15 Ocak 2009 Perşembe

YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ

YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ
YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ
YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ
Akşama yapmak için haşladığım makarnalar soslanmak üzere bir kenarda beklerken, tesadüfen eşim TV de lazanya gördü ve canının istediğini söyledi..Evde lazanya yok, eee makarnaları haşlamışım, ama eşim istedi ne yapalım, demokraside çareler tükenmez dedim ve mantı makarnaları lazanya yapımıyla birleştirdim, ortaya muhteşem lezzetli gördüğünüz makarnalar çıktı... Bugün de markete gidince Barilla nın gerçek lazanyasını aldım, en kısa zamanda gerçeğini de sizlere sunacağım, ben bayılıyorum valla, sizleri bilemem..!

YALANCİ KIYMALI LAZANYA TARİFİ

malzemeler:


  • 1/2 paket iri makarna çeşidi
  • kıymalı harcı:
  • 350 gr kıyma
  • 1 adet soğan
  • 3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 adet sivri biber
  • 1 adet domates
  • 1 yemek kaşığı biber salçası+domates salçası
  • Tuz Karabiber

Beşamel Sos :


  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 100 gr. tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • (Çok koyu olmasın ,olursa süt ilave edin)

Üzeri :

  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi

YALANCİ KIYMALI LAZANYA yapılışı:


  1. Yağda soğanı kavuralım, kıymayı ekleyip onu da kavuralım.
  2. Doğranmış biberleri, domatesi ekleyelim ve biraz daha soteleyelim
  3. Baharatları ekleyip suyunu çekene kadar pişirelim
  4. Beşamel sos için unumuzu yağda hafif pembeleştirelim ve hızlıca karıştırarak soğuk sütü azar azar dökelim
  5. Tuzunu ekleyip pütürsüz hale getirelim
  6. Fırın kabımızın altına biraz haşlanmış makarna serelim, üzerine beşamel sos ve kıymalı harcın yarısını koyalım
  7. Tekrar makarna ve beşamel sos ve kıymalı harç ve kalan beşamel sosu sürelim
  8. Üzerine kaşar rendemizi serpelim ve fırında 200 derecede kızarana kadar pişirelim
Tadına doyulmuyor, afiyet olsun


2 yorum:

Sevil Altunel dedi ki...

canım napçen işte ev halkına uymak uydurmak gerekir:))harika bir fikir ve lezzet yaratmışsın ellerin dert görmesin..bende çok seviyorum ama işte ev halkına beşamel sosunu yediremiyorum.ama şu aralar hep kendimi ağırlıyorum:))ben en iyisi bunu kendime denemeliyim..:))öptüm..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Hello!!! Delicious, very delicious!! mmmmm


Bjus

Related Posts with Thumbnails