13 Haziran 2016 Pazartesi

MERCIMEK CORBASI-LOKANTA USULU TARIFI

mercimek çorbası-lokanta usulü

MERCİMEK ÇORBASI (LOKANTA USULÜ) TARİFİ

Malzemeler:
  • 1 su bardağı yıkanmış süzülmüş kırmızı mercimek
  • 1 tatlı kaşığı un
  • 1 çay kaşığı salça
  • Yarım kesilmiş limon 
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı 
  • 5 su bardağı kaynar su
  • 1 su bardağı tavuk suyu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Nane-pul biber

Mercimek Çorbası nasıl yapılır?


  1. Yağımızı düdüklü ya da normal tencereye koyup mercimekleri ekleyelim ve 3-4 dakika kavuralım. 
  2. Hızlıca salça ve unu da sırayla ekleyip kavuralım
  3. Tereyağı, sıcak su, tavuk suyu, tuz ekleyelim
  4. Yarım limonu sıkmadan öylece içine atalım
  5. Pişince içindeki limon alıp blenderdan geçirelim. 
  6. Üzerine nane ve pul biber ekleyerek servis yapalım
Afiyet olsun


2 yorum:

Unknown dedi ki...

Belgin Hanım merhaba. Değerli tarifleriniz için teşekkürler. Ben yakında evleneceğim eşim olacak kızıda çok seviyorım ve bazen küçük yemeklerle eşime süprizlee yapıp onu sevindirmeyi şaşırtmayı düşünüyorum. Bu nedenle sayfanızı sık sık ziyaret ediyorum. Bir ricam var benim gibi erkekler için yemeklerin kısık ateşte mi tam ateşte mi ne kadar süreyle pişireceğimizi yazsanız mutlu olurum. Hayatınızda mutluklar teşekkürler

belgin kıral dedi ki...

Merhaba x bey :)
Şimdiden mutluluklar dilerim.. Sizin gibi duyarlı, düşünceli ve eşine değer veren erkeklerin milyarlarca çoğalması dileklerimle :)
Ben tariflerde mümkün mertebe püf noktalarını, ayrıntıları vermeye çalışıyorum ama atladıklarım da olabiliyor elbette, kusura bakmayın.
Ama size çok önemli bir yemek tüyosu olarak diyebilirim ki, tüm tencere yemeklerinizi kaynama başladıktan sonra kısık ateşte ve kendi sulanma payını hesaplayıp az su ile pişirmeye özen gösterriseniz lezzetini artırırsınız...
selamlar

Related Posts with Thumbnails