik 2-3 dal(kuru 1 çay kaşığı) 
  • 1 tatlı kaşığı limon 
  • tuz 
  • Maydanoz 

MANTAR SOTE NASIL YAPILIR?

  1. Mantarları güzelce temizleyip, iri iri doğruyoruz. 
  2. Tavamıza yağlarımızı alıp, kekik ve incecik doğranmış sarımsakları ekliyoruz. 
  3. Bir süre karıştırıp ardından mantarları da ilave ediyoruz. 
  4. Yağı içine çekip güzelce pişene kadar 5-10 dakika bekliyoruz 
  5. Limon ve tuzumuzu da ilave edip biraz çekince altını kapatıyor ve üzerine maydanoz kıyıp servise alıyoruz 

Not: Servise almadan içine krema eklerseniz makarna için de çok güzel bir mantar sosunuz olur


Afiyet olsun


8 yorum:

Leyla Poyraz dedi ki...

Belgincim vallaaa görüntüler muhteşem ellerine sağlık canım..
sevgiler iyi hafta sonları diliyorum....

Betül İnce dedi ki...

Sofra süper, ellerine sağlık. Ben de sana güzel bir hafta sonu diliyorum Belgin'ciğim.

Sevgilerimle.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

evet bu güzel sofraları bizden mahrum ettin suçlusun:D canım hazırlayanların ellerine sağlık herşey harika olmuşş

Adsız dedi ki...

Günaydınn belgincim yorum için tşk kurabiyelerimde afiyet bal şeker olsun:)
Sofranıza bayıldım sebzeli pilav ve krepte et favorim elleriniz dert görmesin:)
Sağlıcakla kalın.

Unknown dedi ki...

Belgin'cim maşallah sultanlara layık bir sofra hazırlamışsın.Ellerin dert görmesin hepsi birbirinden enfes lezzetler.
İyi hafta sonları dilerim canım,öptüm...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

OY OY SOFRA ŞAHANE,MENÜ HARİKA.AFİYETLER OLMUŞ VALLAHİ,DAHA NE OLSUN:-)))ELLERİNE SAĞLIK CANIM.TARİFİ BEKLİYORUM ET HARİKA GÖRÜNÜYOR,SEVGİLERİMLE...

Karen Hanim dedi ki...

Tembel mi? Bu kadar yemeği yaptıktan sonra kimse tembel diyemez!
Harika görünüyor.

antepası dedi ki...

Ne güzel yemekler.Bayıldım valla ellerine sağlık.Krepte et özellikle çok hoşuma gitti.

Related Posts with Thumbnails