16 Şubat 2009 Pazartesi

CAPPUCİNO AROMALI KÜLAH TARİFİ

CAPPUCİNO AROMALI KÜLAH CAPPUCİNO AROMALI KÜLAHCAPPUCİNO AROMALI KÜLAH
Mükemmel bir lezzet , kesinlikle tavsiye edeceğim tariflerden birisi ...Hem de kolay:) Her zamanki gibi..Ya da ben kolaylaştırıyorum sanırım...Biraz da öyle olmalı bence, artık zaman yetmiyor hayatı her şeyiyle tadını çıkararak yaşayabilmek veya her şeye yetişebilmek için biliyorsunuz..Büyük şehrin hengamesi ya da ulaşımdan dolayı ciddi zaman kayıpları ya da yaşamımıza modern çağın entegre ettiklerine uyum sağlayabilmek cidden kolay değil...
Her şeyi yapayım istiyorsunuz ama hep bir şeyler de bir kenarda bekliyor oluyor...Planlanmış ama bir türlü sırası gelmeyen ertelenen işlerle doluyoruz ondan sonra...
Ya da ben böyle biriyim; tembel kesinlikle değilim ama nedir , nedendir filozof değilim; inanın bilemiyorum..Sadece hep bir yerlere koşturuyorum, hep yapacak bir şeyler var çünkü...! Durdum !
Niye? Eee şükretmek lazım değil mi? Haddimizi bileceğiz tabii ki:)
İşte böyleyken çok vakit alan ve uzun uzadıya beni mutfakta oyalayan tariflere artık fazla vakit ayıramıyorum doğrusu...Hem lezzetli olsun hem de kolay olsun istiyorum. :) İşte bu tarif tam da böyle bir şey işte..

Neyse uzatmayım daha fazla da ,tarifimize geçelim artık değil mi?

CAPPUCİNO AROMALI KÜLAH TARİFİ

malzemeler:

Hamuru :

  • 1 yumurta,
  • 4 çorba kaşığı pudra şekeri,
  • 100 gr oda ısısında tereyağı,
  • 2 su bardağı un,
  • 2 yemek kaşığı su

Krema malzemesi:

  • 1 paket Dr Qetker cappucino aromalı cremole(tarifine göre hazırlanacak)

Süslemek için:

  • Damla çikolata ve toz fıstık

CAPPUCİNO AROMALI KÜLAH nasıl yapılır?

  1. Hamur malzemelerini sırasına göre ekleyerek yoğurup yarım saat dinlendirelim
  2. Krema için sütü ve cremoleyi karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirelim.
  3. Pişen muhallebiyi kenara alıp ara sıra karıştırarak soğutalım.
  4. Hamurumuzu saracağımız, metal külahları margarin ile güzelce yağlayalım. ( İyi yağlanmayan külahlar hamura yapışır ve hamur kolayca ayrılamaz )
  5. Hamurdan parçalar alarak merdane yardımı ile açalım ve külahı hamurun kenarına koyup saralım , tam sarınca makas veya bıçakla keselim
  6. Yalnız sararken külahların üst kısımlarında biraz boşluk kalmasına özen gösterelim. Sonradan pişen kurabiyeleri çıkarırken açıkta kalan bu metal kısımdan çekip çıkaracağız.
  7. Sardığımız külahları yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirerek fırına verelim, yaklaşık
  8. 10-12 dakika piştikten sonra, çok kızarmadan fırından çıkaralım ve iyice soğutalım.( Bu ölçülerden yaklaşık 15 adet külah çıkıyor.Benim 10 adet külahım var..o yüzden kalanı dergi kağıdı ile yaptım..sizlere de göstermek için resmini çektim bu şekilde)
  9. İyice soğuyan külahlarımızı, açıkta kalan metalden tutarak ve çok hafif burgu şeklinde döndererek kurabiyelerden ayıralım.
  10. Soğuyan kremamızı kaşıkla veya sıkma torbasına doldurarak, külahlarımızın içine iyice dolduralım.
  11. Külahların ağız kısmında kalan kremalarını çekilmiş antep fıstığı ve damla çikolatasına batıralım..
  12. Üzerine pudra şekeri eleyelim..


Afiyet olsun.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

gerçekten de nefis şeyler olmuş. Tam da ama benim külah kalıbım yok ki :( derken dergi kağıdından bahsetmişsiniz :) Onlar yanmıyo mu? yada boyası çıkmıyo mu? Onlaıda mı hamuru sarmadan yağlıycaz? Ayyy çok soru sordum ama başka bişey için de külah kalıbı lazımdı da yok diye yapamamıştım şimdi bu akıl ona da yarıycak da onun için sordum cevaplarsanız sevinirim. Ya da tarifin altına not düşerseniz benim gibi bilmeyenler öğrenir. Hoşçakalın...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok şık ve leziz görünüyorlar canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

lemanice dedi ki...

çok şık görünüşlü lezzet külahları ellerine sağlık.benim hiç külahım yok almayı bekleyecek bu tarif.sevgiler canım.

made in funda dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Marifetane hobi dedi ki...

Yine geldim yeni dua kampanyamıza desteğin için arkadaşım belkide çok olduğumu düşüneceksin ama yinede geldim işte Hasta bir kardeşimiz için salat-ı tefriciye okuyoruz blogumu ziyaret ederek bize katılımını bekliyorum canım.hayırlı geceler diliyorum.

Lezzet Gemisi dedi ki...

çok leziz görünüyor. görüntüsü yeter... ellerine sağlık cnm.

durutarifler dedi ki...

Çok şık görünüyorlar. Benim küllahlarım yok bunları yapmaya.
Ellerine sağlık.

Koşuşturmacada bazen durup , ruhumuzun bize yetişmesini beklemeliyiz. Ben hafta sonları durup, bekliyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba belgin hanım külahlar şahane olmuş ellerinize sağlık.sevgiler

Tijen dedi ki...

Çok güzel görünüyor gerçekten. Bu aralar tatlı krizlerinde olduğum için bloglara bakmamalıyım aslında...

Unknown dedi ki...

Çok leziz görünüyor ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

metal kulah yerine aleminyumfolyo kullanamaz miyim acaba

belgin kıral dedi ki...

alüminyum folyo ile istenen neticeyi elde edemezsiniz.. Ama kalın dergi yaprakları ile yapabilirsiniz çok sıkışırsanız...

Related Posts with Thumbnails