13 Aralık 2012 Perşembe

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ
DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ
DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ


"Süt karameli" olarak Türkçeleştirilen, "DÜLSE DÖLEŞ" diye okunan bu nefis lezzeti ilk kez yaklaşık üç yıl evvel denedim...Ve hakkında yapılan tüm o övgüleri ne kadar hakkettiğini kendi damağım da onayladı, etrafımdan tadanlar da...Tabağı yalamamak için resmen kendimi zor tuttum diyebilirim..Hani görgüsüzlüğün bu kadarı da olmaz demesinler diye!!! Tabii bir de işin kalori boyutu vardı..Hadi ekmeği geçtim, tek başına kaşık kaşık yeseniz bile epeyce bir kalori değeri vardır diye düşünüyorum.. İşin ilginç tarafı, tatlı yersiniz bir, iki belki üç kaşık/porsiyon ve bayarsınız ya, (imlası doğru mu bilemiyorum ama bizim evde baymak denir)  bu öyle değil işte. Yedikçe yediriyor kendini...Gerçi bunda benim çok üst seviyede bir "karamel sever" olmamın da sanırım biraz etkisi var..

Lafı çok uzattım ama diyeceğim, karamel seviyorsanız ve sabırlıysanız hiç bir zorluğu yok , mutlaka yapın, yiyin , yedirin. Kahvaltı sofralarınızın , beş çayı davetlerinizin vazgeçilmezi olacak eminim.
Haaa, sonradan benim gibi aşırı yemekten korktuğu için, yapmaktan korkar hale de gelebilirsiniz tabii..

Latin Amerika kökenliymiş.Ağızda ipek gibi dağılan bir lezzeti var. (İpek lezzeti nasıldır ki acep?!!:))
Hizmette sınır yok, bakın nerelerde kullanıyoruz? Dondurmanızı servis yaptınız, sos olarak; kurabiyenizi  minik bir dokunuşla hem süsleyip hem farklı bir lezzete dönüştürmek için; sütlü tatlınızı porsiyonluk servis yaparken üzerine gezdirebilirsiniz; hele de kahvaltıda pancake ya da krep üzerine sürün de bir görün kaç porsiyon gidiyor..Midenin istihap haddi de neymiş!!!:))
Orijinal tariflerde krema yokmuş ama benim nereden bulduğumu hatırlayamadığım (üzgünüm!) kaynağım krema ilavesiyle çok güzel olduğunu söylediği için ben de o tarzı uygun buldum .Ve itiraf etmeliyim ki haklıymış.!

Tutturması zor diyorlardı, ben de korka korka başladım ...Başlarda"eyvah olmadı, neyi yanlış yaptım ki ?" diye kendi kendimi yeyip bitirirken , sabırla yavaş yavaş oluştuğunu görünce çok mutlu oldum tabii..Tavsiyem, aceleniz olmasın, yetişmek zorunda olduğunuz bir programınız olmasın ve başlayın...

Son bir söz daha sonra geçelim tarifimize..Bu kadar övdükten sonra yapıp da beğenmezseniz, bir mail atın ben gelip alırım sizden:) 

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ

Malzemeler:

  • 5 bardak süt, (1 litre)
  • 1 paket krema, (200 ml)
  • 1 bardak şeker
  • ½ tatlı kaşığı karbonat, 1 kaşık suda eritilmiş
  • 1 orta boy kavanoz

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) nin yapılışı:

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ

-Sütü, kremayı ve şekeri kalın altlı büyükçe çelik bir tencereye alıp bir taşım kaynatalım. Şekerin iyice erimesi için tel çırpıcı ile sürekli karıştırıyoruz.

-Tencereyi nihale üstüne alıp eritilmiş karbonatı ilave edip çırpıcı ile hızla karıştıralım. Bu esnada süt kabarıp köpükleniyor. Çırpıcı ile 1 dakika karıştırdıktan sonra normale döner.

DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ
-Tencereyi tekrar ocağa alıp en kısık ateş üzerinde 1-1,5 saat daha kaynamaya bırakalım. Aralarda hafifçe karıştırıp kontrol ediyoruz tabii.

-Yarım saat içinde süt karışımının rengi turuncuya doğru dönmeye başlayacaktır.
DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ
-Biraz daha geçince yavaş yavaş tatlı bir karamel rengine dönüşüm başlar. Sabırla bekleyin ara ara karıştırın.

-Bu süre sonunda kıvamı koyulaşacak ama kaşıktan koyuca akacak hale gelecek. Karışımı tel çırpıcı ile tekrar hızlıca karıştırıp, ocaktan indirip ılımaya bırakalım.
DULCE DE LECHE(SÜT KARAMELİ) TARİFİ
-Ilıyınca telle 2-3 dakika çırpıp cam kavanoza alıp ağzını kapatalım.

-Eğer daha önce bitmezse buzdolabında 2-3 haftaya kadar saklayabilirsiniz.


afiyet olsun


9 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık. bilirim bu lezzeti.benimde denemişliğim var ve sonuna kadar sana katılıyorum .ben daha sonra bunu medovik pastamın kremasında kullanmıştım misafirlerim bayılmıştı.bir de öyle dene...

belgin dedi ki...

TADIMLIK BIRAKABİLSEM HER DAİM BUZDOLABIMDA KESİNLİKLE OLSUN İSTERİM..SENİN TAVSİYENE DE UYACAĞIM CANIM, SAĞOLASIN:)

Derya Sezgin dedi ki...

Evden eksik etmiyorum kaşık kaşık yemeyi çokkk seviyorum:)))Ellerine
sağlık canım sevgiler...

Adsız dedi ki...

Denicem ama 1 kasık suda ne oluyorki?Sevinc kasap

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Sevinç Kasap,o sadece karbonatı sulandırmak için gerekli..bir tatlı kaşığı kastetdiğim :)

Adsız dedi ki...

Hmmm Ok cok sagol :) Sevinc kasap

Şebboy Çiçeği dedi ki...

Yıllardır süt reçelini öven yazılar okuyorum.Sizin verdiğiniz cesaretle ve sizin tarifinizle deneyeceğim.Sonucu da bildireceğim.

belgin kıral dedi ki...

Umarım beğenmişsinizdir :)

Unknown dedi ki...

sizin sayfanizi daha yeni kesfettim islak kekinizi deneyecem ve sut recelli muhallebinizi deneyecem ilk drfa yapacam.... 1/2 tatli kasigi 1 kaşık suda eritilmis demissiniz kac kasik olcak yani misafirlsrim icin yapacamda

Related Posts with Thumbnails