16 Ocak 2008 Çarşamba

PASTANE POĞAÇASI TARİFİ

PASTANE POĞAÇASI TARİFİ Bu şahane poğaçalar da sevgili Ayten'den...! Dün ondaydık ve diğer güzel ikramları arasında bu harika poğaçalar da vardı... Benim masadaki favorimdi diyebilirim...!!! Ama sadece yarım yedim, aklım kaldı valla:))) Ayten ciğim ellerine sağlık, en kısa zamanda ben de yapıp bol bol yemek istiyorum...İşte bu güzel lezzetin tarifi:

PASTANE POĞAÇASI TARİFİ


  • 1,5 su bardağı süt
  • 2 paket toz maya
  • 1/2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 3/4 paket oda sıcaklığında tereyağı
  • Bir fiske tuz
  • Aldığı kadar un

Üzerine:


  • Yumurta sarısı

İçine:


  • Haşlanmış patates, beyaz peynir, kırmızı biber

PASTANE POĞAÇASI YAPILIŞI


  1. Her zamanki gibi şeker, ılık süt karışımında mayayı kabartıyoruz.
  2. Diğer sıvı malzemeleri ve peşinde kuru malzemeleri ekleyip yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.
  3. Mayalanmasını bekliyoruz.
  4. Yumurta kadar alıp içini koyup şekillendiriyoruz
  5. Yumurta sarısını sürüp 170 derece fırında pişiriyoruz...
Biz afiyetle yedik; size de kesinlikle tavsiye edilir; yapıp yiyen lütfen bir küçük yorum bıraksın olur mu? El sağlıklığı yaniii.....
Bana değil onca koşturmasının içinde beni kırmayıp bizlerle tarifini paylaşan arkadaşıma:))))
Sevgiyle ve mutlu kalın

4 yorum:

Fulya dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis poğaçalar.Birazda bana gönderirsen sevinirim:)))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Şahane görünüyor bunlarrrrrr!
ARkadaşının ellerine sağlık..

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Belginciğim poğaçalar enfes görünüyor.arkadaşınında ellerine sağlık.Sizlere afiyet olsun :))

Adsız dedi ki...

Gerçekten çok güzel görünüyor bende yapacağım ellerinize sağlık

Related Posts with Thumbnails