22 Şubat 2008 Cuma

ÇATAL ÇÖREK TARİFİ

ÇATAL ÇÖREK TARİFİ
ÇATAL ÇÖREK TARİFİ
ÇATAL ÇÖREK TARİFİ
Benim çok sevdiğim, "Kadıköy e gittiğimde çoğunlukla alıp yediğim lezzetteki" çatal çöreklerin tarifini nihayet buldum.. Tereddütsüz deneyin, eminim seveceksiniz :)

ÇATAL ÇÖREK TARİFİ

malzemeler:


  • 3,5 yemek kaşığı erimiş margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • Yeterince un

Üzerine:


  • Çörek otu
  • yumurta sarısı

ÇATAL ÇÖREK YAPILIŞI


  1. Hamur malzemelerinin tümünü un ve kabartma tozu hariç karıştıralım
  2. Ardından unu ve kabartma tozunu yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayacak, kulak memesi kıvamı hamurumuzu hazırlayalım, biraz dinlendirelim
  3. Parçalar koparıp uzun çubuklar hazırlayalım, iki çubuğun uçlarını birleştirip çatal çörek şekli verelim .
  4. Üzerine çırpılmış yumurta sarımızı sürelim, çatalla üzerini çizelim ve çörek otu serpiştirelim.
  5. 180 derece ısınmış fırınımızda kızarana kadar pişirelim.

Afiyet olsun...

6 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

ÇAYLARI KAPIP, ÇATAL ÇÖREK YEMEYE GELDİM. :)) NEFİS GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI CUMALAR...

Fulya dedi ki...

Ben demin gördüm çatal yapmışsın.Çatal yemeğe geldim

Adsız dedi ki...

Canim benim sahane olmuslar,ellerine saglik

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor çatalların
yiyenlerede afiyet olsun

mutlu haftasonları

akasyakokusu dedi ki...

uyyyy:)) belgincim ne mamalar var burda..uzun muzun isim arama uydur gitsin..ama çatallar toyga çorbası merengli kabak tatlısı uyyyy eline sağlık bunlar orjinalmi oluyo..
valla şu yemek blogu olanlara bakıp bakıp bişeyler eklemeye başladım bende..yoksa öööle pek mutfak becerim yok:))sizin gibi yani:)
neyse canım geç oldu misafirim vardı az evvel gittiler bende bakınmaya geldim iyi geceler canım.

made in funda dedi ki...

canısı ne güzel şımartıyosun beni yaaa.vallahi böyle giderse şımaracağım bak.gelmişken şu lezzetli mamalarından alayım..mmm mis mis..

Related Posts with Thumbnails