6 Ocak 2008 Pazar

ÇİKOLATALI CORNFLEKSLİ MUHALLEBİ

Epey önce pirinç patlaklı çikolatalı fincanda yapılan değişik bir tarif görmüştüm nette...Evdeki malzeme aklıma gelince hadi buluyum da yapayım dedim ama bu tarife rastlayınca şimdilik onu ertelemeye karar verdim...Ama ilk fırsatta yapacağım onu da çok beğenmiştim çünkü.

Bu lezzetli tatlıyı da fusununmutfagi.blogcu.com arkadaşımda gördüm; biraz değiştirdim ortaya değişik enfes bir tatlı çıktı...



Orjinal tarif için sevgili Füsun'a gitmelisiniz....Benimki de aşağıda...



4 su bardağı süt

4 yemek kaşığı nişasta

1/4 su bardağı şeker

1 paket krema(veya 1 su bardağı sütle hazırlanmış kremşanti)

1 su bardağı mısır gevreği

1/2 limon kabuğu rendesi

2 adet muz



Üzeri için:

2 bardak süt

1 paket dr.quetker çikolata sos



*Süt ve nişastayı tencereye koyalım ve kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirelim

*Şekeri ve limon rendesini de ilave edelim 1-2 dakika daha pişirelim.

*Ara sıra tel çırpıcı ile karıştırarak ılımaya bırakalım.

*Ilıyan muhallebiye isterseniz krema, isterseniz soğuk sütle kabartılmış kremşantiyi ekleyelim.

*Mısır gevreği ve küçük küçük doğranmış muzları da ilave edelim ve servis yapılacak kaplara koyalım.

*Üzerine ben hazır çikolata sos kullandım , dilerseniz siz kendiniz de yapabilirsiniz..

*Süsleyip servis yapana kadar buzdolabına koyalım..



afiyet olsun.

1 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

İki gündür evdeki işlerim dolayısıyla ziyaretlere gidemedim. Bu arada enfess tarifler çıkmış ortaya. Ellerine sağlık canımm. İrmik tatlısının sunumu da muhteşemm. ;)

Related Posts with Thumbnails