12 Mayıs 2013 Pazar

MAYASIZ PISI TARIFI (HAMUR KIZARTMASI)

MAYASIZ PISI TARIFI
Annelerimizin en eski, evde yemeğin olmadığı ya da tembellik edilip yemek yapılmak istenmeyen pazar günlerine özgü hamur kızartması, nam-ı diğer pişi tarifi var bugün sırada. Pişi, çok lezzetli ve çok pratik olması dolayısıyla ani misafirler için de çabucak yapılabildiği için sanırım evlerde çok tercih edilir. Herkesin bildiği ve yaptığı bir tarif eminim ama ben de kendi dokunuşumu paylaşmak istedim sizlerle...Belki, henüz mutfakla yeni tanışmış okuyucularım olabilir diye biraz da..
Biraz şundan, biraz bundan derken mutfağımın her yönünü paylaşıyorum sizlerle... :)

Pişi iki şekilde yapılıyor bildiğim kadarıyla, bir mayalı bir de mayasız..
Mayalı tariflerde her zaman biraz bekleme payı vardır, hamurun olgunlaşması için. Vaktiniz yoksa ya da müsaitseniz yakınlardaki bir fırından ekmek hamuru da alabilirsiniz bunu yapmak için.
Sodalı yani karbonatlı pişi tarifi ise bana her zaman daha pratik geliyor açıkçası. Kahvaltıdan evvel 20 dakika yetiyor ..Azıcık ve her evde bulunabilecek malzemeyle ortaya çıkan lezzete de herkes bayılıyor..
Denemek isterseniz buyurun tarifin devamını okumaya :)

MAYASIZ PİŞİ TARIFI

malzemeler:
  • 1 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tuz
  • aldığı kadar un 
  • kızartmak için sıvıyağ

MAYASIZ PİŞİ nasıl yapılır

  1. Sıvı malzemelerimizi karıştırıp, kuru malzemeleri ekleyelim yoğurmaya başlayalım
  2. Unu azar azar ekleyelim, ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde edelim
  3. Tezgahı hafif unlayalım ve merdane ile 2-3 mm kalınlığında açalım.
  4. Bıçak, rulet, metal bir çay tabağı kenarı gibi bir aletle küçük parçalara ayıralım
  5. Kızgın yağda altını üstünü kızartalım
  6. Kahvaltılıklarla birlikte ikram edelim

Afiyet olsun


24 yorum:

bilge dedi ki...

Pek de güzel olur. Eline sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Pişiye kim hayır der ki, bende mayasız yaparım daha pratik .Elinize sağlık.

tatlı sefam dedi ki...

cok pratıkmıs haftaya pazar bende yapıcam elıne sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

çıtır çıtırnefis olmuş canım.ellerne sağlık.sevgiler.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

oyy oyy 5 çayının yanına ne gider Ellerine sağlık :)

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

5 çayının yanına ne gider :) Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

karbonat yerine kabartma tozu kullanılabilir mi acaba?

belgin kıral dedi ki...

kabartma tozu da kullanabilirsiniz ama varsa karbonat daha iyi..

Juliette Koc dedi ki...

denedim ve sonuç mükemmel. pufidik pufidik pişilerim oldu. teşekkürler tarif için...

belgin kıral dedi ki...

Beğendiğine sevindim sevgili Juliette :)Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Annem kucukken yapardı adının pisi olduğunu biliyorum bende denicem

destan dedi ki...

kahvaltıya yaptım, nefis oldu, teşekkürler

cemile dedi ki...

Enfes oluyor, kaç kere yaptım harika...

Hayriye dedi ki...

Sabah kahvaltiya degil de bes cayina komsularima yaptim ben. Cok begendiler. Kabarmasindan dondurwmedim sitenizi herkese soyledim tsk

Adsız dedi ki...

Yorumlardan etkilendim yarın khvaltıda randevum var pisiyle simdiden ellerini ze ve ellerime saglik.

ayse as dedi ki...

Un ne kadar koyuluyor ki ben pek beceriksizimdir tutmaz şimdi goz kararı kulak memesi vs dende anlamıyorum :/

belgin kıral dedi ki...

Ayşe hanım, maalesef unu ölçmedim, kıvamınız ele yapışmayan yumuşacık bir hamur olacak.. buna göre unu yavaş yavaş ekleyin lütfen

Adsız dedi ki...

Yumurta koymasak olmz mii

lebaron dedi ki...

Olur tabi, fakat istenilen lezzette olmaz.
Zihni Mumcu

Zübeyde dedi ki...

Beklememek en güzeli ve zahmetsiz ellerinize sağlık :)

belgin kıral dedi ki...

Umarım beğenmişsinizdir sevgili Zübeyde :)

Adsız dedi ki...

Ben de yaptım kalıptan kalp şeklinde

Adsız dedi ki...

Yogurtsuz olurmu

m.p. dedi ki...

yaptim az yag cekti tadı güzel oldu old ama çok kabarmadi kabaranlar çok iyiydi

Related Posts with Thumbnails