11 Eylül 2009 Cuma

KIŞLIK MENEMEN VE DOMATES SOSU YAPIMI

KIŞLIK MENEMEN VE DOMATES SOSU YAPIMI
KIŞLIK MENEMEN VE DOMATES SOSU YAPIMI
Yaz sonunda bu kavanozlardan epeyce hazırlıyorum. Bu kış boyunca yemeklerimde salça yerine doğal domates kullanmamı sağlıyor.. Yapıp denemediyseniz kesinlikle bir ucundan başlayın derim ben.
Hem yemeklerdeki lezzet bir başka oluyor, hem katkı maddesiz doğal beslenmiş oluyorsunuz..
Öyle gözünüzde de fazla büyütmeyin, yapımı kolay sadece biraz zaman alıp el oyalıyor o kadar :)
Kolay gelsin...



KIŞLIK MENEMEN VE DOMATES SOSU YAPIMI 

Kışlık menemen hazırlamak için:

Malzemeler
  • kabuğu soyulmuş domates 
  • Sivri biber 
  • sıvı yağ 
  • tuz 
Yapılışı
  1. Sivri biberlerimizi minik halkalar şeklinde doğrayalım ve sıvı yağda hafif kavuralım. 
  2. Biberlerimiz kavrulurken domateslerimizi küpler halinde doğrayalım ve ilave edelim. 
  3. Tuzumuzu ekleyelim. 
  4. Domatesler çok ezilmeden piştiğinde altını kapatalım ve temiz kavanozlara paylaştıralım
  5. Kapaklarını sıkıca kapatıp bir tepsinin içine kağıt havlu serip üzerine ters çevirelim 
  6. Sızıntı kontrolü yapalım ara sıra ve soğuyana kadar bekletelim.
  7. Bu şekilde kavanozlarımızın kapakları sıcaklıkla vakumlanacak ve kapak kilitleneceği için yiyeceğimiz uzun süre bozulmadan saklanabilecektir.

Kışlık domates sosu hazırlamak için:
Herhangi bir ölçü vermeyeceğim, dilediğiniz miktarlarda hazırlayabilirsiniz . Ben yaz sonunda her pazara gidişimde onar kilo alarak ve bir seferde değil bir kaç seferde parti parti hazırlıyorum. Bu şekilde günlere paylaştırdığım için çok zor olmuyor. Önerim salçalık uzun bardak domateslerle diğer domatesleri karıştırıp birlikte yapmanız. Hem daha az sulu hem daha lezzetli oluyor.

Gelelim nasıl yaptığıma :
1.yöntem:
  1. Domatesleri yıkayıp, 4 e bölüp derin bir tencerede yeterince tuz ilavesiyle(tercihe kalmış) yaklaşık 10 dakika kaynattım ve el blenderinden iyice geçirip kaynama devam ederken kavanozlara doldurdum.
  2. Kapaklarını sıkıca kapattım ve hemen ters çevirdim.(kapakları hafif kaynayan suda bekletiyorum)
  3. Kavanozlar bu şekilde yine kendiliğinden vakumlandığı için hava almayacaktır.,
  4. Soğuyunca düz çevirelim ve elimizle kapağına bastıralım. Eğer esnemiyorsa sorun yok demektir, ışık almayan bir yerde , açılıp kullanılmaya başladıktan sonra da buzdolabında saklayabilirsiniz.
  5. NOT:1/10 kg oranında kırmızı biber de ekleyebilirsiniz...
2.yöntem:
  1. Domateslerin kabuğunu soyalım önce.
  2. Tenceremize küp doğrayalım
  3. Kaynama başlayınca vakit kaybetmeden kavanozlara (tercihen yarım lt lik) dolduralım
  4. Kaynayan sudaki kapakları havluyla tutarak sıkıca kapatıp ters çevirelim
  5. Soğuyunca düz çevirip serin bir yerde saklayalım
NOT: Sızıntı kontrolü yapmayı ihmal etmeyin, emekleriniz boşa gitmesin :)

Afiyet olsun

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Heryil ysptigim tarifler.Sizinki biraz daha pratik olmus.Yapinca guzel oluyor

Related Posts with Thumbnails