16 Eylül 2009 Çarşamba

SALATALIK TURŞUSU VE KARIŞIK TURŞU

SALATALIK TURŞUSU VE KARIŞIK TURŞU

SALATALIK TURŞUSU VE KARIŞIK TURŞU

SALATALIK TURŞUSU VE KARIŞIK TURŞU


Turşu suyu ölçüsü:
  • 1 litre şişe suyu
  • 1 küçük su bardağı üzüm sirkesi
  • 2,5-3 çorba kaşığı iri salamura tuz(mutlaka tat kontrolü yapın)
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 veya 2 tane limon tuzu
Dilediğiniz kadar çoğaltıp azaltabilirsiniz ölçüyü.


Salatalık turşusu ve karışık turşu nasıl kurulur?

- Salatalıkları iyice yıkayıp iğneyle bir kaç yerinden deldim.(içi lezzetli ve diri olsun diye)
- Kavanozun dibine 10-12 tane nohut attım.(bu fermantasyonu hızlandırıyor ve turşunun olmasını çabuklaştırıyor)
- 5 lt lik kavanoz için ben 3 büyük baş sarımsak soydum.
- Dilediğim sebzeyi yerleştirdim.
- İçme suyunu doldurulmuş sebzelerin üzerine döktüm, sonra çıkartıp damak tadıma göre tuzunu ayarladım
- 2,5 su bardağı sirke ekledim
- 1 çay kaşığı limon tuzu ekledim
- 2 yemek kaşığı şeker ekledim, hepsini güzelce erittim.
- Tadını kontrol ettim, az bulduğumu artırdım
- Bu suyu sebzelerle dolu kavanozuma boşalttım.
- Kapağını sıkıca kapattım ve ışık almayan, serince bir yerde 15 gün ağzını açmadan beklettim.

****Anason, kişniş, hardal tohumu ,2 çöp karanfil  çok iştah açıcı ve lezzetli yapıyor var ise..
***( Rafine tuz diriliği yok eder, sebzeler yumuşar dikkat, tuzunu az koyarsanız da sebzeler yumuşar
***1 lt suya 50-60  gr(yaklaşık 3 çorba kaşığı ) kaya tuzu yeterli geliyor--


Nefis oldu :)

Bize afiyet olsun, siz de deneyecek misiniz?



Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails