12 Ocak 2009 Pazartesi

PİRİNÇ UNLU KEK TARİFİ

PİRİNÇ UNLU KEK TARİFİ
PİRİNÇ UNLU KEK TARİFİ
PİRİNÇ UNLU KEK TARİFİ
Sevgili takipçilerimden NESLİHAN'ın bana denemem için gönderdiği tarifi yaptığımı ona söylemiştim..Ama kendimce bir kaç minik ekleme yaptım bizim damak tadımıza göre..Bizimkiler yine çok beğendiler..Gerçekten çooook leziz bir kek oldu...Pirinç unu daha bir ağızda dağılırlık veriyor keke...Teşekkürler Neslihan cığım...Diğer güzel tariflerini de bekliyorum canım...

PİRİNÇ UNLU KEK TARİFİ

malzemeler:


  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı erimiş margarin(ya da sıvıyağ)
  • 1 çay fincanı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet limon (ya da portakal)kabuğu rendesi
  • File fıstık
  • 1 su bardağı pirinç unu
  • 1 su bardağı beyaz un( az gelirse un miktarını artırın, kaşığı kaldırınca koyu akacak)

Üzerine:


  • Bal şerbeti (1 bardak su, bir tatlı kaşığı dolusu bal)

PİRİNÇ UNLU KEK yapılışı:


  1. Oda sıcaklığındaki yumurtalarımızı şekerle birlikte mixerle 8-10 dakika çırpalım
  2. Yağ , süt ekleyelim ve kaşıkla karıştıralım
  3. Un, kabartma tozu,kakao,limon rendesi ,vanilyayı da ekleyelim yine kaşıkla karıştıralım
  4. Unu azar azar eklemeyi unutmayın birden dökmeyin sakın.
  5. yağlanıp şeker serpilmiş kalıba dökelim , üzerine(gerekli değil) fıstıkları serpip bıçakla hafif karıştıralım
  6. 180 derecede kürdan batırdığımızda temiz çıkana kadar pişirelim(yaklaşık 35-40 dakika)
  7. Soğuduktan sonra ters çevirince üzerine bal şerbetini dökelim ve hindistan cevizi ile süsleyelim..

Afiyet olsun..

9 yorum:

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık yine harikalar yaratmışsın öptüm...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, fistikla kek öyle uyum saglamis ki süper. Canim bu piric ununu aldigi kadar mi ekledin. Yani normal un hic kullanmadinmi?
Sevgiler....

birsence dedi ki...

pirinçunlu kek neden olmasınki..eminim çokda nefis olmuştur...ellerinize sağlık....
sizden birşey rica edebilirmiyim??? siteme sayaç eklemek istiyorumda sizde gördüm sayacı nasıl ekleyeceğim konusunda bana yardımcı olurmusunuz??? şimdiden teşekkür ederim...

Adsız dedi ki...

Of offf ne güzel kabarmış öyle.. HARİKA görünüyor.. Antep fıstığıda var.. hıımmm nefisss. ellerine sağlık . SEvgiler..

lemanice dedi ki...

merhaba ben geldim.
ellerine sağlık kek harika mutlaka denemek istiyorum ilk fırsatta.sevgiler sana canım

durutarifler dedi ki...

Hiç denemedim. Ama yakışacaktır diye düşünüyorum.
Ellerine sağlık

Aysultan... dedi ki...

pirinç unlu kek neden olmasın ki...
içine azda nişasta ilave et kıyır kıyır olsun kekin :)
ellerine sağlık sevgiler...

salyangoz dedi ki...

MERHABA. PİRİNÇ UNU NERESİNDE BU KEKİN, ANLAYAMADIM. YOKSA UNUN HEPSİ Mİ PİRİNÇ UNU OLACAK?

belgin kıral dedi ki...

sevgili salyangoz, eksik yazmışım hatamı düzelttirdiğin için teşekkür ederim, sevgiler:)

Related Posts with Thumbnails