6 Şubat 2009 Cuma

FINDIKLI TAHİNLİ KEK TARİFİ

FINDIKLI TAHİNLİ KEK TARİFİ

FINDIKLI TAHİNLİ KEK

malzemeler:


  • 2 yumurta(ılık)
  • 2 su bardağı şeker
  • 150 gr eritilmiş tereyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 4 kahve fincanı dolusu tahin
  • 1 su bardağı iri çekilmiş fındık
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya


FINDIKLI TAHİNLİ KEK yapılışı:


  1. Yumurta ve şekerimizi mixerle iyice çırpalım 
  2. Beyazlaşıp katılaşınca erimiş tereyağını, yoğurdu, tahini ekleyip kaşıkla çok az karıştıralım
  3. Un, vanilya ve kabartma tozunu birlikte üzerine eleyelim 
  4. Fındığı da ekleyip yine kaşıkla yumuşakça (fazla karıştırmayın) karıştıralım
  5. Kalıbımıza döküp 175 derecede kürdan temiz çıkana kadar pişirelim(35- 40 dakika civarı,ama her fırın farklıdır unutmayın)
  6. Çıkınca sıcakken üzerine kaşıkla tahin gezdirelim ve fındık içiyle süsleyelim


Afiyet olsun


9 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Tahinli findikli nefis olmali miss gibi kokusu geldi canim ellerine saglik ,sevgiler

Marifetane hobi dedi ki...

Blogumda başladığımız Ayet-el kürsi okumamıza katılan ve benim içinde okunsun diyen tüm arkadaşları gelen yorum sırasına göre listeledik.ilk 10 arkadaşımız için RANA (http://7474632002.blogcu.com/) adresinde okunuyor.destek olmak için ranaya uğrayabilirsin.ayrıca seninde olduğun listedeki diğer arkadaşlar için yeni ekleneceklerle birlikte pazartesiden itibaren benim blogumda okumaya başlayacağız.haberin olsun okumaya bekliyorum.güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle hayırlı geceler.

Unknown dedi ki...

Canım kek harika ellerine sağlık miss gibi tahin kokusu sardı etrafı öptüm...

durutarifler dedi ki...

Kışın senin de canın en azından bir kere tahinli tarif yapmak istiyor mu ?
Ben de mutlaka oluyor. Vucüt çekiyor gibi geliyor

Unknown dedi ki...

Kek nefiss görünüyor
ellerine sağlık

bu arada çikolata şelalesini bende ilk kez yaptım çok güzeldi ama pişirme süresi çok önemli eğer 10 dakikada az olura fazla sıvı ,fazla kalırsada hemen katılaşıyor.birde bu ölçülerden 4 kişilk çıkmalı eşimin kabına fazla koyunca yine içi sıvı kaldı.ama ölçülere tam uyulduğunda harika birşey oluyor.inşallah beklediğin gibi olur.

iyi geceler.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım harika olmu güzel bir hafta sonu geçirmen dileğimle sevgiler

Karen Hanim dedi ki...

Benin blogumda bıraktığınız güzel sözler için teşekkür etmek isteydim.
Blogunuzun başlığı çok beğeniyorum. Niye 'sefertası' isim kullanıyorsunuz? Sözlükte baktım ve çok katlı ince yapılı bir ev diye açıklıyor. Sizin için başka anlam var mı?

Sevil Altunel dedi ki...

canım birtek benim blogcum görünmüyor sanıyordum.şimdi seninkinide göremedim :(

neslihan erzincan özgür dedi ki...

valla nefis...harika görünüyor,ellerine sağlık canım.bir dilim çok güzel olurdu şimdi:-)sevgilerimle...

Related Posts with Thumbnails