1 Şubat 2008 Cuma

KATMER POĞAÇA TARİFİ

KATMER POĞAÇA TARİFİ

KAYINVALİDEME GİDERKEN HADİ YAPAYIM BARİ DEDİM VE ORTAYA HARİKA KATMERLER ÇIKTI YİNE...
Şahane lezzette poğaçalar bunlar..Azıcık zahmetli ama yiyenlerin yüzündeki ifadeyi görmek , emeğinize değiyor...

KATMER POĞAÇA TARİFİ

malzemeler:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta (sarısı yüzüne sürülecek)
  • 1 paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • yumuşak margarin
 KATMER POĞAÇA yapılışı:
  1. Ilık süt ve şekerle mayayı eritelim..
  2. Sırayla diğer malzemeleri ekleyerek yumuşak bir hamur yoğuralım.
  3. 8 parçaya bölelim
  4. Aralarını yumuşak margarinle yağlayarak açabildiğimiz kadar açalım ve üstüste koyalım.
  5. 12 üçgen parçaya keselim(son seferde ben 16 parçaya kestim daha minik olsun diye)
  6. Kenarlara herhangi bir iç malzeme koyalım ve saralım...
  7. Tepside mayalandırıp yumurtasını sürelim ve fırında 200 derecede pişirelim.
Afiyet olsun.

5 yorum:

Fulya dedi ki...

Arkadaşım benlede paylaşsan ne güzel olurdu.Eline sağlık çok güzel görünüyor

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Bu katmerlere bayılıyorum ben:) Yumuşacık ve enfes oluyorlar.
Ellerine sağlık canım.Hayırlı haftasonları..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ya bende yaptım bi kere bunlardan çok kabarınca şekli şemali kaçtı.:(
seninkiler ne güsel olmuş cnm..ellerine sağlık..
sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Yumusak margarin yazmissin acaba 250gr mi giriyor hamurun icine?

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Aysun, hamuru yoğururken margarin kullanmıyoruz. 8 e böldüğümüz hamurun her bir parçasını merdaneyle açıp yumuşak margarini elimizle ya da bıçakla hamurların üzerine incecik sürüp 8 hamuru da üst üste koyuyoruz. Hepsi tamamlanınca olabildiğince büyük açıp 12 ya da 16 ya bölerek ilemi tamamlıyoruz. Sorunuza gelince bütün bir margarin değil yarısından biraz fazla kullanılıyor..sevgiler

Related Posts with Thumbnails