13 Ocak 2008 Pazar

MEYVELİ TART TARİFİ

MEYVELİ TART TARİFİ
MEYVELİ TART TARİFİ
MEYVELİ TART TARİFİBu tartın hamur tabanını daha önce de vişneli çikolatalı olarak yapmış ve tarifi burada yayınlamıştım. Kreması ise tam ölçüde ve çok güzel sonuç alıyorsunuz...Tart tabanına tam geliyor.. Ben bu tartı çok seviyorum ve hep uygulamak istiyorum çünkü malzemeleri tam uyuyor, az ölçülerde ve dilediğiniz gibi şekillendirme, süsleme şansınız var...:)))))
Lezzetine ise diyecek yok zaten...

MEYVELİ TART TARİFİ

Malzemeler:

  • 100 gr eritilmiş tereyağı
  • 2 yumurta(oda sıcaklığında)
  • 100 gr tozşeker (yaklaşık 1/2 su bardağı kadar )
  • 1 tutam tuz
  • 1 çorba kaşığı süt
  • 2 silme kahve kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 125 gr un ( yaklaşık 1 su bardağı+1 parmak kadar )

Krema malzemeleri;


  • 2 su bardağı süt,
  • 4 yemek kaşığı şeker,
  • 1 yenek kaşığı tepeleme un,
  • 1 yemek kaşığı tepeleme nişasta,
  • 1 yumurta,
  • 1 paket vanilya,
  • 1 yemek kaşığı tereyağı veya margarin.
  • 100 gr kadar labne peynir,

Ayrıca:


  • Bir paket tart jölesi(Yoksa iki kaşık balı bir kaşık su ile sulandırıp kullanabilirsiniz)

MEYVELİ TART YAPILIŞI

  1. Tart kalıbımızı yağlayalım ve unlayalım.
  2. Yumurta ve şekeri önce iyice çırpıp tüm diğer hamur malzemesini ekleyelim
  3. Düşük devirde çok kısa çırpıp tart kalıbımıza dökelim. 
  4. Spatula yardımı ile kalıbın heryerine hamurun yayılmasını sağlayalım.
  5. 170 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirelim.
  6. Tartın soğumasını beklerken krema malzemelerini hazırlayalım.
  7. Soğuk sütün içine labne peynir hariç tüm malzemeyi katarak karıştıralım ve muhallebi kıvamına gelinceye kadar tel çırpıcıylakarştırarak pişirelim.
  8. Pişen kremaya biraz ılındıktan sonra labneyi ekleyelim ve mikserle en az 5 dakika çırptıktan sonra, pişmiş ve soğumuş tart hamurunun üzerine dökelim.
  9. Üstünü ben mandalina, muz , kivi ve deepfreezdeki ahududu ile süsledim. Ama sizin canınız hangi meyveyi istiyorsa onunla süsleyebilirsiniz.
  10. Meyveleri yerleştirdikten sonra üstlerine üzerindeki tarife göre hazırladığımız tart jölesini ortadan başlayarak dökelim.
Afiyet olsun

6 yorum:

Fulya dedi ki...

Güzel bir meyveli tart eline sağlık.Yemede yanında yat olmuş.Bu sırada iki bloga birden nasıl yetişiyorsun.Allah kuvvet versin.

Lezzet Gemisi dedi ki...

Canım elceğizlerine sağlık. Harika görünüyor.
*************
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10
http://nasibim.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.
Akşamüstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...
_____________________________________


SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
14.01.2008 - 20.01.2008 Tarihleri arasında
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ http://womentuana.blogcu.com/ (DİĞER BLOĞUMDA) BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI, KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞALLAH. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK, VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 10" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI, TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM. CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI, GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR. BEN SİZE GERİ DÖNÜP, TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.

ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUM!!!
SELAM VE SEVGİLER...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın Belginciğim.Tart enfes görünüyor.Çok kokoş olmuş tam benlik.Ellerine sağlık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Canım ne kadar ciciş bu tart böyle:) Süslü püslü maşallah:)
Ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

TART HAMURUNUN LİNKİ KIRIK ÇALIŞMIYOR :S

belgin kıral dedi ki...

Blogcudan kalma bir linkmiş; sayenizde düzelttim. Çok teşekkür ederim :)

Related Posts with Thumbnails