6 Mart 2013 Çarşamba

ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE

ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE
ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKEÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE


Bir sürü demeyim yalan olur ama denediğim başka hiç bir cheesecakede yıllardır yaptığımın lezzetini bulamıyorum.. İlki en doğrusuymuş artık farklı denememeye karar verdim. Sadece alt taban ile ilgili denemelerimi sürdüreceğim.. Çünkü o kısmı hala tam içime sinen bir formül geliştiremedim. Tereyağı ve bisküvi piştiğinde dağılan bir yapıya sahip..Dağılmasını istemiyorum. Bu son seferde arkadaşlarıma yaptığım cheesecakedi ve taban kısmını hazırlarken (bir yerde okuduğum çok methedilen bilgiye dayanarak)  bisküviyi sütle toparladım.. Vee hiç hoşlanmadım bu lezzetten :(
Bu konuda arayışlar sürecek demektir bu...Şimdilik eski usul devam edelim bakalım...
Tabanla ilgili lezzetli önerileriniz varsa lütfen bana da yazın, ricamdır :)

Tüm bu aşamalara bakıp tarifi zor zannetmeyin, en ufak detayı atlamamak için ben uzun uzun yazdım ki , yapıma geçtiğinizde ""aaaa şimdi ne yapacaktım?"" demeyesiniz :)

Hadi kolay gelsin :)

ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE

Malzemeler:

Alt tabanı: (sütlü uygulamamı yazmıyorum, bu eski uygulamam)
  • 2 paket burçak bisküvi 
  • 125 gr tereyağı
  • 1 su bardağı fındık unu(şart değil)
Kreması:
  • 1 büyük paket (550 gr lık) labne peyniri(oda sıcaklığında)
  • 1+çeyrek su bardağı  toz şeker
  • 4 adet yumurta(oda sıcaklığında)
  • 2 paket çiğ krema
  • 2 tepeleme kaşık + 1 silme kaşık dolusu un
  • 1 paket vanilya ya da limon kabuğu rendesi (istenirse)

Sosu:
  • 1 paket Dr Qetker bitter çikolata sosu
  • süsleme elemanları
ÇİKOLATA SOSLU CHEESECAKE in yapılışı:
  1. Rondoda bisküvilerimizi un haline getirelim ve eritilmiş tereyağını ekleyip karıştıralım(fındık istenirse)
  2. Kelepçeli kalıbımızın alt tabanı büyüklüğünde yağlı kağıt koyup, kalıbı kapatalım.
  3. Etrafını alüminyum folyo ile saralımkenarları yanmasın
  4. Üzerine kağıdımızı yırtmadan patates ezeceği ile bastırarak bisküvi harcımızı yayalım.
  5. Deepfreeze koyalım mutlaka diğer işlemler bitene kadar.
  6. Labneyi karıştırma kabımıza alıp şekerle iyice çırpalım, katı kar haline gelsin.
  7. Yumurtaları tek tek mixerle yedire yedire ekleyelim ve çırpmaya devam edelim.
  8. Ununu ve vanilya/limon kabuğu rendesini ekleyelim ve artık mixerin devrini düşürelim.
  9. Şimdi kremaları ekleyelim.
  10. Deepfreezdeki kalıbımızı çıkaralım ve üzerine peynirli karışımımızı dökelim...
  11. Fırınımızı 230 derecede ısıtalım, içine ısıya dayanıklı(ben çelik saplı çelik tencere kullandım) bir kap içinde su koyalım
  12. Kalıbımızı fırına koyalım, 10 dakika yüksek ısıda, sonra yaklaşık 50 dakika 130 derecede hafif kızarana kadar pişirelim.
  13. Kapatınca fırın kapağına bir mutfak bezi sıkıştırıp yani  hafif aralık bırakıp bir kaç saat fırın içinde soğumasını bekleyelim.
  14. Soğuyunca bu şekilde üzerini streçleyip buzdolabında bir gece bekletelim
  15. Servis kabına alırken kelepçeyi açmadan ince bir bıçakla kenarları açalım,a yağlı kağıdı dikaktlice sıyıralım.
  16. Çikolatalı sosumuzu servisten önce tarifine göre hazırlayalım,
  17. Dilerseniz dilimlerin üzerine benim yaptığım gibi, ya da tümünün üzerine yayarak servis yapalım

