17 Şubat 2008 Pazar

ELMALI KEK TARiFİ

ELMALI KEK TARiFİ
ELMALI KEK TARiFİ
ELMALI KEK TARiFİ

Gerçekten lezzeti de görüntüsü kadar güzel..Ben fazladan sadece üzerine elmalı keke ceviz ve tarçını çok yakıştırdığım için ceviz de koydum... Pudra şekeri ve tarçın servis sırasında üzerine elenebilir...

ELMALI KEK TARiFİ


  • 3 adet elma
  • 125 gr margarin
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı+3 yemek kaşığı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 10-12 adet ceviz

ELMALI KEK YAPILIŞI:


  1. Elmaları dörde bölelim ve içlerini temizleyelim.
  2. Erimiş soğumuş margarin, şeker ve vanilyayı şeker eriyene kadar iyice mixerleyelim.
  3. Yumurtaları tek tek karıştıkça ekleyerek, mixerle çırpmaya devam edelim.
  4. Un ve kabartma tozunu üzerine eleyelim ve düşük devirde karıştıralım.
  5. (Ben yağlı kağıt serdiğim kelepçeli kalıp kullandım) Kalıba boşaltalım.
  6. Elmaların kabuklarını soyup dışlarına derince ama kopmayacak şekilde çizik atıp hamura batıralım ve aralarına ceviz serpiştirelim.
  7. 170 derecede 45 dakika civarıda pişirelim...
  8. Siz yine de bıçak ya da kürdan testi yapmayı ihmal etmeyin
Afiyet olsun

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Miss gibi kokmuştur pişerken harika görünüyor ellerine sağlıkk

Fulya dedi ki...

Canım eline sağlık.Çok güzel görünüyor.Bir dilim bana verir misin?

Lezzet Gemisi dedi ki...

OH OH OH... MANZARA SÜPER. ÇOK ŞIK GÖRÜNÜYOR. TADINDAN DA EMİNİM CANIM. ELLERİNE SAĞLIK. İYİ HAFTALAR DİLERİM.

Fulya dedi ki...

Canım tavsiyene teşekkür ederim.Bir ara evde otururken senin dediğin gibi yapıyordum.Gerçekten harika oluyor.Böreği vemargarinli poğaçalarıda öyle yapıyorum.Çok güzel oluyor.

Adsız dedi ki...

mrb ..
ellerinize sağlık..çok şık görünümlü elmalı bir kek olmuş...herkesin denediğine bakılırsa görüntüsü kadar tadıda leziz..deneyeceğim bende..
sevgilerimle.

akasyakokusu dedi ki...

belgincim canım bak burayada geldim..görmüştüm daha önce unutmamışım blogcunun adıyla bir harf fazlası hehe:)))
bende kokoş kurabiye yaptımdı yarım paket margarin vardı mutfakta..pişmeden tepside foto çektim ama az soğusun diye balkon kapısına koyduk tamda yemek saati babamızda gelince çok güzel diye diye yediler pişmişini çekemedim..
ama kekten yapıcam elmaların görünüşü ilgimi çekti elmaları küp küp doğrayıp pudra şekeriyle harmanlayıp sade keki çırptıktan sonra elmaları ekleyip hafifçe karıştırıpta yapıyordum ben..birde turta şeklinde sırtsırta..
hadi ben kalan dilimleri alayım zaten baktıkça yalanıyorum:))

Related Posts with Thumbnails