25 Şubat 2009 Çarşamba

MİDYE KURABİYE TARİFİ

MİDYE KURABİYE TARİFİ
MİDYE KURABİYE TARİFİ Bu kurabiyeleri ilk gördüğüm anda "ilk fırsatta denemeliyim" diye düşünmüştüm; geçenlerde bu fırsat doğdu ve denedim..Şimdi iyiki denemişim artık vazgeçmem diyorum...Sevgili Birsen'e (birseninmutfagi.blogspot.com) bu güzel tarif için çok teşekkür ediyorum...Ben ufak bir değişiklik yaptım..Tadı inanılmaz güzel , denemek isteyenlere kesinlikle tavsiye ederim..

MİDYE KURABİYE TARİFİ

malzemeler:


  • 1 paket margarin (yumuşak olacak)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yumurta sarısı(tarifin aslında tüm yumurta var)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 2 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
iç malzemesi:

  • 1 kutu krokanlı fındık ezmesi
  • 20-25 tane tüm kavrulmuş fındık
  • dış kısmı :
  • Yeşil fıstık
  • Bal (reçel suyu,pekmez v.s )
  • hindistan cevizi
MİDYE KURABİYE yapılışı:

  1. Önce ıslak malzemeleri, sonra kuru malzemeleri ekleyerek yumuşak bir kurabiye hamuru yoğuralım
  2. Ceviz büyüklüğünde hamurdan parça kopartalım..
  3. Elimizde içli köfte açar gibi açalım..
  4. İçine 2 çay kaşığı fındık ezmesi ve 1 tane bütün fındık koyup bir ucunu hafif sivri, bir ucunu da top şeklinde kapatalım..
  5. Isıtılmış 175C'de pişirelim..
  6. Fırından çıkınca sivri ucunu bala batırıp fıstığa bulayalım....
Afiyet olsun:)

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu kurabiyelere bayildim. Müthis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ablacım nefis bir kurabiye olmuş.şimdi bende en kısa zamanda denemeliyim diyorum:)
hayırlı akşamlar

lemanice dedi ki...

mmm...çok güzeller canımçekti gece gece ellerine sağlık canım.ısırınca içinden çkan lezzette bir harikadır eminim

sihirlirloklava dedi ki...

hem güzel hem de tam bir enerji deposuymuş..ellerine sağlık canım..yine güzel bir tarif.sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım benim harikasın ellerine sağlık
sevgiler...

durutarifler dedi ki...

Çok çok şık bir kurabiye olmuş. Ellerine sağlık

elif dedi ki...

harika görünüyo ellerine sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

harika olmuşlar ellerin dert görmesin
sevgiylekal...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

harika olmuşlar canım.ellerine sağlık.görüntüsü şahane.afiyetler olsun.sevgilerimle...

Related Posts with Thumbnails