28 Ocak 2013 Pazartesi

ÇEKIRDEKLI TAM BUĞDAYLI SİMİT TARİFİ

ÇEKİRDEKLİ TAM BUĞDAYLI SİMİT
ÇEKİRDEKLİ TAM BUĞDAYLI SİMİT
ÇEKİRDEKLİ TAM BUĞDAYLI SİMİT
ÇEKİRDEKLİ TAM BUĞDAYLI SİMİT TARİF

Malzemeler:

  • 4 su bardağı un (azar azar ekleyin)
  • 1 su bardağı tam buğday unu (dilerseniz)
  • 1 paket yaş maya
  • 1 su bardağı ılıktan az sıcak süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 çay bardağı ay çekirdeği
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar su

üzerine:

  • ay çekirdeği
  • 2 kaşık sulandırılmış pekmez

ÇEKİRDEKLİ TAM BUĞDAYLI SİMİT nasıl yapılır?

  1. Unu karıştırma kabımıza alalım ve ortasını açıp mayayı sütü, şekeri, tuzu, sıvı yağı ve tereyağını koyalım.
  2. Ay çekirdeğini de ilave ettikten sonra ortaya biraz ılık-sıcak su dökelim ve ortadan yoğurmaya başlayalım
  3. Kenardaki unları yavaş yavaş dahil ediyoruz hamura ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar önce kabımızda sonra tezgah üstünde yoğuruyoruz.
  4. Püf Noktası:Hamurdan fındık kadar bir parça koparıp yarım çay bardağı suyun içine atıyoruz. hamurunuzun mayasının gelip gelmediğini bundan anlayacaksınız. bu minik hamur suyun üzerine çıkınca hamurunuzu şekillendirmeye başlayabilirsiniz.
  5. Hamurumuzdan portakal kadar bezeler koparıp elimizle yuvarlayarak uzun bir şerit yapıyoruz.
  6. İkiye katlıyoruz ve vida burgusu gibi şekil veriyoruz ve uçlarını birleştiriyoruz..
  7. Simitleri önce pekmezli suya sonra çekirdeklere bulayıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize diziyoruz.
  8. Tepsi mayası gelsin diye bir süre daha bekletiyoruz.
  9. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişiriyoruz.

Afiyet olsun


8 yorum:

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık canım.. Bayıldım ben bu simite.. Olasada hemen yesem..:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

canomm ellerine sağlık harika görünüyor...

pembe kekik dedi ki...

Çekirdekli simiti çok seviyorum.Ben tam buğday unuyla yapıyorum çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık.Nefis görünüyor.İkinci fotoğrafa bayıldım ne kadar güzel pişmiş.

Derya dedi ki...

Sabah kahvaltı için denedim çok beğendim gerçekten ÇOK GÜZEL sıcacık çay ve bu mis gibi simit harika bi kahvaltı oldu tarifiniz için çok teşekkür ederiz :))

belgin kıral dedi ki...

Derya cığım, çok teşekkür ederim :) size de afiyet olsun, sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Görüntü harika. Lezzeti de kesin çok güzeldir. Pekmezli su niçin ekleniyor..

belgin kıral dedi ki...

Güzel yorumun için teşekkür ederim.Pekmezli suya batırıp sonra da çekirdeklere buluyoruz simidimizi..Lezzetini de artırıyor, yapışkanlık sağlıyor. :)

Adsız dedi ki...

Malzemelerde tuz yazıyor ama tarif adımlarına eklenmemiş. Hamuru hazırladıktan sonra tezgahta tuz kalınca farkettim. Bunu düzeltir misiniz

Related Posts with Thumbnails