31 Ocak 2008 Perşembe

ALTUST BOREGI TARIFI

 ALTUST BOREGI TARIFI
 ALTUST BOREGI TARIFI
 ALTUST BOREGI TARIFI
 ALTUST BOREGI TARIFI

Fatoş cuğum işte bu da bizim mutfaktan çıkan sanırım son örnek altüst böreğin...! İnşallah seninki kadar güzel yapabilmişimdir...Üzerine ben yumurta sürüp susam çörekotu serptim sadece...Bir de güzel kabardı ki sormayın, yandan da çektim o yüzden:))) Sağol Fatoş cuğum bizlerle bu güzel böreği paylaştığın ve mutfaklarımıza kazandırdığın için...

Telaşeden masadaki son halini tek başına görüntüleyemedim ama böyle de güzelliği anlaşılıyor sanırım:))) Bir tık yapıp BURAYA Fatoş Tuncay ın diğer güzel tariflerine de ulaşabilirsiniz...

Hadi buyurun ....

ALT ÜST BÖREĞİ TARİFİ

malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 2 dolu yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı su
  • tuz
  • aldığı kadar un
  • Tereyağı
  • Beyaz peynir (başka harc da olabilir)
  • Maydonoz

ALTÜST BÖREĞİ nasıl yapılır?

  1. Yumurtayı, yoğurdu, sirkeyi, zeytinyağını, suyu, tuzu ve aldığı kadar unu eleyerek (elemek önemli) koyalım. 
  2. Kulak memesi kıvamında hazırladığımıza hamuru üzerini örtüp bir saat dinlendirelim
  3. Tereyağını eritelim
  4. Hamuru ikiye ayıralım, rulo yapalım ve bir hamurdan 13 tane beze olacak şekilde keselim, toplamda 26 beze olacak
  5. Her birini tabak kadar açalım ve üzerine bir kaşık erimiş tereyağı sürelim, en son 13. bezenin üzerine yağ sürmüyoruz.
  6. Diğer on üç beze de aynı şekilde hazırlanacak
  7. Yağın biraz donması için beş dakika dondurucuya koyalım
  8. Sırayla hamurları merdaneyle, tepsi büyüklüğünde açıyoruz yağlanmış tepsinin altına seriyoruz
  9. Arasına peynirli harcımızı yayıyoruz(ya da başka bir harç tercih edebilirsiniz)
  10. Üstüne diğer bezeyi açıp yayıyoruz
  11. En üste Fatoş sadece eriöiş tereyağı gezdirmiş, ben yumurta da sürüp susam-çörek otu serpiştirdim
  12. 180 derecede ısınmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.


 afiyet olsun:))



7 yorum:

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Günaydın belginciğim...Börek gel beni ye diyor enfes görünüyor canım ellerine sağlık Hayırlı cumalar dilerim canım :)

Lezzet Gemisi dedi ki...

ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK.

Fulya dedi ki...

Börek çok iştah açıçı görünüyor.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Canim börek cok sahane olmus,ellerine saglik.Iyi hafta sonlari diliyorum.

Unknown dedi ki...

tarife ulaşamadım görünümü çook güzel siz verseniz olmaz mı?

Adsız dedi ki...

canım böreğin çokk güzel görünüyor ama tarifi niçin yazmadın en kısa zamanda yazarsan sevinirim

belgin kıral dedi ki...

yazdım, umarım geç kalmamışımdır, sevgiyle :)

Related Posts with Thumbnails