25 Ocak 2013 Cuma

MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ

MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ

MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ

Son zamanlarda bloglarda çok gördüğüm maş fasulyesini markette tesadüfen karşımda görünce aldım ve komşularıma da yaptım iki ay önce  ama sizinle tarifini ancak paylaşabiliyorum..:(((  Kendisi benim mutfağıma ilk defa girdi. Birbirimize hala biraz yabancıyız aslında. Ama faydalarını okuyunca "sanırım alışacağız hatta seveceğiz" diye düşündüm.

Maş fasulyesi  sindirim sistemi düzenleyicisi ve aynı zamanda şeker düşürücüymüş. İçeriğinde bol protein ve lif barındırıyormuş. En sevdiğim bölüm de "hücre yenileyici" özelliğinin olması. Çin mutfağında çok tüketiliyormuş (ondan mı yaşlanmıyorlar acaba? :) )  Ülkemizde Akdeniz Bölgesinde ve Toros dağlarında yetişiyormuş. Güneydoğu  Anadolu mutfağında da çok kullanılıyormuş.

Bu kadar  bilgiyi de verdikten sonra şimdi geçelim bu güzel ve faydalı salatamızın tarifine..
Malzemelerde yine damak tadınıza göre ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz. Ben kalabalık bir misafir grubuna yaptığım için ölçüleri biraz fazla kullandım..
MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ

MAŞ FASULYESİ SALATASI TARİFİ

Malzemesi:

  • 1,5  su bardağı maş fasulyesi
  • 5-6 dal taze soğan 
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 kutu mısır
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 adet kırmızı biber
sosu:
  • zeytinyağı 
  • 1 limon suyu
  • tuz
  • nar ekşisi
  • süslemek için cherry domates ve salatalık turşusu

MAŞ FASULYESİ SALATASI nın yapılışı:

  1. Maş fasulyelerini akşamdan suya koyalım.
  2. Sabah o suyu döküp tekrar  su koyarak kaynadıktan sonra 20 dakika daha kapağını kapatıp kısık  ateşte yumuşayana kadar pişirelim. Ama dikkat ezilecek kadar değil.!
  3. Yumuşamışsa süzgece alıp hemen soğuk sudan geçirip pişmeyi durduralım.
  4. Karıştırma kabımıza yıkanmış olan diğer malzemeleri doğrayıp fasulyelerle buluşturalım
  5. Sos malzemelerini karıştırıp üzerine ekleyelim ve süsleyerek servis yapalım. 

Afiyet olsun

2 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok severim. Geçenlerde yaptık arkadaşımda ama fotolarım berbat oldu. yüklemedim. İnşallah birdaki sefere.Afiyet olsun.

Canan Demirbağ dedi ki...

Nefis gözüküyor,ellerinize sağlık.

Related Posts with Thumbnails