5 Şubat 2008 Salı

YALANCI İÇLİ KÖFTE(İRMİKLİ) TARİFİ

YALANCI İÇLİ KÖFTE(İRMİKLİ) TARİFİ

YALANCI İÇLİ KÖFTE(İRMİKLİ)

Uzun zaman sonra nihayet yapabildiğim  nefis bir lezzet...Daha önce sevgili Nurten ve Ayten de çok yediğim ama bir türlü denemeye fırsatımın olmadığı irmikli yalancı köfteler ...Gerçeğini denemeye bir türlü cesaret edemedim nedense..aslında annem  yaparken eskiden çok izlemişliğim var. Nasıl oyulduğunu bilirim ama ya çatlarsa patlarsa, o kadar emek verip de boşa giderse korkusuyla hep geri durdum işte...  Bilirsiniz korkunca da olacağı varsa bile olmaz.!!!
Neyse biz biraz daha yalancısı ile idare edelim, sonra belki bir cesaret girişebilirim, kim bilir ?
Benim gibi içliyi köfteyi çok seven ama bir türlü tutturamayanlar , hadi bu kolay...:))) 

YALANCI İÇLİ KÖFTE(İRMİKLİ) TARİFİ

Malzemeler:


  • 1 paket irmik (1/2 kg lık)
  • 1/2 paket margarin ya da tereyağı(eritilmiş)
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 su bardağı süt
  • Tuz, kırmızı biber

İç malzemesi:

  • 400 gr kıyma
  • 2 kaşık zeytinyağı
  • 1 soğan (ince kıyılmış )
  • 3-4 kaşık ince dövülmüş ceviz içi
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • tuz karabiber

YALANCI İÇLİ KÖFTE(İRMİKLİ)Yapılışı:

  1. Erimiş margarin yada tereyağını irmiğin üzerine dökelim
  2. Zeytinyağı ve tuzu da ekleyip karıştıralım ve üzerini kapatıp on dakika dinlendirelim
  3. Diğer tarafta kıymayı suyunu çekene kadar kavuralım
  4. Yağını ve soğanı ekleyelim kavurmaya devam edelim
  5. Pul biber, tuz, karabiber ve ceviz ekleyip ve soğumaya bırakalım
  6. İrmiğe azar azar süt ekleyerek hamur haline getirelim
  7. Ceviz kadar parçalar alalım ve parmağımızla içini delerek yavaş yavaş açalım
  8. İç harcından bir kaşık koyalım ve uzun köfte şekli vererek kapatalım
  9. Orta ısıdaki yağda kızartalım
  10. Yaklaşık 25 +/- köftemiz olacak
Afiyet olsun

3 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM. ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR. BEN DE TUTTURAMAM DİYE HİÇ YAPMADIM. AMA BUNU DENEMEYE DEĞER.

Fulya dedi ki...

Ay bunlar ney böyle muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.

Fulya dedi ki...

Banada yollasana.Canım çekti.Hemen tarifi yazıyorum ve uyguluyorum.

Related Posts with Thumbnails