5 Haziran 2009 Cuma

SAKSUKA YEMEGI TARIFI

ŞAKŞUKA YEMEĞİ
SEVGİLİ DOSTLAR,

SON ZAMANLARDA ÇOCUKLARIMIN SBS VE ÖSS SINAVLARI DOLAYISIYLA HEM YOĞUNLUK HEM DE GERGİNLİKTEN DOLAYI SİZLERİ ZİYARETLERİM EPEYCE AKSADI..TEK TEK SÖYLEMEYEMEDİĞİM İÇİN BURAYA YAZAYIM DEDİM..
HEPİNİZE ANLAYIŞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM..OĞLUM YARIN, KIZIM DA HAFTAYA SINAVA GİRİYORLAR VE BİTECEK ARTIK BU STRES İNŞALLAH..DUALARINIZI EKSİK ETMEYİN LÜTFEN ..ÇOK SEVGİLER
Gelelim tarifimize,çok kalorili ama çooook lezzetli ŞAKŞUKA NASIL YAPILIR?
Eşim der ki " niye hep güzel olan şeyler zararlı?" Var mı cevabı olan? Ben yapmıyorum ve yedirmiyorum evde ama fırsatını buldu mu o hiç kaçırmıyor...Eh ne diyelim sağlık olsun o zaman.!

ŞAKŞUKA YEMEĞİ
Malzemeler:
  • 4-5 adet patlıcan 
  • 3 adet domates 
  • 3 adet yeşilbiber 
  • 4-5 dal maydanoz 
  • 3-4 diş sarımsak 
  • Tuz, karabiber 
şakşuka nasıl yapılır?
  1. Patlıcanları alacalı soyup, acısının çıkması için tuzlu suda yarım saat bekletelim.
  2. Duru suyla yıkayıp iyice kurulayalım ve küp küp doğrayıp kızartalım, 
  3. Kağıt havlu üzerinde fazla yağını alalım . 
  4. Domates, biber ve sarımsağı rondoda çekip, biraz sıvı yağla kavuralım. 
  5. Tuz karabiber ekleyelim. Çok az salça ilave edelim. 
  6. Kızarmış patlıcanları pişen sosun içine dökelim ve 1-2 dk çevirip ocağı kapatalım. 
  7. Servis tabağına alalım üzerine kıyılmış maydonoz serpip servis yapalım. 

Not: * Eğer isterseniz üzerine sarımsaklı yoğurt ta dökebilirsiniz bence daha lezzetli oluyor.

Afiyet olsun.

6 yorum:

made in funda dedi ki...

işte bu tammm benlik tam.hepiciğini yerim vallahi.ellerine sağlık canım..

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

öğrenciyken en çok yaptığımız yemekti ev arkadaşlarımla ve en sevdiğimiz. her yediğimde mutlu olurum nedense ellerine sağlık:)

Pembe Tatlar dedi ki...

Çok sık yapıp severek yediğim bir lezzet ellerine sağlık canım hazır çatalıda görmişken iki lokma aldım:))

balböcükleri dedi ki...

nefis ama benim aklım incir tatlısında o nasıl bir görüntü ööööyle ay fena oldum:)

anneminkizıyim dedi ki...

Canim allah kolaylik versin cocuklarimiza, insallah sinavlarinda muvaffak olurlar. Sakasukada harika olmus, dünde ben yapmistim, ama bloga eklemek aklima gelmediginden foto dahi cekemedim, simdi sende görünce aklima geldi, nefis olmus, sevgiler....

canikom dedi ki...

ellerinize sağlık.Şakşukayı birgün önceden hazırlayıp ertesi gün servis yapabilir miyiz aynı lezzeti kalır mı acaba....

Related Posts with Thumbnails