26 Ocak 2014 Pazar

KIBRIS TATLISI TARIFI

KIBRIS TATLISI TARIFI
KIBRIS TATLISI TARIFI

Komşularıma yaptığım ama eklemek bir türlü kısmet olmayan bu nefis KIBRIS TATLISI na ancak sıra geldi.. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim. İstisnasız yiyen herkesin çok beğendiği hafif bir tatlı...Aşamalı olmasına rağmen yapımı kolay..Bir gün evvelden hazırlandığı için sizin iki ayağınız bir pabuca girmişken bir kenarda sultanlar gibi beklemesi bence artı bir özellik..
İşte bayıldığım ikramlık türü : önceden hazırlanabilir olacak.!!! 
Hadi geçelim :)

KIBRIS TATLISI TARİFİ

malzemeler:

keki:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağdan bir parmak eksik
  • 1 su bardağı galeta unu
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı ceviz(yarısı içine yarısı dışına)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
şerbeti:
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
muhallebisi:
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı nişasta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 tek paket krem şanti
  • 1 paket damla sakızlı vanilya

KIBRIS TATLISI nasıl yapılır?

  1. Öncelikle şerbet malzemelerini 10 dakika kaynatıp ılıması için bir kenara koyalım
  2. Kek için yumurta ve şekeri mikserle beyazlaşana ve koyulaşana kadar çok iyi çırpalım
  3. Un, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyerek ekleyelim
  4. Tüm malzemeleri ekleyince sadece kaşıkla karıştıralım ve büyük borcamı yağlayıp dökelim
  5. 170 derecede kızarana kadar pişirelim
  6. Ilıyınca ılık şerbeti üzerine kaşıkla eşit şekilde dökelim
  7. Muhallebi için sütü, nişastayı ve şekeri birlikte karıştırarak kaynatalım ve altını kapatalım; ılıması için bekletelim
  8. Toz krem şantiyi ve vanilyayı ekleyip mikserle iyice çırpalım
  9. Soğumuş olan kekimizin üzerine düzgünce yayalım
  10. Üzerini cevizle (veya dilediğiniz gibi )süsleyerek servis yapalım
Afiyet olsun


14 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık görüntü beni benden aldı olsa hepsini yerdim sanırım,sevgiler...

belgin kıral dedi ki...

Derya cığım, aynı şeyi düşünmüştüm ben de.. Allah tan misafirlerim vardı, bize çok azıcığı kaldı, yoksa halim fenaydı :)

dilara dedi ki...

galeta unu yerine normal buğday unu kullansak bir tat değişmesi olur mu *

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Dilara, mutlaka tad değişmesi olur; bu tatlının özelliği zaten galeta unu.. Ama olmaz diye bir şey yok tabii ki buğday unu da olur, sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Süper deneyin

Adsız dedi ki...

Şura nisa mükemel olmuş

Adsız dedi ki...

İçine ceviz koymasak olurmu

selvi dedi ki...

Uzun zamandır sizi takip ediyorum Belgin Hanım.bir çok tarifinizi denedim ve ne yaptıysam memnun kaldım..çok teşekkürşer;))
Bu arada Kıbrıs Tatlısını yaptım. Hatta defterimde yerini aldı bile..sürekli yapıyorum da. Aksamdan yapılıp dolapta bekletildiğinde daha kıvamında oluyo. Teşekkürler....

NUR dedi ki...

1 şu bardağı nişasta çok değilmi bir yanlışlık varmı acaba

belgin kıral dedi ki...

Nur hanım, yanlışlık yok; çok değil; 200 ml lik küçük bardak kullanıyoruz yeterli geliyor. sevgiler

Unknown dedi ki...

Merhaba yarım su bardağı galeta unu yarım su bardağı da normal buğday unu biraksak olur mu ? Evde sadece yarım su bardağı galeta unu varda :)

inandım,iman ettim.. dedi ki...

Ey mübarek evde bayat ekmeğinde mi yok blendirdan gecir bardagi tamamla canım ya...😄

Buket dedi ki...

Cok guzel olmus elinize saglik.

Buket dedi ki...

Cok guzel olmuş elinize sağlik.

Related Posts with Thumbnails