11 Ocak 2014 Cumartesi

DONDURMA KEK TARIFI

dondurma kek tarifi
dondurma kek tarifidondurma kek tarifi

Nerede gördüğümü hatırlamıyorum ama ilk gördüğümden beri denemeyi çok istediğim bir tarifti. 
Görselliği çok ama çok hoşuma gitmişti.
Perşembe günü arkadaşlarımın ziyareti gündeme gelince aklıma geldi, hemen yapıvereyim dedim. 
Ben sadece görselliği hatırladığım için de tamamen kendimce yaptım bu kekleri ama kendi püf noktalarımı ve bir daha yaparsam nelere dikkat etmem gerektiğini de öğrendim bu arada.
Gerçi bir daha yapar mıyım o da ayrı bir soru işareti :)
Şimdi önce tarifi vereyim, sonra da püf noktalarını anlatayım isterseniz..
Keyif size kalmış....

DONDURMA KEK TARİFİ

malzemeler:
  • 10 adet dondurma külahı
  • 2 yumurta(oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağından az eksik şeker (200 ml)
  • 1/2 su bardağı fındık yağı
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 2 kaşık kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 kaşık damla çikolata
  • 2 su bardağı kadar un(yaklaşık)
Üzeri için:

  • 1/2 kutu süt kreması
  • 1 kaşık krem şanti
  • süs boncukları

DONDURMA KEK nasıl yapılır?

  1. Yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpalım
  2. Diğer sıvı malzemeleri ekleyelim kaşıkla karıştıralım
  3. Kuru malzemeleri birlikte eleyerek ekleyelim
  4. Derin bir fırın kabının üzerine alüminyum folyo saralım
  5. Bıçakla minik delikler açalım
  6. Fırınımızı 160 dereceye ayarlayalım
  7. Külahları hızlıca doldurup deliklere yerleştirelim (ki devrilmeden pişsinler) ve fırına verelim
  8. 25-30 dakika sonra kürdan kontrolü yapıp çıkaralım
  9. Kremayı krem şantiyle birlikte mikserle çırpalım
  10. Soğuyan keklerimizi bu kremaya ya batırarak, ya da sıkma aparatıyla şekillendirerek boncuklarla süsleyip servis yapalım
Afiyet olsun


Notlar:

  • Ben külahları fazla doldurmuşum taştı, siz bir parmak boşluk bırakın mutlaka
  • Folyoyu fırın kabına gergin bir şekilde tutturmak önemli, onun için bantlamanızı tavsiye ederim. Ben önce bantlamadığım için fırına koyarken devrildi, tekrar çıkarıp uğraşmam gerekti. O zamanda külahta bekledikleri süre arttığı için altı yumuşadı ve kimisinde akma oldu.
  • Yapıldığı gün yenmesinde fayda var, ertesi gün keklerin lezzeti güzel olmasına rağmen, külahlar yumuşamıştı
  • Dondurma külahlarını Migras tan aldın, Koska marka..


3 yorum:

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık bu kekten benim de yapma niyetim var güzel olmuşlar sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

değişişk ve güzel bir tarif canım.sunumu çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

Pembe Tatlar dedi ki...

Bin aydan daha mübarek bu gece de bütün dualarınızın kabul olması dileğiyle...

Hayırlı Kandiller :)

Related Posts with Thumbnails