14 Ocak 2013 Pazartesi

MANTAR SOSLU KİREMİTTE LEVREK

MANTAR SOSLU KİREMİTTE LEVREK

MANTAR SOSLU KİREMİTTE LEVREK

Daha önce bir restaurantta yedikten sonra , tümüyle kendi damak tadıma göre malzemelerini belirlediğim ve doğaçlama yaptığım bir tarif ..Biz çok beğendik, umarım sizler de dener ve olumlu ya da olumsuz bir minik yorum bırakırsınız... :)

MANTAR SOSLU KİREMİTTE LEVREK
Malzemeler:
  • 4 adet fileto levrek (kişi sayısına göre artırabilirsiniz)
  • 1 büyük çay bardağı kaşar rendesi 
  • 1 er çay kaşığı tereyağı
Mantar sosu:
  • Bir küçük paket mantar(250-300 gr kadar)
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 kaşık tereyağı 
  • 1 kaşık un
  • 1 çay bardağı kadar domates suyu veya 1 domates rendesi
  • 1 kaşık domates+biber salçası
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığından az tuz
MANTAR SOSLU KİREMİTTE LEVREK
mantar soslu kiremitte balığın yapılışı:
  1. Soğanı yemeklik doğrayıp yağda kavuruyoruz.
  2. Yıkanmış, ince doğranmış mantarlarımızı ekliyoruz ve hızlı ateşte onu da suyunu çekene kadar sotelemeye devam ediyoruz. 
  3. Unumuzu ekliyoruz, hızlıca karıştıyoruz.
  4. Domates rendesi(ben kış için hazırladıklarımdan kullanıyorum) ve biber salçasını ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.
  5. Suyunu ekleyip mantarların iyice pişmesini sağlıyoruz. 
  6. Altını kapatıyoruz ve tuz karabiber ve bir parça tereyağı ekliyoruz.
  7. Fileto çıkarılmış levreğimizi kiremite alıyoruz.
  8. Üzerine mantar sosumuzu paylaştırıyoruz.
  9. Ben bu aşamada bir çay kaşığı daha tereyağı ekledim ama sizlerin tercihine kalmış.
  10.  Fırın tepsimize balıklarımızı yerleştirelim, tepsimize biraz su koyup 220 derecelik fırına verelim.(Bu aşamada fırına sıçramaları engelleyebilmek için üzerine tümünü kapsayacak şekilde yağlı kağıt kapatıyorum ) 
  11. 20-25 dakika sonra çıkarıp kaşar rendesi serpip 4-5 dakika daha bu kez üzeri açık olarak pişirip çıkarıyorum.
Mantar sosuyla birlikte kiremitte levreğimiz hazır :)

Afiyet olsun


2 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

hiiim ellerine saglik canim, degisik olmus, sevgiler....

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Merhaba iadeyi ziyarete geldim..Nefis görünüyor ellerinize sağlık ..Sevgiler..

Related Posts with Thumbnails