27 Ocak 2013 Pazar

HASHASLI REVANI TARIFI

HAŞHAŞLI REVANİ
Çok lezzetli, pratik ve hafif bir tatlı tarifim var bugün sizlere. Bu vesileyle, hem biriken tariflerimi sizlerle paylaşıyor , hem de kendi arşivimi zenginleştiriyorum.
Genelde bizim hanede tercih edilen sütlü tatlılar oluyor...Hamur tatlıları daha geri planda kalıyorlar hep maalesef.  Bu tatlı da onlar arasında ,kendini gösterebilmek için sahne sırasını uzun zamandır sabırla bekleyen, kuvvetli  alkışları hak eden bir oyuncu gibi benim zihnimde.. :) 
Çizebilseydim bunu karikatürize ederdim aslında , ne de güzel olurdu.... Reverans yapan bir revani .!!!  :) Kırmızı perdeler ,seyirciler, önde orkestra...sütlaç, aşure bir kenardan kıskançlıkla izliyorlar .Aslında her zaman en çok alkışı onlar alıyor ama yine de tip tip bakıyorlar  işte .!!
Ne diyorum ben yaa???? tövbe tövbe...!!!
Siz bana bakmayın,  buyurun tarife :
Bakalım  yapınca bana hak verecek misiniz?

HAŞHAŞLI REVANİ TARİFİ

Malzemeler:
  • 3 adet yumurta,(oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı şeker,
  • 1 su bardağı sıvıyağ,
  • 1 su bardağı süt,
  • 1 çay bardağı haşhaş,
  • 1 çay bardağı irmik,
  • 2 su bardağı un,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 1 küçük portakal kabuğu rendesi
Şerbeti için:
  • 2,5 su bardağı su,
  • 2 su bardağı şeker,

HAŞHAŞLI REVANİ nin yapılışı:

  1. Yumurtaları ve şekeri katılaşana kadar mixerle çırpalım. 
  2. Sütünü, yağını ekleyip kaşıkla söndürmeden hafifçe karıştıralım.
  3. İrmiği, haşhaşı, unu, portakalı ekleyelim, hafif hafif karıştıralım tekrar.
  4. Düz bir kalıbı yağlayalım ve harcımızı dökelim
  5. 175 derecede 40 dakika civarında (kontrollü olun, her fırın aynı değil) kızarana kadar pişirelim
  6. Şerbet malzemelerini sadece karıştırıp bir kenarda bekletelim
  7. Fırından çıkan revanimizin üzerine 4-5 dakika bekleyip şerbeti her yerine gelecek şekilde döküp dinlendirelim
  8. Dilimleyerek servis yapalım.

Afiyet olsun


2 yorum:

*mehtap dedi ki...

bizde de sütlüler revaçtadır, hele ki çikolata,kakao gibi kahverengi tatlarla beraberlerse ,ama şahsen şerbetli tatlıları da severim ben, eline sağlık ,çok güzel..

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

Bu tatlı artık favorilerimde. İlk fırsatta deneyeceklerim arasında. Sizde çok güzel yapmışsınız .Ellerinize sağlık. Portakallıda eminim nefis olmuştur.Afiyetle

Related Posts with Thumbnails