Afiyet olsun



Notlar: ---Yüksek ısıda pişerse dolgusu tok olmaz. Ortasında çökme olur. Düşük ısıda uzun süre pişmesi gerekiyor.
             --- Çatlama yapmaması için bir fırın kabına bolca su konulmalı , çıkan buhar çatlamayı engeller.
             ----Soğumadan fırından çıkarmayalım
             ----Bir gece dinlenince cheesecake in lezzeti çok daha güzel oluyor.
             ----Bir de mixeri yüksek devirde çırpmak hava kabarcıklarına sebep olacağı için çatlama  oluyormuş bilgilerinize...

18 yorum:

Nursevin SÖNMEZ dedi ki...

çok güzel görünüyor. nedne memnunsuz yazdınızki. :( ama ben kalın çizkeklerin ağırolacağını düşünüyorum. benim yapotığımda çok güzeldi. buda güzel. elelrinize sağlık

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor, elinize sağlık , ben başarılı olamıyorum, sizin tarifi aynen deneyeceğim.:)

belgin kıral dedi ki...

Nursevin cim, ben bu tariften çok memnunum yanlış anlaşılmış sanırım; sadece alt tabanını farklı yapmıştım onu beğenmedim ki zaten onu da yazmadım buraya..tarif bu haliyle bence çok iyi yani :) teşekkür ederim...

Necla Uçar, ço kayrıntılı anlattım, hiç sorun yaşamazsınız, tavsiye ederim çok güzel bir ölçü bu :)

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

çikolata sos da çok yakışmıştır eminim, görüntü harika ellerinize sağlık :)

sibelinmutfagi dedi ki...

ohhhh ellerine sağlık olsada yesek

Unknown dedi ki...

Canım ben sana içli köfte uzatayım sende bana chesscake olmaz mı:)))
Ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler.

Adsız dedi ki...

Cheesecake i severim ve farklı soslarla özellikle meyve soslarıyla yaparım. Çikolatalı halini de uzun zamandır yapma niyetim var. Sizinki de çok güzel görünüyor. Elleirnize sağlık.

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Nefis olmuş...Ellerinize sağlık...
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Eline sağlık nefis olmuş canım:)sevgiler

chfashiontrend dedi ki...

merhabalar,her eve lazım bir blog bu!!!!çok sevdim ...hemen takibe aldım:)
sevgiler

vişnap dedi ki...

Çikolata soslu cheesecakek var dediler koştum geldim ,umarım bana da kalmıştır canımm ellerine sağlık afiyetler olsun.

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık cok lezzetlı duruyor

kalpkurabiye dedi ki...

bende hiç beceremiyorum ama sizinki güzel görünüyor:)
ellerinize sağlık..
sevgiler...

FATMA ÇELİK dedi ki...

bayılıyorum çikolataya ve cheescake ellerinize sağlık muhtesem görünüyor

bilge dedi ki...

Çok nefis bir görüntü. Eline sağlık.

hatice yaman dedi ki...

Tabanı için:
» 1 su bardağı un
» 1/4 su bardağı toz badem
» 1/8 çay kaşığı tuz
» 1/4 su bardağı şeker
» 1 çorba kaşığı hindistan cevizi
» 1 yumurtanın sarısı
» 75 gram soğuk tereyağı birde böyle deneyin

belgin kıral dedi ki...

Sevgili Hatice Yaman, çok teşekkür ederim mutlaka deneyeceğim.. Beni mutlu ettiniz, teşekkür ederim :)

Adsız dedi ki...

Tabani icin yulafli kek yapabilirsiniz bence harika olacaktir. :)

Related Posts with Thumbnails