11 Ocak 2013 Cuma

EVDE YOGURT MAYALAMA TARIFI (PUF NOKTALARIYLA)

EVDE YOĞURT YAPIMI (PÜF NOKTALARIYLA)
Öyle bir zamana geldik ki, neredeyse hemen tüm gıdalar sahte, katkı maddeli, insan sağlığına zararlı.! Üreticiler sadece menfaatleri için, gıdaların raf ömrünü uzun tutabilmek uğruna insan sağlığını maalesef fazlasıyla riske atıyorlar. Bunun için artık her birey kendi önlemlerini almak zorunda. Ben de ailemin sağlığı ve düzgün beslenmesi için mümkün olduğunca yoğurdu evde yapıyorum, ekmeği evde yapıyorum. Hazır gıdaları olabildiğince az tükettirmek için savaş veriyorum . Yoğurdu önceleri çok önemsemezdim. Ama şimdi aylarca bozulmayan, ekşimeyen, küflenmeyen yoğurtlara şahit olunca iş başa düştü. Tabir doğruysa 2 yıldır her hafta 3 kilo yoğurt yapa yapa sanırım biraz ustalaştım ve kendimce püf noktaları geliştirdim. Yazıda tümünü sizlerle paylaştım. Denemek isteyenlere kolay gelsin, bir sorununuz veya aklınıza takılan bir yer varsa her zaman bana kolaylıkla ulaşabilirsiniz..


EVDE YOĞURT YAPIMI (PÜF NOKTALARIYLA)
Malzemeler:
  • 3 kg doğal süt 
  • 2 tepeleme dolu kaşık yoğurt 
  • varsa sıvı derecesi 
EVDE YOĞURT YAPIMI (PÜF NOKTALARIYLA)

EVDE YOĞURT YAPIMI (PÜF NOKTALARIYLA) nasıl olur?
  1. Sütümüzü yaklaşık 8-10 dakika daha kaynatalım
  2. Yoğurt yapacağımız kaba aktaralım
  3. Ilımasını yaklaşık 3 saat kontrol ederek bekleyelim. 
  4. Dereceniz varsa ideal yoğurt yapma sıcaklığı 43-44 derece arası oluyor. Ama  derece yok ise o zaman eski "serce parmağı" usulünü kullanacaksınız.
  5. Serçe parmağınızı süte batırdığınızda on saniye kadar tuttuğunuzda parmak ucunuzu hafif ısıran bir sıcaklık oluyorsa ideal sıcaklık demektir.
  6. Sütün kenarından kaymağını bozmadan bir kaç kaşık süt alıp mayalık yoğurdumuza iyice karıştıralım
  7. Kenarından dikkatlice süte ekleyip hafifçe karıştıralım.
  8. Ağzı açık olarak mikrodalga fırının ya da hava geçirmeyen normal fırının içine dikkatlice koyalım
  9. Kapağını kapatalım, yaklaşık 12 saat dokunmayalım(akşam 8 de mayalayıp, sabah 8 de çıkarmak gibi)
  10. 12 saatin sonunda kesinlikle sallamadan buzdolabına "kapağı açık olarak" koyalım. 
  11. En az 1 gün kapağı açık kalsın sonra kapatabilirsiniz.
EVDE YOĞURT YAPIMI (PÜF NOKTALARIYLA)














(Ben bu dereceyi kullanıyorum)




PÜF NOKTALARI:

***Tabii ki birinci şart güzel bir süt bulabilmenizdir :) Ve sonra 
***Güzel bir yoğurt için mutlaka sütünüzü ilk seferde yeterince soğutun. İyice soğutup sonra tekrar ısıtırsanız kaliteli bir yoğurt olmuyor maalesef. Bekleyin, sık sık kontrol edin önemli bir ayrıntı...

**Katkı maddesi veya süt tozu vs. kullanmadığımız için; ayrıca sütü fazla kaynatıp içindeki suyu buharlaştırmadığımız için(fazla kaynatmak besleyici değerlerini kaybetmesine sebep olur)  her şekilde kaşık daldırdığınız zaman yoğurdunuz sulanır, bunu çok dert etmeyin.. Yoğurdunuzun sulu bölümünü karıştırarak ayran yapıp içebilirsiniz, çorbalarınızda kullanabilirsiniz..Prebiyotiktir, çok faydalıdır, kesinlikle atmayın ziyan etmeyin.

