19 Şubat 2008 Salı

TOYGA ÇORBASI

TOYGA ÇORBASIYöresel yemeklere düşkünlüğümü beni tanıyanlar bilirler.Eşimin dönüşü için "ne yapabilirim?"i düşünürken bir anda kendimi mutfakta malzemeleri hazırlarken buldum...Ohh iyiki de yapmışım...Ben ana yemeği yemeyip iki tabak çorba içtim valla.:)) Şu soğuk karlı günlerde daha iyi bir seçenek düşünemiyorum.
Dışarda kar ve soğuk, evde mis gibi sıcacık çorba..
Sadece tek yemek olarak bile son derece doyurucu...

Bu ölçülerle koca bir tencere çorbanız olacak , eğer az tüketmek isterseniz ölçüleri azaltmanızı tavsiye ederim...

TOYGA ÇORBASI TARİFİ


malzemeler:

  • 350 gr süzme yoğurt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1/2 çay bardağı un
  • 1 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 su bardağı haşlanmış yarma
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz, yeterince su veya et suyu

Üzeri :

  • 1 kaşık Tereyağı , 
  • nane, 
  • pulbiber

TOYGA ÇORBASI nasıl yapılır?


  1. *Yoğurtları,yumurtayı ,unu, sıvı yağı tenceremize alıp tel çırpıcıyla iyice karıştıralım.
  2. *Ocağa alıp üzerine iki bardak soğuk su ,nohut ve yarmayı koyup sürekli karıştırarak ısınmasını bekleyelim.
  3. *Isınınca kaynamakta olan suyu üzerine döküp fokurdayıncaya kadar karıştırmayı kesmeyelim ki yoğurt ve yumurta kesilmesin.
  4. *İyice kaynadıktan sonra tuzunu ilave ederek beş dakika daha pişmesini bekleyelim.(Fazla kaynatırsanız yoğurdunuz kesilir)
  5. *Pişince üzerine tereyağı ,pul biber ve nane üçlüsünü kaynatıp dökelim.
  6. *Sıcak servis yapalım


Afiyet olsun.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

selamlar canım emeğine sağlık
etkinlik tarifime yorumun için çok teşekkürler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Belgincim
Ellerine sağlık çorba nefis görünüyor.sunumunda harika olmuş.tabğında çok cici:)

sevgiyle kal

Fulya dedi ki...

Bu çorbayı çok duydum.Ama hiç denemedim.Tarifi aldımdeneyeceğim.Eline sağlık.Güzel görünüyor.Bu bizim dövme çorbasına benziyor.

Lezzet Gemisi dedi ki...

MMMMMMM... NEFİSSS OLMUŞŞ. İKİ TABAK YEMEKLE HAKLISIN VALLA. :)) ELLERİNE SAĞLIK CANIM. HOŞLUKLARLA DOLU BİR GÜN DİLERİM. SEVGİLER...

Related Posts with Thumbnails