19 Ocak 2009 Pazartesi

AŞURE TATLISI TARİFİ

www.sefertasitarifleri.comwww.sefertasitarifleri.com www.sefertasitarifleri.comwww.sefertasitarifleri.com
Çok sevdiğim aşure..! Nihayet bir yıl aradan sonra tekrar kavuştuk..Yıl boyunca bu kadar sevdiğim bir tatlıyı niçin hiç yapmadığımı gerçekten anlayamıyorum!!??
Buna hiç bir açıklama da getiremiyorum..Malzemeleri her daim ve her mutfakta bulunabilecek türden, yapımı kolay, ağır olmayan, yağsız, üstelik besleyici değeri de olan bir tatlı ama neden yapmıyorum inanın mantıklı bir sebep yok dağarcığımda..
Sanki sadece aşure ayında yapılır gibi geliyor bana..Yok aslında ne zaman canın isterse yap değil mi; ama ilginçtir aklıma da gelmiyor yıl içinde ; hiç bir şey çağrışım da yapmıyor..!
Neyse uzatmayım bu yıl da her yıl olduğu gibi iki partide aşuremizi yaptık, Allah evimizin bereketini artırsın, dağıttık, paylaştık komşularımızla, dualarını aldık...
Tabii tüm ev halkı(başta ben!) aşureyi çok sevdiğimiz için nefsimizi doyuramadık ve ikinci parti yapıldı...
Neden bir kerede fazlaca yapmıyorum gibi bir soru aklınıza gelebilir, en önemli sebebi mevcut en büyük tencerem ancak bir partilik yapabiliyor..Yani size aşağıda vereceğim ölçü miktarı kadar..
İkinci sebep ise bir küçük aralık daha mutlu ediyor bizi..:))
HER YİĞİDİN YOĞURT YEYİŞİ FARKLIDIR der atasözü...evet gerçekten her evin aşuresi, her damağın arzusu farklı oluyor..Kimi buğdayını diri seviyor, kimi benim gibi helmelenmiş; kimi rengi kızarsın istiyor, kimi beyaz; kimi az tatlı kimi çok; kimi koyu kıvamlı kimi sulu; kimi içinde incir kayısı istemez, kimi çok sever o bütünlüğü vs...
Ben de tabiiki kendi aşuremi seviyorum; ya da benim gibi yapılmış aşureleri...Dışarıda bugüne kadar damak tadıma uyan bir aşure hiç yemedim...Bana göre benimki çok özeldir yanii..:)) Bloglarda bugünlerde bir çok arkadaşım da yaptı yayınladı, baktım okudum inceledim..Her biri ayrı güzellikte...
Şimdi de diyorum ki "hadi bir de benimkini deneyin!" Bugüne kadar çok kişi tarifini istedi..Beğendiklerini söylediler...
Umarım siz de beğenirsiniz...
Bu uzuuuuun girişten sonra geçelim tarifimize:

ASURE TATLISI TARİFİ

Malzemeler:

  • 1,5 su bardağı aşurelik buğday(önemli bir ayrıntı alırken özellikle belirtin)
  • 1/2 su bardağı kuru fasulye
  • 1/2 su bardağı nohut
  • 1/2 su bardağı kuru üzüm
  • 1/2 su bardağı pirinç
  • 4,5-5 su bardağı şeker(ayarını kendiniz yapın)
  • 1/2 veya 1 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 paket vanilya
  • 5-6 adet karanfil suyu(haşlayıp suyunu kullanın)
  • 4-5 adet incir
  • 7-8 adet kayısı
  • 2 yemek kaşığı portakal reçeli taneleri(ya da portakal kabuğu rendesi)
Süslemek için:

  • Badem(haşlayıp kabuklarını soyun ve tavada kavurun),
  • ceviz, fındık,çam fıstığı(kavurun)
  • Nar taneleri,file fıstık,tarçın

ASURE TATLISI yapılışı

akşam:

  • Buğdayı akşamdan süzgeçte iyice ovuşturarak yıkayalım ve 4 lt su ile kaynatıp kapağını kapatıp bir kenara koyalım.
  • Fasulye ve nohutu su dolu kapta ıslatalım, sabaha kadar şişsin.
sabah:

  • Toplam pişme süresi iki saat yaklaşık olarak..
  • Buğdayı kaynatıp kısık ateşe alalım ve iyice pişmeye bırakalım
  • Nohut ve fasulyeyi ayrı ayrı haşlayalım ve kabuklarını soyalım(şart değil ama ben soyarım)
  • Buğdaya ilave edelim.
  • Pirinci yıkayıp onu da ekleyelim aşama aşama..Ama ara ara karıştırmayı unutmayın dibine tutabilir..
  • İncir kayısı ve üzümü haşlayalım, suyunu süzüp(süzmezseniz daha besleyici ) kaynamakta olan buğdayımıza ekleyelim
  • İki saate oldu sanırım, şimdi şekerimizi ve portakalları ekleyelim karıştıra karıştıra.(yoksa fokurdayıp sıçrar)
  • Kaynadıktan sonra sütümüzü de ekleyelim ve yine kaynamasını bekleyelim.(Suyu bu ölçülerde tamdır ama az derseniz ekleyebilirsiniz)
  • Karanfil suyunu katalım
  • Ocağımızı kapatalım ve vanilyayı ekleyelim
  • Kaselerimize boşaltalım, soğuduktan sonra dilediğimiz gibi süsleyelim
Afiyetle yiyelim

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmmmmmm ellerine sağlık muhteşem olmuş aşuren,ALLAH KABUL ETSİN,evinin bereketi daim olsun,mutlu haftalar öptüm...

Unknown dedi ki...

Allah kabul etsin. Görüntü çok güzel eminim tadı da öyledir. Bence aşurenin içindeki çeşit ne kadar fazla olursa o kadar güzel oluyor. Mesela ben dut kurusu ve mısır da ilave ederim. Bir de hani 40 çeşit olacak derler ya o nedenle çaşidi 40 a tamamlamak için 1 kaşık bal ilave edereim.Malum arı binbir çiçekten öz alıyor

Sevil Altunel dedi ki...

canım ne güzel süslemişsin yapım görünüm sunum beni cezbetti yemiş kadar oldum..ellerin dert görmesin..sevgiler..

Lezzet Gemisi dedi ki...

aşureyi ben de çok severim. süslemesi de harika olmuş. ellerine sağlık canım. Allah kabul etsin.

birsence dedi ki...

Allah aşurenizi kabul etsin...Evinizde aşure bereketi eksik olmasın....sağlıcakla kalın...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

canım aşuren harika görünüyor,süslemesi de çok güzel olmuş.Allah kabul etsin.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

of of enfes olmuş enfes.. Görünce yine canımız istedi.. harikada süslemişsin. Ellerine sağlık.. ALLAH kabul etsin.. sevgiler..

Related Posts with Thumbnails