***Maya için mutlaka doğal yoğurt veya prebiyotik yoğurt kullanmalısınız. Market yoğurdunu maya olarak kullanırsanız salyalı ve sümüksü görüntülü bir yoğurt elde ederseniz..

***En fazla bir haftada ekşiyecektir, unutmayın :)

****Daha az miktarda yaparak ilk denemelerinizi yapın, mesela 1 kg süt 1 kaşık mayalık yoğurt gibi...

****Günlük sütten de aynı anlattığım şekilde yoğurt yapabilirsiniz..Tek fark sütünüzü kaynatmanıza gerek yok, yeterli sıcaklığa getirmeniz yeterli olacaktır. Ancak kesinlikle taze sütten yapılan yoğurt lezzeti ve kıvamı olmuyor bilginize..


Afiyet olsun


14 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

hiim ev yapimi yogurt harika olur, paylasim icin tesekkürler canim.
Esim calisirken hafta sonlari 20 kg ciftlikten inek sütü alir, büyük kisminida yogurt yapardim, harika oluyordu, bol bol ayran yapip icmek yogurt kasiklamak harika oluyordu, simdileri pek o aliskanligimiz kalmadi, yeniden baslamak gerek, sevgiler....

Adsız dedi ki...

ben aoç yoğurt yaoma seti ile yapıyorum .çok lezzetli oluyor öneririm.

http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Öncelikle ellerinize sağlık, parmak usulü ile genellikle başarılı yoğurt yapamıyorum. Dereceyi nereden bulabilirim acaba?
Sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Dereceyi IKEA'da bulabilirsiniz.

Benim sorum, kapağı açık tencere 1 gün buzdolabında bekleyince koku sinmiyoru mu?

belgin kıral dedi ki...

Derece için tşkler, beni ya da ailemi rahatsız edecek bir koku olmadı şimdiye kadar.. Koyduğum diğer tüm gıdalar kapalı olduğu içindir belki de :) Çok düşünmeyin, yoğurdunuz bu şekilde güzel olacak..
Emin olmanız gereken tek şey sütünüzün güzel olması...

Unknown dedi ki...

Hastalanınca kullanılan derece olurmu
Buzdolabına koyarken üstüne bezle örtsek olur mu.
Hemen cevaplarsanız memnun olurum sütüsoğutuyorum çünkü

belgin kıral dedi ki...

Merhaba,
Hastalanınca kullanılan derece ??? Doğrusu hiç aklıma gelmemişti !!! Ama cam ve civalı kısmı çatlama vs. yapar mı acaba? Denemenizi minik bir bardak vs de yapmanızı öneririm.
Üzerine ince bir tülbent örtebilirsiniz, mahzuru olmaz kanımca.. sevgiler

Smile dedi ki...

Geç bir cevap olacak ama bilgi bilgidir sonuçta. Hasta dereceleri 42 dereceye kadar, yani ideal süt mayalama sıcaklığını (43-45derece) göstermiyor maalesef. İnternetten gıda derecesi, süt termometresi diye yazıp bulabilirsiniz, ben internetten aldım, memnunum.

Elif dedi ki...

Günlük sütten yapılıyorsa ısıtılarak yapılmaz. Bir taşim kaynatip uygun sicakliga gelmesi beklenir. Ve çok güzel olur yoğurdu. Ama size tavsiyem güvendiğiniz sütçüden süt alıp yapmanız.

Elif dedi ki...

Günlük sütün mayalanması için bir tasim kaynatmak gerek sonra uygun sıcaklığa gelince mayalama işlemine devam ederiz

Adsız dedi ki...

Nohuttan maya yapiliyo o nasil oluyo deneyen varmi

Adsız dedi ki...

Nohuttan maya ben denedim oldu hafif ekşimsi tadı var doğal olması ve probiyotik yönünden daha faydalı

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim

Unknown dedi ki...

Heryerde satılıyor bu derece ıvır zıvır yerlerinde oluyor zerzevatcilarda

Related Posts with Thumbnails