6 Ocak 2008 Pazar

SUSAMLI TAHİNLİ KEK TARİFİ

Bu keki sevgili Nurcan daha önce yapmıştı ve ben görünüşüne bayılmıştım. Lezzetini de o onayladığı için "hadi yapalım "dedim ve iyiki de yapmışım. Hepimiz çok beğendik , gerçekten çok lezzetli olmuştu....Çok teşekkür ederim arkadaşım böyle güzel bir lezzeti bizimle paylaştığın için...Sırada yapılmayı,denenmeyi bekleyen öyle çok tarif var ki...Vaktim oldukça bir iki bir iki deneyeceğim hepsini...Bu kekte pişman olduğum tek bir şey var.Kalıbımın şeklinden dolayı keşke üst kısmına da susam dökseydim diye düşündüm..:))) İşte tarif...

SUSAMLI TAHİNLİ KEK TARİFİ

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı seker
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı tahin
  • 1çay bardağı sut
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • İstenirse ceviz

Susamlı tahinli kek nasıl yapılır?


  1. Oda sıcaklığındaki yumurta ve şekeri mixerle çok iyice çırpalım.
  2. Sıvıyağ, süt ve tahini ilave edelim
  3. Kabartma tozunu una ekleyerek kaşıkla şöyle bir karıştıralım.
  4. 160 derece fırında yaklaşık 40 dakika pişirelim..

Not:Bıçak batırıp hamur yapışmazsa kekiniz pişmiş demektir



Afiyet olsun...


1 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

süt,yağ ve tahini eklemiycek miyiz:)))

Related Posts with Thumbnails